Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

geldigheid Windows op pc, zonder cd, maar met sticker

Pagina: 1
Acties:
  • 233 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een pc overgenomen, met windows xp pro erop.
Op de kast zit een originele certificaatsticker van deze windows, maar de CD zit er niet bij.
Het is een pc die door een bedrijfje is gemaakt, dus geen OEM product.

Is het mogelijk hier een windows CD bij te bestellen, of op een andere manier legaal gebruik te maken van dit certificaat met serienummer?

• Dickster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-11 22:18
Ja, gaat om de sticker.

Volgens mij mag je ieder cd gebruiken ook een kopie.

Let wel dat er bij XP nog onderscheid is tussen retail en oem cd. Dit is overigens aan te passen (google is je vriend).

[ Voor 12% gewijzigd door Dickster op 03-03-2010 13:59 ]

• Jeffroiscool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-09 23:46

Jeffroiscool

Proud DD Member! :D

Bedrijven mogen hun pc's ook verkopen als OEM omdat hun die pc bouwen en daar is die OEM voor.

League of Legends [Last Updated 22-08-2012]: [EUW] Jeffro (Now:Silver, S1:Bronze), RankedSolo5x5: 1502 [120W/106L], Dominion: 84W, TT: 3W, Normal: 504W

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 13:47:
Ik heb een pc overgenomen, met windows xp pro erop.
Op de kast zit een originele certificaatsticker van deze windows, maar de CD zit er niet bij.
Het is een pc die door een bedrijfje is gemaakt, dus geen OEM product.
Dus wel een OEM podukt :)

Maar hierover zijn dusdanig veel topics en antwoorden te vinden dat nóg een topic zonder aanwijsbare inzet een beetje overkill gaat worden.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Dit topic is gesloten.