Toon posts:

Product set, waar te plaatsen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben momenteel PW unsorted voor FG een beetje aan het leegruimen en ik vraag mij af wat ik met de volgende zaken moet doen?

pricewatch unsorted: Tamron AF 70-200 - Set 1 - Objectief incl. Filter
pricewatch: Tamron AF 70-200mm F/2.8 Di LD (IF) Macro (Sony)

Het eerste is een set bestaande uit het tweede artikel plus een UV filter. Aan de ene kant is de waarde van een UV filter laag en zou dit imo samen getrokken dienen te worden, aan de andere kant komt een shop hierdoor relatief duur in de PW te staan. Dat laatste lijkt mij dus ongewenst en dan blijft als enige nog over een eigen entry voor deze set. Nadeel van die optie is dat de db potentieel vervuild raakt met eindeloze sets van een duur item met een goedkoop item gebundeld.

Wat doen we hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
Zolang het echt apart verkrijgbare sets zijn dienen ze ook apart in de PW opgenomen te worden, dwz als ze een eigen sku en/of ean hebben. De PW raakt er niet door vervuild, zolang het een set is die door de fabrikant zelf zo is samengesteld. Als een winkel iets als set aanbiedt, dan komt dat niet in de PW.

De prijzen van de eerste twee winkels uit de "set" zijn wel gelijk aan de prijzen van het andere genoemde artikel wat al in de PW staat. Alleen die van Redcoon verschilt zo te zien.

Nu heb ik geen verstand van fotografie, dus ik zal even iemand een tikje geven die daar meer van weet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Deze sets worden vziw niet vanaf de fabriek geleverd. Dit zijn sets die de importeur maakt. Je krijgt een leuke aanbieding bij afname van x objectieven met x filters. Vervolgens worden deze weer als set aangeboden aan de klant. In dat geval maak ik er dus uit op dat dit altijd in unsorted blijft staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:13

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Wat mij betreft wel ja. Al staan er geloof ik op dit moment wel een aantal kits in de lenzen categorie die bestaan uit twee lenzen. Volgens mij zijn dat ook geen producten vanaf de fabrikant, maar iemand heeft ze toch toegevoegd.
Ik vind dat verre van handig, aangezien de specstructuur daar niet goed mee overweg kan en het dus voor een boel onduidelijkheid zorgt.

Misschien een interessante feature voor een toekomstige PW upgrade: comboprijzen, waarbij shops twee of meer producten uit de PW aan één aanbieding koppelen op de een of andere manier die vervolgens terugkomt in een of meer relevante categorieën.
Vergelijkbaar met gsm+abbo in feite, maar dan generiek voor alle producten.

[ Voor 7% gewijzigd door Orion84 op 03-03-2010 13:09 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat je daar aardig de spijker op de kop slaat. Vooralsnog doe ik het even met het antwoord dat sets in unsorted blijven staan.