Binnen afzienbare tijd staat mijn verhuizing gepland.
Nu zijn alle meubels besteld en ben ik bezig met het plannen van de audio/visuele opstelling.
Er zullen vele van jullie zijn die het volgende probleem tegengekomen zijn.
Vrouw lief wil het liefst geen apparatuur in het zicht....
Nu heb ik daar een goede oplossing voor gevonden.
Het tv-meubel is voorzien van een tv lift, zodat de tv in het meubel weg zakt.
De AVR, Digitale TV ontvanger, Blue Ray speler komen in de kast. Deze worden bediend door een Logitech Harmony 895 met RF extender. Dus tot hier aan toe lukt het prima.
Satelliet speakers in de hoeken van de kamer tegen het plafond. De kabels lopen door pvc buizen die in de muur gefreesd zijn. Dus er is geen enkele kabel zichtbaar. De subwoofer naast de bank zodat deze ook zoveel mogelijk uit het zicht is.
Nu echter het grote probleem. De center speaker....
Ik heb al verschillende scenario's bedacht.
- met de tv lift mee laten zakken. Dit blijkt helaas niet mogelijk. Er is niet genoeg ruimte. De tv moet anders te hoog op de steun gemonteerd worden waardoor deze onstabiel wordt.
- speaker in de kast onder de tv. Dat ziet er niet uit, dan zou er een kast deur open moeten staan. En dat is geen gezicht.
- speaker boven de tv, tegen het plafond. Ziet er ook niet netjes uit.
Nu zat ik te denken om over te stappen naar een nieuwe set. En dan de center speaker weg te laten.
Is er een set die bij het wegvallen van de center het geluid goed verdeeld over de front speakers?
Is er iemand met het zelfde probleem en heeft daar een goede oplossing voor gevonden?
Ik ben benieuwd welke set jullie zouden aanschaffen in mijn situatie?
Richtprijs voor een nieuwe set is ongeveer 600-700E in. of ex. Blue Ray speler.
Groeten,
Mark
Nu zijn alle meubels besteld en ben ik bezig met het plannen van de audio/visuele opstelling.
Er zullen vele van jullie zijn die het volgende probleem tegengekomen zijn.
Vrouw lief wil het liefst geen apparatuur in het zicht....
Nu heb ik daar een goede oplossing voor gevonden.
Het tv-meubel is voorzien van een tv lift, zodat de tv in het meubel weg zakt.
De AVR, Digitale TV ontvanger, Blue Ray speler komen in de kast. Deze worden bediend door een Logitech Harmony 895 met RF extender. Dus tot hier aan toe lukt het prima.
Satelliet speakers in de hoeken van de kamer tegen het plafond. De kabels lopen door pvc buizen die in de muur gefreesd zijn. Dus er is geen enkele kabel zichtbaar. De subwoofer naast de bank zodat deze ook zoveel mogelijk uit het zicht is.
Nu echter het grote probleem. De center speaker....
Ik heb al verschillende scenario's bedacht.
- met de tv lift mee laten zakken. Dit blijkt helaas niet mogelijk. Er is niet genoeg ruimte. De tv moet anders te hoog op de steun gemonteerd worden waardoor deze onstabiel wordt.
- speaker in de kast onder de tv. Dat ziet er niet uit, dan zou er een kast deur open moeten staan. En dat is geen gezicht.
- speaker boven de tv, tegen het plafond. Ziet er ook niet netjes uit.
Nu zat ik te denken om over te stappen naar een nieuwe set. En dan de center speaker weg te laten.
Is er een set die bij het wegvallen van de center het geluid goed verdeeld over de front speakers?
Is er iemand met het zelfde probleem en heeft daar een goede oplossing voor gevonden?
Ik ben benieuwd welke set jullie zouden aanschaffen in mijn situatie?
Richtprijs voor een nieuwe set is ongeveer 600-700E in. of ex. Blue Ray speler.
Groeten,
Mark