Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucaspr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-07-2024
Als ik www.google.nl intyp in de browser wordt deze zonder pardon doorgelust naar http://www.acer.com/worldwide/selection.html. Wat natuurlijk niet de bedoeling is.

Ik heb al gezocht met google, op IP-adres doet hij het wel. En klikken op een link naar Google, dan kom je er ook, maar dit is wel heel vreemd. Het staat ook als startpagina ingesteld en dat werkt ook. Maar iets bruikbaars heb ik niet kunnen vinden.

Voor de rest:
- hosts file staat alleen localhost 127.0.0.1 in
- laptop is gescant met combofix, Malwarebytes, Spybot Search&Destroy en Avira Antivir geen van allen gaven meldingen van 'verkeerde' bestanden of registermeldingen (afgezien van de cookies)

Maar als ik in het adres in de adresbalk intyp dan gaat het niet goed. Ik moet toegeven dat ik nog geen andere browser heb geprobeerd. Dit ga ik zo doen. EDIT: Met een andere browser (Chrome en Firefox werkt het naar behoren. Het zou dus een instelling in Internet Explorer 7 moeten zijn.

Edit: Updaten naar IE8 zou natuurlijk ook nog kunnen helpen. En daarna Internet Explorer opnieuw instellen??

Heeft iemand misschien nog een ander idee?

[ Voor 12% gewijzigd door lucaspr op 03-03-2010 13:42 ]

-= Als je het niet probeert, weet je niet of je het kunt =-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Normaal doen alleen virussen dat.

Je merk computer is dat Acer, en daar heb je drivers en serviceprogramma's van geinstalleerd en geupdate?
Misschien heeft Acer een extra plugin geinstalleerd.
Heb je wel eens toolbar geinstalleerd? Dan is dat waarschijnlijk de oorzaak.
Zoek bij Google eens op: WebToolbar.Win32.MyWebSearch
Heb je een speciale DNS-server ingesteld? Op die manier kun ook zo'n redirect hebben.

Als de garantie is verlopen, dan kun je misschien alle service dingen van Acer deinstalleren. Wel de drivers houden natuurlijk. Alle toolbar dingen er uit. En een anti-malware scanner draaien die wel die Toolbar dingen herkend.

Als je het weg kunt krijgen, dan overstappen naar IE8.
Als je het niet weg kunt krijgen, kun je ook proberen om naar IE8 te gaan, misschien helpt dat, en misschien neem je het weer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucaspr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-07-2024
De update naar IE8 heeft het probleem verholpen, excuses dat ik zo laat reageer. Geen idee wat er verkeerd stond, maar het is in elk geval opgelost!

-= Als je het niet probeert, weet je niet of je het kunt =-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 20:32
lucaspr schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 16:16:
De update naar IE8 heeft het probleem verholpen, excuses dat ik zo laat reageer. Geen idee wat er verkeerd stond, maar het is in elk geval opgelost!
Er bestaat ook een optie binnen IE om je browser helemaal te cleanen en terug te zetten naar 'Factory defaults'. Tip voor de volgende keer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
Check je DNS servers eens. Stel deze eens handmatig in op een ander systeem en check dan eens of je hetzelfde krijgt.
Als dit niet het geval is ga ik uit van een stukje software wat in de weg zit. Een of andere toolbar, spyware, iets dergelijks. Adaware/spydoctor/etc. Je heb bergen van die tooltjes die je er eens overheen kunt laten gaan.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983