ruis door iphone + laptop?

Pagina: 1
Acties:

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:04
Ik heb een beetje een vervelend probleem en wilde er geen andere topics mee 'vervuilen', dus bij deze:

Ik heb een beetje ruis in mijn speakers (wharfedale 9.1 via goedkope speakerkabel aangesloten aan de zone 2 van de 507) als ik mijn iphone of laptop op mijn receiver aansluit (onkyo 507, via 2x rca naar 3.5mm, genoeg ruis om je aan te irriteren), zelfs zo erg dat ik duidelijk verschil hoor op het moment dat ik door mijn afspeellijst loop te scrollen op mijn iphone. Sluit ik vervolgens mijn pc aan via dezelfde kabel heb ik nergens last van.... Ik zou zelf denken statische electriciteit, een gare aansluiting of een waardeloze geluidskaart, maar bij statische electriciteit zou ik denken dat mijn pc er ook last van heeft, gezien die op hetzelfde stopcontact zit en naast de iphone en laptop staat. Een gare aansluiting zou ik niet verwachten gezien die nog goed aanvoelt en hij bij beiden ruis geeft. Een waardeloze geluidskaart zou kunnen, maar gezien mijn pc een realtek chipset heeft die als geluidskaart fungeeft lijkt me dat onwaarschijnlijk.

Weet iemand hier waar ik het dan moet zoeken en wat een mogelijk oplossing is?

alvast bedankt :)

[ Voor 3% gewijzigd door Bastard op 03-03-2010 12:36 ]