Ik wil binnenkort een Fileserver (/ OSX-authenticatie-server) bouwen. Hiervoor koop ik waarschijnlijk een ASUS ITX-220 met Celeron processor. De Open Directory zou ik ook met Linux kunnen proberen na te bouwen, maar ik wil graag OSX vanwege TimeMachine en het feit dat ik thuis alleen Macs heb.
Hieronder voorlopig mijn specs:
Ik ben van plan op het nieuwe ITX-servertje OS X 10.6 of 10.5 Server te draaien.
Ik heb momenteel ook al een Hackintosh server en die werkt perfect. Het energie verbruik is echter door videokaart en Core 2 Duo processor nogal hoog. Daarom dus ITX met Celeron.
Ik wilde eigenlijk van jullie weten of mijn plan voor de indeling van de schijven logisch is en of het misschien beter kan (voor een redelijk bedrag):
Hieronder voorlopig mijn specs:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Asus ITX-220 | € 54,95 | € 54,95 |
1 | be quiet! Pure Power L7 300W | € 29,95 | € 29,95 |
1 | Kingston ValueRAM KVR400X64C3A/1G | € 25,90 | € 25,90 |
1 | Samsung EcoGreen F2 EG HD154UI | € 82,94 | € 82,94 |
2 | Samsung Spinpoint F1 DT HD753LJ, 750GB | € 58,55 | € 117,10 |
Bekijk collectie | Totaal | € 310,84 |
Ik ben van plan op het nieuwe ITX-servertje OS X 10.6 of 10.5 Server te draaien.
Ik heb momenteel ook al een Hackintosh server en die werkt perfect. Het energie verbruik is echter door videokaart en Core 2 Duo processor nogal hoog. Daarom dus ITX met Celeron.
Ik wilde eigenlijk van jullie weten of mijn plan voor de indeling van de schijven logisch is en of het misschien beter kan (voor een redelijk bedrag):
- Server: 2x 750GB Spinpoint in RAID 0
- De server voert back-ups uit via TimeMachine naar een (via PCI-sata-poort, inmiddels al aangeschaft bij DealExtreme) aangesloten 1.5TB schijf. Hier heb ik er 2 van (heb er nu al 1) en deze wissel ik af en bewaar ik telkens een maand op een andere locatie (opa & oma). Dit voor in het geval van brand of diefstal (alles komt er op, foto's van 20 jaar (ingescand)).