Domeinnamen en hostingprovider falliet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 20:32
Heeft iemand een idee wat er gebeurt met je domainen als je hostingsprovider falliet gaat? Ik heb er zelf 3 en staan op mijn eigen naam. Maar als ik soms lees hoeveel een curator mag 'innemen' was ik nieuwschierig hoe dit zit met domains?

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
Dat had ik zelf ook al gevonden ;)
Ik heb het over een provider die falliet gaat. De curator mag werkelijk alles in beslag nemen. Zo heb ik mensen gesproken die hun inboedel kwijt waren nadat hun verhuisbedrijf falliet ging. En alleen maar omdat hun inboedel tijdelijk bij het verhuisbedrijf stond voor opslag. Vraag is, hoe zit dit met domainen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

maniak schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 08:12:
[...]

Dat had ik zelf ook al gevonden ;)
Ik heb het over een provider die falliet gaat.
Daar gaat die link over.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:07
Het domein staat op jouw naam dus in principe in je eigen bezit. Een curator kan toch ook geen gekochte schoenen terug eisen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
hhoekstra schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 08:19:
Het domein staat op jouw naam dus in principe in je eigen bezit. Een curator kan toch ook geen gekochte schoenen terug eisen ?
Nee, maar wel als de schoenen in de winkel staan ondanks dat je ze al betaald hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 10:31

Foamy

Fulltime prutser

Lang leve de ICT en scheve vergelijkingen... Goede reden om er nooit aan te beginnen :P

Ondanks het feit dat een domeinnaam misschien bij een Registrar staat zal het niet automatisch onder de inboedel vallen. Dit is enkel het geval als het domein niet op je eigen naam staat, maar op naam van de Registrar. Maar in dat geval ben je dus überhaupt al geen eigenaar van het domein in kwestie.

Het eerste linkje dat hier in het topic gegeven werd laat zien hoe de SIDN hier mee omgaat, andere registries zullen soortgelijke regelingen hebben.

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:52

IEF

Why so serious?

Lijkt me vrij duidelijk, ben je 'houder' van de domeinnaam, dan zal die vanzelf vervallen bij SIDN als je niet reageert op het bericht dat ze je sturen.

Als ze failliet gaan, dan valt dit net zo goed onder het stukje 'financiele verplichtingen niet nakomen aan SIDN'.

Wel even opletten dus of de hostingprovider ook de SIDN deelnemer is. Het kan in principe best zijn dat een hostingprovider ergens anders zijn domeinnamen afneemt bijvoorbeeld..

'Domainen' bestaat niet :+ Ofwel 'domains', 'domeinen' of 'domeinnamen', maar geen combinatie.
Pagina: 1