Evolution blijft hangen op hotmailadres

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Evolution op Karmic blijft maar ontvangen als ik email ophaal van mijn hotmail, terwijl er geen nieuwe mail is. Als er wel nieuwe mail is dan ontvang ik dat pas na een herstart, dus ik trek maar even de conclusie dat de verbinding niet afbreekt zodra er gechecked is of er wel of niet nieuwe mail is.

Ik haal het op met de pop3 instellingen, en dat doe ik ook met mijn gmail-account, daarmee gaat het wel goed.

Ik heb al gespeurd op google natuurlijk, maar ik verzand in topics uit de tijd dat hotmail nog met een popcheck-progje opgehaald moest worden toen zij nog niet pop3 ondersteunden. Bovendien heb ik nederlandstalige meldingen en weet ik niet goed hoe ik deze melding in het engels moet omzetten om uitgebreider te kunnen zoeken. Ik ben onlangs van thunderbird naar evolution geswitched (omdat evolution in mijn ogen daar is waar thunderbird pas over 5 jaar gaat zijn). Met thunderbird had ik deze problemen niet.

Mijn instellingen staan volgens mij goed (zelfs met Youtube-filmpjes hierover gecontroleerd, how low can you go...)

Hier toch een piccie van mijn settings. als alternatief voor pop3.live.com heb ik ook pop3.live.com:995 geprobeerd maar dat is dubbelop aangezien SSL aanstaat. Ik gebruik de smtp van gmail om te verzenden en als antwoordadres voor deze hotmail is ook de gmail ingesteld. (dit doe ik al jaren zo, zowel in windows als linux op de dondervogel)

instellingen

Hier het verschil in snelheid ontvangen, waarbij dus de hotmail blijft hangen als ie vol is.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8KaVqHpNNlbYsvavC3BSV9su/thumb.png

[ Voor 7% gewijzigd door Mar2zz op 03-03-2010 14:25 . Reden: piccie send & receive ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben (net zoals vele anderen) van Evolution naar Thunderbird overgestapt. Omdat Evolution regelmatig nieuwe bugs heeft.
Verder heeft hotmail vaker problemen dan gmail.
Je pop3 instelling is gewoon goed. Ik neem aan dat poort 995 automatisch wordt gekozen bij SSL.

Maak eens een nieuw account aan, vul opnieuw de pop3 in, en gebruik dan wel de smtp van live.com. Dan doe je alles volgens het boekje, en kun je even testen of dat wel werkt.

De foutmeldingen van Evolution zijn de afgelopen jaren wel flink verbeterd, dat zou toch moeten helpen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-09 15:40

arie_papa

Running on Ubuntu

Same here, Evolution :w Thunderbird _/-\o_
Maar goed, daarmee is je probleem niet verholpen.
Waarschijnlijk zijn het 2 problemen. Bugs bij hotmail, en bugs in Evolution 8)

Maw, gewoon weer terug naar Thunderbird, en probleem opgelost

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Thunderbird werkt inderdaad wel lekker, maar evolution heeft agenda en taken mooier geintegreerd dan thunderbird (daar gebruik ik lightning-addon voor).

Maar ik erger me toch aan een paar dingen, wellicht zijn die op te lossen.
ten eerste natuurlijk dat blijven hangen van de popserver hotmail.
ten tweede dat de pagina verschuift bij lange zinnen, waarbij thunderbird zich aan de schermgrenzen houdt en gewoon een regel naar beneden gaat in plaats van naar rechts scrollen.
ten derde, ik kan geen policy instellen op mappen mbt behoudbeleid. ik heb een reclame filter en die mail hoef ik maar 7 dagen te houden en dan moet het weg. kan ik in evolution niet vinden...

ik denk inderdaad weer terug naar thunderbird... voelt een beetje als verslagen zijn eigenlijk ik dacht maar eens een vanilla-os zoals die aangeboden wordt te gaan gebruiken, maar ik heb fspot ook al gebonjourd voor picasa.

ik hoor de vrouw al: heb je het *&&$(**() alweer veranderd! (terwijl ik eindelijk haar overtuigd heb van volledig op linux gaan...)