Ik heb een laptop, top ding btw, en heb een hoop dingen op de usb's aangesloten. zowel de muis, tobo, als usb hub geven licht als ze aan zijn, geen probleem, maar zou veel liever willen dat ze uit gaan als de pc uit gaat, is dat mogelijk?
Het is dus een laptop, en ik kan me vaag herinneren dat ze wel eens uit zijn gegaan als de stroom kabel er voor lange tijd is uit geweest terwijl hij uit staat, maar die er elke keer uit trekken is GEEN optie.
Nu komen jullie uiteraard met dat ik dat in de bios moet instellen, dat heb ik al geprobeerd, maar kan het niet vinden: dit is alles wat er in mijn bios staat:
MAIN tab:
System date
System time
Primary IDE master
Third IDE master
System info
ADVANCED tab:
Intel speedstep tech: enabled
PCI latency timer: 64
Legacy USB support: enabled
Hier begon ik iets te vermoeden, de beschrijving in de bios:
Enables support for legacy USB, auto option disables support if no legacy USB devices are connected.
Op google vond ik toch wel dat dit hele andere dingen doet, ook schijnt het nog wel eens de hele usb te kunnen disablen, dus dat ricico wil ik niet nemen want als straks de usb niet meer werkt kom ik ook de bios niet meer in.
en de laatste optie op deze pagina was:
AHCI mode: enabled
SECURITY tab:
Mogelijkheid om system wachtwoorden te veranderen, verder niks.
BOOT tab:
Settings
Prority
EXIT tab:
afsluiten dus.
Is er mischien nog een "diepere" bios die ik over het hoofd zie? (vind dit vrij weinig bios opties)
En zo nee, hoe ga ik dit voor elkaar krijgen? Register??
Bedankt alvast.
Het is dus een laptop, en ik kan me vaag herinneren dat ze wel eens uit zijn gegaan als de stroom kabel er voor lange tijd is uit geweest terwijl hij uit staat, maar die er elke keer uit trekken is GEEN optie.
Nu komen jullie uiteraard met dat ik dat in de bios moet instellen, dat heb ik al geprobeerd, maar kan het niet vinden: dit is alles wat er in mijn bios staat:
MAIN tab:
System date
System time
Primary IDE master
Third IDE master
System info
ADVANCED tab:
Intel speedstep tech: enabled
PCI latency timer: 64
Legacy USB support: enabled
Hier begon ik iets te vermoeden, de beschrijving in de bios:
Enables support for legacy USB, auto option disables support if no legacy USB devices are connected.
Op google vond ik toch wel dat dit hele andere dingen doet, ook schijnt het nog wel eens de hele usb te kunnen disablen, dus dat ricico wil ik niet nemen want als straks de usb niet meer werkt kom ik ook de bios niet meer in.
en de laatste optie op deze pagina was:
AHCI mode: enabled
SECURITY tab:
Mogelijkheid om system wachtwoorden te veranderen, verder niks.
BOOT tab:
Settings
Prority
EXIT tab:
afsluiten dus.
Is er mischien nog een "diepere" bios die ik over het hoofd zie? (vind dit vrij weinig bios opties)
En zo nee, hoe ga ik dit voor elkaar krijgen? Register??
Bedankt alvast.