Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethinX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-07 16:01

MethinX

't is wat!

Topicstarter
Ik heb vannacht een mail gekregen van Google, met het leuke bericht dat ze gratis Nexus One of Droid geven aan Android ontwikkelaars met meer dan 5000 downloads en een rating boven de 3. Mijn app voldoet hieraan!

Mijn eerste reactie was phising/scam! Maar het ljikt allemaal wel echt. Ook 2 nieuwssites die het posten:
http://androidandme.com/2...e-in-new-seeding-program/
http://techcrunch.com/201...oids-to-top-android-devs/

Zijn er hier ook mensen die de mail van Google hebben gekregen?

De mail:
Subject: Device Seeding Program for Top Android Market Developers
From: android-market-seeding@google.com

Due to your contribution to the success of Android Market, we would like to present you with a brand new Android device as part of our developer device seeding program. You are receiving this message because you're one of the top developers in Android Market with one or more of your applications having a 3.5 star or higher rating and more than 5,000 unique downloads.

In order to receive this device, you must click through to this site, read the terms and conditions of the offer and fill out the registration form to give us your current mailing address so that we can ship your device.

You will receive either a Verizon Droid by Motorola or a Nexus One. Developers with mailing addresses in the US will receive either a Droid or Nexus one, based on random distribution. Developers from Canada, EU, and the EEA states (Norway, Lichtenstein), Switzerland, Hong Kong, Taiwan, and Singapore will receive a Nexus One. Developers with mailing addresses in countries not listed above will not receive a phone since these phones are not certified to be used in other countries.

We hope that you will enjoy your new device and continue to build more insanely popular apps for Android!

Thanks,
Eric Chu
Android Mobile Platform
toon volledige bericht

Je moet doen wat je niet laten kunt, en laten wat je niet doen kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:52

Rmg

vet, gefeliciteerd.

wat voor app heb je gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Leuk, gefeliciteerd :)
Zelfs al zou het een scam zijn, door enkel je adres te geven loop je weinig risico...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elflord.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-01 23:32

Elflord.

Jong geleerd, snel vergeten

Developers with mailing addresses in countries not listed above will not receive a phone
Waar zou je het dan heen laten sturen?

I see A tunnel at the end of the light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:22
Hij woont toch in de EU. Dus hij kan er gewoon 1 ontvangen. Heb dit op meerdere plekken gelezen en Google heeft het ook al bevestigd. 100% legit dus.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Elflord. schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 13:24:
[...]

Waar zou je het dan heen laten sturen?
Niet echt van toepassing lijkt me aangezien EU er gewoon tussen staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethinX

MethinX

't is wat!

Topicstarter
Mental schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 13:25:
[...]

Niet echt van toepassing lijkt me aangezien EU er gewoon tussen staat.
Yup en het lijstje van EU landen wordt ook nog eens genoemd op de inschrijfpagina: http://sites.google.com/s...iveaway/registration-form

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elflord.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-01 23:32

Elflord.

Jong geleerd, snel vergeten

Developers from Canada, EU, and the EEA states
Ja, oeps even overheen gelezen. Heel relax voor je!!!

I see A tunnel at the end of the light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:50
Dat is ideaal! Wel slim van google om zo een test-telefoon naar ontwikkelaars te sturen.
Hopelijk komt dit de apps ook weer ten goede :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethinX

MethinX

't is wat!

Topicstarter
Ik ben nog steeds niet helemaal overtuigd van de echtheid.. :D

De inschrijfsite ziet er een beetje vaag uit.. gemaakt op google sites en forumulier van google docs en google spreadsheet.. Geen bevestigingsmail bij invoeren..

