videokaart met 2 video uitgangen op windows 7

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:48
Geachte Tweakers.

om een lang verhaal kort te maken.
net nieuw windows7 geinstalleerd.
ik gebruik een ATI EAH4890 (2 video uitgangen). ik gebruik hierbij 2 uitgangen die van DVI en HDMI naar mijn enkele monitor.

windows7 ziet omdat ik de 2 uitgangen van mijn videokaart gebruik.
de DVI poort als een 2e monitor en mijn HDMI als main monitor terwijl ik gewoon 1 monitor gebruik voor beide aansluitingen. hierdoor kan ik dus naar 't rechteruiteinde van mn monitor gaan en bij het opstarten van windows krijg ik zwart beeld tenzij ik op de HDMI poort werk. normaal op windows XP kon ik tussen deze 2 modus switchen (via monitor source knop). in de instellingen van windows staat echter niks over een 2e monitor. alleen dat er 1 main monitor aanwezig is.

videokaart drivers zijn up-to-date ook oude drivers geprobeerd
windows is up-to-date

iemand enige suggestie hoe ik dit kan verhelpen? 't zal ergens wel een instellingsfout zijn maar bij display settings staat enkel 1 monitor.

alvast bedankt!

[ Voor 10% gewijzigd door Junia op 03-03-2010 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Gewoon clonen?

Waarom doe je dit eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
ik heb een 27 inch full hd monitor voor mn films, voor films gebruik ik de HDMI voor de kwaliteit en voor gamen gebruik ik DVI, ik weet dat beide beeldsignalen digitaal zijn en dat bij hdmi normaliter het enige verschil is is dat de audo ook HQ word. 't vreemde is is als ik de HDMI poort gebruik alles een aantal tinten 'donkerder' word en kleuren ook beter worden. Zwart word echt zwart en bij dvi heb ik dit niet.
(als iemand hier misschien een verklaring voor heeft zou ook leuk zijn )
ik zat te denken dat het misschien aan de versie van de hdmi kabel zou kunnen liggen maar aangezien ik deze particulier heb gekocht en ik 't nergens op de kable kan vinden heb ik geen idee welke v het is

p.s.

Clonen is niet mogelijk aangezien hij aangeeft dat er maar 1 monitor en 1 display aanwezig is..

[ Voor 7% gewijzigd door Junia op 03-03-2010 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
probleem verholpen.

windows opnieuw geinstalleerd, standaard gpu drivers geinstalleerd via cd.
hierna geen probleem meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:51

Haan

dotnetter

Maar waarom zou je überhaupt DVI willen gebruiken, terwijl je zelf zegt dat de kwaliteit via HDMI beter is?

Kater? Eerst water, de rest komt later