Toon posts:

Agenda-deel-oplossing voor mbp/iphone/internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij helpen aan een goede oplossing om mijn eigen agenda's op m'n mbp en iphone gesynchroniseerd te houden. Ik heb inmiddels kennis gemaakt met MobileMe echter voor mij is dit geen oplossing omdat er ook een derde persoon toegang tot mijn internetagenda moet hebben. Scadis is ook geen oplossing aangezien dit niet goed samenwerkt met iphone.

De situatie is een beetje als volgt, als ik zelf items in mijn agenda zet (via iphone) moeten ze ook zichtbaar zijn voor mij collega op internet. Daarnaas moet mijn collega ook afspraken via de internetagenda maken die vervolgens ook in m'n iphone agenda moeten verschijnen (al dan niet na via itunes gesynchroniseerd te hebben). Ik ben dus eigenlijk op zoek naar een internetagenda die kan synchroniseren met de mbp en iphone waarbij ook een derde persoon kan inloggen op de internetagenda om te muteren.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:16
Ik gebruik een Kerio mailserver om mijn email, contactpersonen en agenda gesynchroniseerd te houden tussen mijn iPhone, MacMini, Windows XP PC (werk) en kan deze ook via webmail prima bereiken. Er zijn bedrijven die zo'n account (al dan niet inclusief anti-virus en spamfilter) aanbieden voor een paar euro per maand.

Maar iedere Microsoft Exchange oplossing zou ook moeten werken :).

• ThaHyp3
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-09-2021

ThaHyp3

MBP!

Verwijderd schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 10:35:
Wie kan mij helpen aan een goede oplossing om mijn eigen agenda's op m'n mbp en iphone gesynchroniseerd te houden. Ik heb inmiddels kennis gemaakt met MobileMe echter voor mij is dit geen oplossing omdat er ook een derde persoon toegang tot mijn internetagenda moet hebben. Scadis is ook geen oplossing aangezien dit niet goed samenwerkt met iphone.

De situatie is een beetje als volgt, als ik zelf items in mijn agenda zet (via iphone) moeten ze ook zichtbaar zijn voor mij collega op internet. Daarnaas moet mijn collega ook afspraken via de internetagenda maken die vervolgens ook in m'n iphone agenda moeten verschijnen (al dan niet na via itunes gesynchroniseerd te hebben). Ik ben dus eigenlijk op zoek naar een internetagenda die kan synchroniseren met de mbp en iphone waarbij ook een derde persoon kan inloggen op de internetagenda om te muteren.
Ik heb eenzelfde setup. MBP + iphone.
Bij mij heb ik op me iphone werkmail via exchange geconfigureerd en die is dus zichtbaar op me mbp via of RDC client en inloggen op bedrijfsnetwerk of entourage van MS installeren op je MBP en daar je werkmail via exchange op configureren.

Zo heb je agenda bij de hand en kan een ieder vanuit bedrijfsnetwerk gewoon bij je agenda met de betreffende rechten.

:)

Hypocracy lies in the very nature of those judging upon them, reflecting the selfimage they deny

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Ik doe dat via Google Calendar. Ik weet niet of dat een optie voor je is, maar dat werkt in ieder geval perfect zoals je zegt.
- Agenda syncen met iCal op Macbook
- Agenda syncen met iPhone (sync niet via iTunes, wel via Wifi/3G)
- Agenda via Google Calendar delen met je collega

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb m'n iCal agenda inmiddels gekoppeld aan mn google account, maar hoe kan ik mijn iPhone syncen via WiFi? Ik ben alleen bekend met syncen via itunes...

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Je moet daarvoor een Exchange-account aanmaken op je iPhone. m.google.com/sync vanaf je iPhone voor een how-to. Via Google zelf kan je alle informatie vinden hoe je zo'n account kan instellen.

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Verwijderd

Topicstarter
Als ik op mn iPhone in safari naar m.google.com/sync ga dan krijg ik de volgende melding in safari:

Apparaat niet ondersteund Google Sync wordt niet ondersteunt op uw apparaat. Ga naar m.google.com voor andere Google producten voor uw apparaat.

Wat doe ik verkeerd??

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:28
heb geen iPhone, maar volgens mij moet je niet met safari naar m.google.com/sync gaan, maar moet je bij je email instellingen kiezen dat je een exchange account wilt opzetten. Daar kan je dan dat adres + inlog gegevens invoeren. (op een wimo toestel geef je dit adres dus op bij active sync op je toestel)

Strava

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn gmailaccount al toegevoegd aan de ihpone mail, het werkt ook met mailen, alleen bij de instellingen van dit mailaccount heb ik nergens de optie voor agendainstellingen

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 09:45:
Als ik op mn iPhone in safari naar m.google.com/sync ga dan krijg ik de volgende melding in safari:

Apparaat niet ondersteund Google Sync wordt niet ondersteunt op uw apparaat. Ga naar m.google.com voor andere Google producten voor uw apparaat.

Wat doe ik verkeerd??
Het werkt (vreemd genoeg) alleen via de Engelse pagina. Dus even de taal wijzigen in English (UK) op m.google.com op je iPhone.

Bij mij werkt het ook perfect via Google Calender. Verschillende agenda's aangemaakt in Google (werk, prive). Deze geimporteerd in iCal en op iPhone. Agenda's kun via Google delen met anderen, die de agenda's al dan niet weer in iCal / iPhone kunnen weergeven.

Staat allemaal duidelijk omschreven op de Google Calender pagina's.

Verwijderd

Topicstarter
Thx! Helemaal gelukt dankzij de zeer duidelijke uitleg op de google pagina's. Werkt erg goed op deze manier!

wmb mag topic gesloten worden.

• N1traat
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02 21:01
Darkstar schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 08:56:
Je moet daarvoor een Exchange-account aanmaken op je iPhone. m.google.com/sync vanaf je iPhone voor een how-to. Via Google zelf kan je alle informatie vinden hoe je zo'n account kan instellen.
Je hoeft die niet als exchange in te stellen. Google ondersteund namelijk ook calDAV. Je kan dus gewoon je gmail instellen als imap mail bijvoorbeeld en je agenda als calDAV.

Dat kan allemaal simpel zonder extra software of jailbreaks.

Voor contactpersonen syncen kan ik www.soocial.com aanraden (NL bedrijf)

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Als je maar 1 agenda hebt dan is calDAV een optie, maar bij meerdere agenda's werkt het voor geen meter omdat het bij Google alleen maar 1 agenda aan kan. Google Sync kan ergens in de 20 stuks aan agenda's aan en is dus wel een optie voor wie meerdere agenda's gebruikt. Volgens mij heeft de calDAV implementatie op de iPhone in dit geval ook nog eens de beperking dat hij read-only is en je dus alleen maar de afspraken kunt bekijken, niet toevoegen.

Op dit moment is Exchange zo'n beetje de beste optie als je diverse machines qua mail, agenda en contactpersonen gelijk wil houden.
Pagina: 1