Het staat nu ook op de frontpage.. begin het toch te geloven :)
nieuws: Google geeft gratis Nexus One aan ontwikkelaars topapplicaties

[ Voor 35% gewijzigd door MethinX op 03-03-2010 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xardy
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Ik vind het maar raar, juist even geprobeerd met in alle velden gewoon qsdf in te vullen en dat gaat. krijg geen meldingen dat ik een geldig email of telefoon nr moet invullen. Ik had toch wel wel verwacht dat ze bij google velden kunnen valideren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-08 16:02

Wiebbe

<none />

Zoals ik inderdaad al melde vannochtend, heb ik er ook eentje gekregen:

Wiebbe in "De Grote Android-nieuwsthread"

Ben benieuwd of ik er een zal krijgen :)

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:26
Ik hoorde ook al verhalen van Google die bij een workshop op het recente Mobile World Congres met Nexus Ones heeft lopen strooien. de ironie is dat naar zo'n beurs typisch management- en marketingmensen gaan; ik hoorde dus van een bedrijf dat zich richt op mobiel spul richt waar bijna iedereen met uitzondering van de Android developers zo'n ding heeft 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Rukapul op 03-03-2010 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perceptive
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-07-2024
ik ben ook nog niet overtuigd van de echtheid. Het ziet er allemaal net te knullig uit.
Ik heb zojuist een mailtje gestuurd naar het adres van Google van waaruit ik het mailtje vanmorgen ontving en ik kreeg dit automatische antwoord:

Thank you for inquiring about our device seeding program. This is an
automated message, but if you have a specific question, we will respond to
it quickly.

Thanks,
Android Developer Relations

mocht ik nog een echt antwoord krijgen, dan zal ik die hier posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe

Wiebbe

<none />

Maar dat geeft toch juist aan dat het adres echt bij google in gebruik is? Niemand anders kan een adres op @google.com aanmaken denk ik?

Ook zijn alle mailtjes die ik heb gehad van de developer market verzonden via: scoutcamp.bounces.google.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perceptive
Wiebbe schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 20:48:
Maar dat geeft toch juist aan dat het adres echt bij google in gebruik is? Niemand anders kan een adres op @google.com aanmaken denk ik?
daar lijkt het inderdaad op. Er bestaat blijkbaar wel een seeding program. Daarmee gaat de bewijsvoering de goede kant op :)
Vanmorgen was dat e-mail adres overigens nog niet bereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethinX

MethinX

't is wat!

Topicstarter
Hmm intressant dat het email adres nu wel bereikbaar is. Maar wat mij betreft mag de bewijsvoering stoppen, ik ben overtuigd dat het echt is :)

Stel nu liever de vraag, wanneer gaan ze dingen verzenden? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perceptive
Ik kreeg af gelopen nacht dit antwoord op mijn mail:

"I can assure you that this is not a scam. This is a genuine effort from
Google to reach out to top Android developers. For further confirmation,
please refer to this post on TechCrunch where we confirm the authenticity
of the program.

http://techcrunch.com/201...oids-to-top-android-devs/

Thanks,
Neel"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethinX

MethinX

't is wat!

Topicstarter
Nice, ze reageren dus op de email. Ik heb een email gestuurd met de vraag wanneer ze beginnen te leveren. Het standaard reply mailtje heeft nu ook een verwijzing naar de FAQ. Die had ik nog niet gezien: http://sites.google.com/s...marketandroidgiveaway/faq

Hierin dus eigenlijk al het antwoord:
7. How soon will I receive my phone?

We will start the shipping process as soon as the form is filled out and we're able to verify your authenticity. You should receive your phone in 2-4 weeks from the date of submission of the form.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18:37
Wat een achterdochtig gedoe hierzo :P Haha ik had echt binnen 2 minuten het formulier ingevuld maargoed gefeliciteerd devs die de nexus krijgen :)

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvanlaak
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 31-07 14:06
Ik denk dat de devvers die gebruik kunnen maken van deze geweldige actie, dat contact ook wel warm kunnen houden voor ontwikkelingen binnen Android 3.0...

De Nexus One lijkt me namelijk 'n toestel waar 3.0 zeker op uit gaat komen, dus een lijntje warm houden kan nooit kwaad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-08 23:09

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

we kunnen nu wel met zekerheid zeggen dat het echt is, want anders had google deze site al lang uit de lucht gehaald, na al deze publiciteit.

blijkbaar willen ze dus google sites promoten ofzo? Maar waarom ze juist deze gelegenheid gebruiken snap ik niet zo.

