[actionscript] Shared Objects mee verhuizen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarNieser
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-09 15:47

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Topicstarter
Wederom,

Ik ben met een standalone quiz bezig die op een beurs moet draaien. De gebruikers kunnen aan het begin een van de quiz een formuliertje invullen met wat contact gegevens en daarna de quiz doorlopen. Ik gebruik gewoon flash .exe projector hiervoor.

Ik heb geen toegang tot de PC waar de quiz op zal draaien dus een lokale server draaien voor mysql/php is geen mogelijkheid om de gegevens van de gebruikers mee op te slaan. Een andere reden waarom dit geen optie is omdat ik van mijn klant niet kan verwachten dat zij zulke ingewikkelde installaties moet uitvoeren voor zo'n relatief eenvoudige quiz.

Op het moment gebruik ik hier dus een Shared Object voor. Werkt allemaal prima. Alleen wanneer ik mijn .exe van folder verplaats gaat het Shared Object wat ergens om de HDD staat niet mee. Hierdoor gaan dus alle gebruikers gegevens verloren. Echter, zodra ik de .exe weer terug in de map zet waar de SO is aangemaakt zijn alle gebruikers weer zichtbaar.

Ik heb uitgbreid op Google/Wikipedia gezelen over Local Shared Objects, de locatie op de hardeschijf is nog wel te achterhalen van de shared objects. Alleen het meeverhuizen ervan is een stuk ingewikkelder. Zowel via andere forums als uitgebreid google zoekwerk heeft geen antwoord op mijn vraag opgeleverd over het meeverhuizen van de so's.

Dus mijn vraag:
Is er een mogelijkheid het Shared Object op de HDD mee te verhuizen als ik de .exe verplaats. Of is er een andere oplossing voor mijn probleem.

Alvast Bedankt,

Http://www.elmarnieser.nl Mijn Portfolio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01:33

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

En open na overleg.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vrees dat ik ook niet direct een straightforward oplossing weet.

Is het geen optie om in plaats van naar een exe projector, naar een Air app te publishen en een SQLite database als local storage gebruiken? Die kan je dan netjes plaatsen waar je wil. Elke AS3 flash applicatie is erg eenvoudig om te zetten naar Air en de SQLite API heeft een lage instapdrempel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarNieser
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-09 15:47

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Topicstarter
i.v.m. deadline heb ik besloten om het zo te laten. Dan maar even een duidelijke uitleg erbij leveren. In de toekomst ga ik dit soort aplicaties toch met andere software ontwikkelen. Ik ga toch eens in die Air aplicaties duiken. bedankt voor je reactie.

Mocht imand anders toch nog een oplossing vinden dan hoor ik hem wel graag. Ik begin nu aardig wegwijs te raken in Flash en vindt actionscript lekker makkelijk om mee te werken.

Http://www.elmarnieser.nl Mijn Portfolio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LB Back
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-06 11:07
Kun je niet een webpaginaatje maken die de sols inlaadt en verstuurt naar een scriptje als die pc's aan het internet hangen? Dan hoef je alleen maar een url mee te geven aan je opdrachtgever en de instructie het ding aan internet te hangen.