Inter Core 2 Duo boxed <=> non-boxed

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb in m'n Pc momenteel een Intel Core 2 Duo E6300 1,86 Ghz zitten (boxed versie). Nu kan ik vrij goedkoop tweedehands een Intel Core 2 Duo E6600 2,40 Ghz kopen (non-boxed)

Bestaat de mogelijk om de box van m'n E6300 er gemakkelijk af te krijgen en deze op de E6600 te monteren? En zou deze dan genoeg koelen, of zijn dit aangepaste boxed coolers per processor?

Alvast bedankt,
Speedygerre

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-06 18:35
Nee, je kunt ze gewoon uitwisselen. Vergeet niet om de oude koelpasta te verwijderen en er nieuwe op te doen.

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees-Jan
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:30
kijk in de handleiding van je moederbord, daar staat hoe je het een en ander moet plaatsen; gewoon de omgekeerde volgorde gebruiken ;)

in principe kan je gewoon de cooler van de oude processor te verwijderen (losklikken van het moederbord); de processor uit zijn voetje te lichten (en schoonmaken, want er zitten resten koelpasta op)
vervolgens plaats je de nieuwe processor in de processorvoet, doe er een druppel nieuwe koelpasta op, en verdeel het over het metalen oppervlak van de processor, en klik de cooler weer op het moederbord.

[ Voor 9% gewijzigd door Kees-Jan op 03-03-2010 08:30 ]

the older I get, the better I was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de replies

@ Kees-Jan: Het is een Medion PC, moederbord handleidingen hebben ze daar nog niet uitgevonden. Zal er is achter zoeken op het net :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees-Jan
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:30
OK, kjk of je het merk en type op je moederbord ziet staan, dan kijk je bij de fabrikant of je de handleiding kan vinden;
of: zoek een moederbord (in de pricewatch bv.) met dezelfde processorvoet en kijk in die handleiding.

ze lijken allemaal op elkaar ;)

the older I get, the better I was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Het lijkt me heel sterk dat Medion de boxed koelers van Intel zou gebruiken in haar eigen computers. Waarschijnlijk is het dan ook een eigen koelsysteem. Maar normaal gezien zou die ook een E6600 aan moeten kunnen. En mocht het alsnog te heet worden, dan installeer je andere koeling.

Ohja, Medion gebruikt doorgaans (aangepaste) MSI moederborden.

[ Voor 10% gewijzigd door Admiral Freebee op 03-03-2010 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Admiral Freebee schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 09:34:
Het lijkt me heel sterk dat Medion de boxed koelers van Intel zou gebruiken in haar eigen computers. Waarschijnlijk is het dan ook een eigen koelsysteem. Maar normaal gezien zou die ook een E6600 aan moeten kunnen. En mocht het alsnog te heet worden, dan installeer je andere koeling.

Ohja, Medion gebruikt doorgaans (aangepaste) MSI moederborden.
Zou kunnen kloppen, volgens ander topic hier op de site zouden dit de specs zijn voor mijn PC:

Processor: Intel® Core™ 2 Duo Processor E6300 (1.86GHz, 2MB L2 Cache, 1066 MHz FSB)
Moederbord:VIAPT890
Videokaart:NVIDIA GeForce 7650 GS 256MB DDR2: HDMI & DVI-uitgang(passief gekoeld). DE prestaties van de 7650 gs liggen tussen een 7600gt en 7600gs
Geheugenbankjes: DIMM1: Samsung M3 78T6553CZ3-CD5 512 MB DDR2-533 DDR2 SDRAM (5-4-4-11 @ 266 Mhz) (4-4-4-11 @ 266 Mhz) (3-3-3-8 @ 200 Mhz)

Ik ga hem gewoon is openhalen, dan kan ik best zien wat er allemaal dient te gebeuren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik denk dat dat het beste zal zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt voordat je de processor ophaalt de computer al openmaken. Je kunt dan kijken welke processorkoeler er op zit. Je kunt eventueel foto's maken van de processorkoeler en hier posten. Je kunt dan zien of het makkelijk is om de processorkoeler van de processor af te halen.
Pagina: 1