[ Voor 29% gewijzigd door DNA_Saint op 04-03-2010 14:24 ]

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perceptive
watercoolertje schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 13:12:
Wat een achterdochtig gedoe hierzo :P Haha ik had echt binnen 2 minuten het formulier ingevuld maargoed gefeliciteerd devs die de nexus krijgen :)
ja, erg he :)
het leek te mooi om waar te zijn, het leek ook nog eens nep en er werd persoonlijke info gevraagd.
1 + 1 + 1 = 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe

Wiebbe

<none />

Ik heb nu een confirmation mail binnen :)
Dear Wiebbe,

We’ve received your information for the Android Market Device Seeding Program and have successfully validated the Google Order Number from your developer account.

Your information will now be sent to our shipping partner for order processing. Just to confirm, the information we received from you was:

wiebbe

Prive Data

If you need to make any changes to your information above, please contact us at android-market-seeding@google.com as soon as possible. Otherwise, you should receive your phone in 2-4 weeks!

On behalf of the Android team,
Thanks, and happy coding!

Google, Inc.
1600 Amphitheater Parkway
Mountain View, CA 94043
toon volledige bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perceptive
Wiebbe schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 07:56:
Ik heb nu een confirmation mail binnen :)
mooi zo! ik heb de confirmation ook gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethinX

MethinX

't is wat!

Topicstarter
De eerste 2 weken zijn inmiddels voorbij, en ik lees al berichten van mensen in de VS die hun nexus/droid hebben ontvangen. Iemand hier die al iets heeft ontvangen, of iets van een trackingid heeft gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

Ik heb hem eergisteren mogen ontvangen, maar niet voor android development. Wachten is niet leuk ;)

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe

Wiebbe

<none />

MethinX schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 08:56:
De eerste 2 weken zijn inmiddels voorbij, en ik lees al berichten van mensen in de VS die hun nexus/droid hebben ontvangen. Iemand hier die al iets heeft ontvangen, of iets van een trackingid heeft gekregen?
Nope helaas.. Ik zit nog steeds met smart te wachten. De meeste US mensen wachten volgens mij ook nog, in de android-developers group zitten er genoeg die nog niks gehad hebben ;)
UltimateB schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 22:50:
Ik heb hem eergisteren mogen ontvangen, maar niet voor android development. Wachten is niet leuk ;)
haha, ja fijn voor je ;) Maar niet helemaal in de trand van het topic he? :P

Google had van mij wel wat meer informatie mogen geven, wellicht tracking nummer, ships dates.. weet ik veel! Had eigenlijk gehoopt hem te hebben gehad voor de Android Experience van vorige woensdag.. maar helaasch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels al meer nieuws? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Pieter-471
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-03 07:27
Ik heb er wel al 1 mogen ontvangen. Ik heb echter 2 mailtjes ontvangen van Google: 1 omdat onze applicatie (SpecTrek) meer dan 5000 keer gedownload was en > 3.5 sterren had, en de ander omdat we in ADC2 de top-200 hadden gehaald.

Als ik de berichten in de Android groepen mag geloven dan is de Nexus one die we al ontvangen hebben te danken aan die ADC2 klassering, en kunnen we ook nog een exemplaar verwachten dankzij de 5000 downloads regel. Die 200 ADC2 nexussen zijn blijkbaar heel snel verstuurd maar heeft de vervoerder die Google voor Europa gebruikt nogal veel problemen met het grote aantal telefoons waar het om gaat bij de "5000 downloads regel".

Overigens nog een kleine waarschuwing: het is in Amerika een aantal keer gebeurt dat het pakketje dat ze kregen geen telefoon bevatte: gejat door iemand in de vervoersketen. Als je het pakketje aanneemt is het dus verstandig om het even open te maken voor je er voor tekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethinX

MethinX

't is wat!

Topicstarter
Inmiddels zijn we al 5 of 6 weken verder, het lijkt erop dat nog niemand in de EU iets heeft gekregen, behalve van de ADC2 dan. @-Pieter-471, via welke pakketdienst heb je hem gekregen?

