Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-01-2021
We hadden de opdracht om een serie met het verhaal te maken. Toen ik een blikje op straat tegen kwam, kwam het verhaal en beelden in me op. Dit is het resultaat geworden. Ik ben erg benieuwd wat jullie er van vinden.

1.
Afbeeldingslocatie: http://www.vanbragt.net/images/Can/serie_can1.jpg

2.
Afbeeldingslocatie: http://www.vanbragt.net/images/Can/serie_can2.jpg

3.
Afbeeldingslocatie: http://www.vanbragt.net/images/Can/serie_can3.jpg

4.
Afbeeldingslocatie: http://www.vanbragt.net/images/Can/serie_can4.jpg

5.
Afbeeldingslocatie: http://www.vanbragt.net/images/Can/serie_can5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 22:50
het verhaal is duidelijk, de foto's niet echt (kwa scherpte dan) maar leuk geprobeerd

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 14:10
Ik had het idee dat het op het einde pas begon. Dat je de hele levensloop van het blikje zou doen, met als achtergrond vervuiling oid..leek mij ook wel een leuk idee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:41

Wish

ingwell

. hier stond niks

[ Voor 84% gewijzigd door Wish op 03-03-2010 13:26 ]

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Luqq schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 13:25:
Ik had het idee dat het op het einde pas begon. Dat je de hele levensloop van het blikje zou doen, met als achtergrond vervuiling oid..leek mij ook wel een leuk idee!
Idem dito, jammer dat het juist hier stopt.
Wellus }:|

[ Voor 18% gewijzigd door Guillome op 03-03-2010 13:27 ]

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:32

Zeror

Ik Henk 'm!

Grappig idee. Je kunt hem nog langer maken.
bijv.
- Blikje wordt platgetrapt
- Blikje wordt weggeschopt
- Blikje wordt opgeraapt en in de vuilnisbak gegooid.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akko
loewie1984 schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 13:25:
het verhaal is duidelijk, de foto's niet echt (kwa scherpte dan) maar leuk geprobeerd
Wat is volgens jou mis met de scherpte? Een aantal foto's hebben express een beperkte scherptediepte, maar naar mijn mening is altijd het hoofdonderwerp scherp.

@overige
Ik heb net de andere kant opgedacht, hoe komt dat blikje daar op de grond en dat in beeld gebracht.

Maar ik snap jullie gedachtegang ook en ook dat zou een leuke serie kunnen zijn (maar dan zou het blikje langere tijd moeten blijven liggen, zodat je hem ziet "afsterven").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:20

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Geen idee wat de opdracht was, hoe oud je bent, waar het aan moest voldoen etc etc, maar ik vind dit echt een stapje te makkelijk gedaan.
Dit heeft niet/weinig met fotografie te maken. Fotografisch zijn geen van de beelden sterk.

Sorry, ik kan hier weinig mee.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 22:50
Akko schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 13:32:
[...]
Wat is volgens jou mis met de scherpte? Een aantal foto's hebben express een beperkte scherptediepte, maar naar mijn mening is altijd het hoofdonderwerp scherp.
ik vind de foto's dof overkomen en zeker niet scherp, dat staat dan weer los van de DoF wat jij aanhaalt. Met welke camara is dit geschoten, het ziet eruit als digicam materiaal van een compactcamera.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Sluit me wel aan bij de kritiek, vond het net een beetje interessant worden en toen was het al einde verhaal :(
Voor wat betreft de scherpte; met name toch foto 1 waar ik nergens een scherp beeld zie...
loewie1984 schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 13:42:
[...]
ik vind de foto's dof overkomen en zeker niet scherp, dat staat dan weer los van de DoF wat jij aanhaalt. Met welke camara is dit geschoten, het ziet eruit als digicam materiaal van een compactcamera.
Olympus E-30

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:57

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Tsja, voor wat voor een opleiding is deze opdracht? Dan kunnen we ook beter zeggen

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

VEUL te rechtoe rechtaan.
Kan me eigenlijk moeilijk voorstellen dat hiet veel moeite en tijd in is gestoken qua concept en uitwerking daarvan.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:55

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

'verhalend' kan de hele serie eigenlijk samengevat worden in éen beeld, nl. beeld 4...

alle 'handelingen die afgebeeld worden, (blikje kopen in supermarkt, leegdrinken, wegwerpen waarna het blikje dus afval geworden is, zijn logisch te impliceren vanuit dat ene beeld van iemand die en leeg blikje wegwerpt)...

wil je er iets 'verhalends' aan toevoegen zou je nu juist gebeurtenissen of handelingen die niet 'voorspelbaar' zijn eran toe moeten voegen die 'onverwacht' zijn...

bv dat de persoon het blikje drinkt, maar bv schrikt van iemand die net langs hem komt rijden met een fiets en hem bijna raakt, daarna een deel van de drank uit het blikje over zn hemd morst en daarna het blikje wegwerpt naar die persoon die hem bijna aanreed...
zoiets heeft al iets véél 'verhalenders' en is veel minder 'voorspelbaar'... tevens kun je qua compositie dar dan veel meer mee doen, ik zou dan ook experimenteren met juist brede afstands/overzichtsshots en dichtbij/macro-opnames.

Op het technische vlak zou ik er ook op letten dat je foto's scherp zijn en als er kennelijk geen mooi weer/licht is en je foto's weinig 'kleur' bevatten zou je misschien kunnen overwegen de serie in zwart/wit te doen of iig een bewerking toe te passen die die vieze 'bruin/groene toon eruit haalt (dat je hoofdpersoon ook nog bruine/groen/grijze kleding draagt én het blkikje zwart is draagt ook niet bij aan het gebrek aan 'kleur')

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:40
qadn schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 14:10:
VEUL te rechtoe rechtaan.
Kan me eigenlijk moeilijk voorstellen dat hiet veel moeite en tijd in is gestoken qua concept en uitwerking daarvan.
Helemaal mee eens. Ik ben dan ook erg nieuwsgierig voor welke opleiding deze opdracht was en of je een voldoende hebt gehaald :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akko
Duidelijk commentaar...niet helemaal verwacht zeg maar. Het was niet mijn bedoeling om een zware documentarie reeks weg te zetten, maar gewoon een luchtig verhaaltje.

Vind persoonlijk dat het fotograaf technisch wel aardig is met verschillende standpunten en niet alleen op "ooghoogte" geschoten, maar duidelijk dat jullie hier anders over denken.

De scherpte op de foto's is echter zeker wel OK, verwacht dat dit komt door de verkleiningen. Vind persoonlijk niets mis met de kleurtoning van de foto's, maar smaken verschillen natuurlijk.

Opdracht kwam vanuit een mentorschap binnen een fotoclub. De mentor zelf vond een hele leuke serie met mooie beelden. Verwacht dat het verschil komt uit het verwachtingspatroon wat de foto's op zouden leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-07-2023
Wat beteft het gedeelde met de scherpte moet ik het toch oneens zijn, foto 1 bijvoorbeeld, niks in de foto is scherp? Vindt je dat ok? Wat beteft de kleuren etc, helemaal aangezien het voor een fotoclub is mag er van mij wel iets meer bewerking aan de beelden worden toegevoegd, nu vind ik het vooral saai om naar te kijken, buiten het verhaal om.

richardbrunsveld.nl - Facebook - Flickr

Pagina: 1