Toon posts:

Intel Q8300 - Krijgt willekeurig BSOD's, RAM problemen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Mijn Intel Q8300 (W7 x64 OS) krijgt zoals in de titel, willekeurige BSOD's, niet tijdens het gamen, maar vooral tijdens internet.
Ik heb vannacht de memorycheck aangezet, en daar kwam uit dat mijn (4GB) RAM -weer- kapot is, nadat ik de PC al een keer heb teruggestuurd naar Alternate, waar die vandaan komt.

De PC is net 2 maanden oud, en in die tijd is mijn RAM nu 2 keer defect geraakt, het vage is alleen dat alles nu werkt, ik game normaal, krijg geen rare problemen als voorheen, maar soms als ik op het internet zit, slaat alles vast en krijg ik dus een BSOD.

- En mijn harde schijf(?) tikt vaak, geen idee wat dat is, maar het zal ook wel weer niet goed zijn.

Ik krijg deze codes:

KMOD_EXCEPTION_NOT_HANDLED
MEMORY_MANAGEMENT (4 keer, 3 voor reparatie, en 1 na)
APC_INDEX_MISMATCH
SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION (2 keer)
PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA (3 keer)
PFN_LIST_CORRUPT
POOL_CORRUPTION_IN_FILE_AREA
IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
BAD_POOL_CALLER
BAD_POOL_HEADER

Ik heb ze gesorteerd van meest recent (boven) tot 1-2 maanden geleden (beneden).

De drivers die deze problemen veroorzaken zijn:
Ntoskrnl.exe (13 keer)
Fltmgr.sys (2 keer)
Ntfs.sys (1 keer)

Nu vraag ik mij dus af of ik nog wel door moet gaan met deze PC constant te laten repararen, omdat ik hem dagelijks nodig heb, en als ik 'm de volgende keer weer terugkrijg, zal er vast wel wéér wat mis mee zijn.

Enige tips voor wat ik nou eigenlijk zou moeten doen? Want ik ben er echt een beetje moe van nu.

Bij voorbaat dank.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2010 13:04 ]

• K1pje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-02 15:37
Losstaand van het probleem: Is het niet zo dat wanneer iets na X aantal keer (dacht 3 voor elektronica) nog niet gerepareerd is/niet goed functioneerd binnen de garantie, dat ze je dan een nieuwe moeten aanbieden?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in iedergeval al een email gestuurd naar de TD daar, ik weet niet hoe het daar allemaal werkt, maar ze zullen het me best uitleggen neem ik aan.

Nieuwe problemen: Had net een vastloper, en nu krijg ik een melding dat mijn CDROM drive niet meer correct werkt.

Krijg steeds meer het idee dat m'n moederbord naar z'n grootje is, aangezien m'n RAM 2x defect is geraakt, en nu ook m'n CDROM drive, en ik kan ook niks doen, omdat m'n garantie dan vervalt, zo irritant. |:(

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2010 13:36 ]

Verwijderd

Ik zou het hele sooitje terug brengen en me geld terug vragen, niet eens meer zelf troubleshooten! Dit omdat je het systeem door hun hebt laten samenstellen (laat dat dan door ons doen er is altijd iemand in de buurt die helpen kan van Tweakers) en dan mag verwachten dat ze:
A. de juiste onderdelen gebruiken ( bv OCZ mem wil WEL met het ene bord en NIET met het andere bord)
B. Het systeem voor je testen
C. Na 2x reparatie er idd andere stappen ondernomen moeten worden (deze keus kan je hun nog laten maken).

edit: als je RAM al 2x vervangen is en je krijgt nu een CDrom error > moederbord & voeding vervangen niet en nogmaals testen ken ook :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2010 13:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga er ook helemaal niet aanzitten, ik voeg er een log van mn BSOD's bij als aanknooppunt voor hun, en om te laten zien dat ik de boel niet belazer, en ik lever 'm zaterdag in. Ik wil gewoon een PC die werkt inderdaad, en deze is zoals je zegt door hun samengesteld, dus mag ik best verwachten dat 'ie normaal werkt.

En tja, als het Moederbord kaduuk is, kan je net zo goed een nieuwe PC aan je klant geven, deden we ook bij Apple toen ik daar nog werkte. Maar ik hoor het wel van ze. In ieder geval bedankt voor de tips. :)

Verwijderd

Als de winkel de computer weer repareert is het een optie om zelf een termijn te stellen. Als de computer bijvoorbeeld over 1 maand na diverse reparaties nog niet probleemloos werkt is het een optie om er een punt achter te zetten en om een nieuwe computer te vragen. Een voorstel is om de problemen en de meldingen op papier te zetten, 1 exemplaar bij Alternate in te leveren en 1 kopie te houden. Als de computer over 1 maand na vandaag na diverse reparaties nog problemen heeft kan naar het ingeleverde overzicht verwezen worden om aan te geven dat de computer al lange tijd niet voldoet aan de verwachtingen en dat Alternate er al lange tijd niet in slaagt om de computer te repareren.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2010 14:17 ]

• __1337__
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-02 13:07
Tikkende hardeschijf wil zeggen dat deze z.s.m. de geest gaat geven.. ik zou een back-up maken van al je gegevens, en teruggaan naar Alternate TD, met je eerdere referenties van reparaties. Vermeld dat je het zat bent dat zij meerdere malen defecte producten leveren.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb opzettelijk geen belangrijke info op deze PC gezet na mijn laatste reparatie, want ik had al een voorgevoel dat het nóg wel een keer mis zou gaan.

Games enzo installeer ik wel weer, rest van mijn info staat op Hotmail en dat is via Internet.
Dacht wel dat de HD zo goed als kapot was, ik ben nu alles even op aan het schrijven, en maak een hele log van alle problemen, en voeg die toe bij de PC als ik 'm inlever.

Dan kunnen ze me in ieder geval niet hun "leken-praatjes" proberen aan te smeren. >_>
Pagina: 1