Ik heb trouwens ook een mailtje gestuurd naar Google hierover, en de reactie was dat alles al verzonden was en dat hij waarschijnlijk onderweg is.. Dat was vorige week. Hoelang zou zoiets duren? Wellicht sturen ze het eerst naar 1 centraal punt in de EU ivm douane e.d.? Wachten is niet leuk... :(
-Pieter-471 schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 07:26:
Overigens nog een kleine waarschuwing: het is in Amerika een aantal keer gebeurt dat het pakketje dat ze kregen geen telefoon bevatte: gejat door iemand in de vervoersketen. Als je het pakketje aanneemt is het dus verstandig om het even open te maken voor je er voor tekent.
Of ze hopen op die manier nóg een gratis telefoon te krijgen ;) Maar bedankt voor de tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perceptive
Vooral omdat zo'n telefoon voor developers binnen de kortste keren achterhaald is, is de lange wachttijd wel erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Pieter-471
Fedex, zo te zien via Brightpoint Netherlands, via Brightpoint Belgium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:54

orf

Wiebbe schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 23:11:
[...]

haha, ja fijn voor je ;) Maar niet helemaal in de trand van het topic he? :P
Niet voor Android, wel van Google. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-05 15:01
Voor 'kleine' ontwikkelaars is het natuurlijk een leuke aanmoedigingsprijs, gratis Android apparatuur, en niet de minste. Hoop voor jullie dat er wat op de deurmat mag 'vallen'. =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethinX

MethinX

't is wat!

Topicstarter
-Pieter-471 schreef op maandag 12 april 2010 @ 22:15:
Fedex, zo te zien via Brightpoint Netherlands, via Brightpoint Belgium.
Weet je zeker dat het via Brightpoint Nederland/Belgie geleverd is? Ik heb ze namelijk een mail gestuurd, maar ze zeggen niks te weten over de Nexus One...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Pieter-471
Ik heb de pakbon en verpakking hier voor mijn neus liggen. Op de pakbon ("Delivery Note") staat:
"Seller: Brightpoint Netherlands B.V., De Tweeling 22, 5215 MC 's-Hertogenbosch"

Daaronder een beschrijving van de inhoud van het pakketje:
"Google NEXUS ONE (Sample)"

Op de verpakking zelf zit nog een stikker met daarop:
BRIGHTPOINT BELGIUM NV, INTERNATIONALELAAN 55, BRUSSELS, 1070, BELGIUM BE

Op die stikker staat ook "FedEx Expres" vermeld.

Vandaar mijn conclusie: via Brightpoint verstuurd met Fedex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekker dan dat ze op de doos zetten dat er een Google Nexus One in zit...Nu begrijp ik die diefstallen in de VS ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Pieter-471
Dat viel mee: de pakbon zat in de doos. Op de stikker aan de buitenkant staat niet dat het over een Nexus One gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethinX

MethinX

't is wat!

Topicstarter
-Pieter-471 schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 17:38:
Ik heb de pakbon en verpakking hier voor mijn neus liggen. Op de pakbon ("Delivery Note") staat:
"Seller: Brightpoint Netherlands B.V., De Tweeling 22, 5215 MC 's-Hertogenbosch"

Daaronder een beschrijving van de inhoud van het pakketje:
"Google NEXUS ONE (Sample)"

Op de verpakking zelf zit nog een stikker met daarop:
BRIGHTPOINT BELGIUM NV, INTERNATIONALELAAN 55, BRUSSELS, 1070, BELGIUM BE

Op die stikker staat ook "FedEx Expres" vermeld.

Vandaar mijn conclusie: via Brightpoint verstuurd met Fedex.
Duidelijk. Thanks.

Ik heb Brightpoint nogmaals terug gemaild hierover, maar ik krijg niet echt een zinnige reactie terug...

Overigens las ik net in de developers group dat er problemen waren maar deze zijn opgelost. We zouden de telefoons nu binnen 2 weken moeten ontvangen. We wachten nog maar even af dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Pieter-471
Mijn tweede gratis Nexus One is vandaag binnengekomen! :9~ Hopelijk arriveert die van jullie nu ook snel!

Hardstikke bedankt Google! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethinX

MethinX

't is wat!

Topicstarter
-Pieter-471 schreef op donderdag 29 april 2010 @ 10:24:
Mijn tweede gratis Nexus One is vandaag binnengekomen! :9~ Hopelijk arriveert die van jullie nu ook snel!

Hardstikke bedankt Google! _/-\o_
Die van mij is ook binnengekomen. Toevallig dat ik vandaag vrij had en dus thuis was om hem aan te nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perceptive
ik heb 'm ook vandaag binnengekregen.
fijn toestel!
Pagina: 1