Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 319363

Topicstarter
Hallo,

Zoals in de titel al staat heb ik een probleem met mijn ext. HDD.
Ik heb 2 computers, alle 2 met windows XP pro en SP3.

Op de ene pc(1) is mijn ext. schijf wel zichtbaar en op de andere(2) niet. Wat heel vreemd is, is dat ik 4 ext. schijven heb waarvan 3 niet zichtbaar zijn op de 2de(nieuwste) pc.

Heeft iemand een idee hoe dit kan? De drivers zijn nieuw, ook nog met driver checker pro gescand.
Kabels ook zonder breuk.
De schijven zijn in pc2 niet zichtbaar in computerbeheer.
Ze werken wel perfect op pc 1.
Ze zijn allemaal plug and play, NTFS.
Energie besparen staat uit op de usb poorten.

Ik heb al uren zitten proberen en internet afgezocht, er zijn meer mensen met dit probleem. Maar dit is vaak dat de schijf dan een andere letter aangewezen moet krijgen. Dit kan bij mij niet omdat ik ze niet zie.
Hij geeft wel aan dat het usb apparaat niet word herkend.

Nogmaals in pc1 werkt het perfect, in pc2 niet. Voor de zekerheid heb ik op pc1 de schijven een andere letter toegewezen, maar dit maakt ze ook niet zichtbaar op pc2.

Ik hoop dat iemand hier iets mee kan.... 8)7

Groetjes Wouter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreestyleFrl
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-06 22:15
Ik begrijp dus dat de schijf wel zichtbaar is in schijfbeheer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor de reactie maar nee juist niet, dat is het hele probleem denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

toevallig een meegeleverder (extra) voedingskabel niet aangesloten

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-06 15:45
Hoe zijn ze verbonden aan de pc's en zijn ze bij de ene pc op dezelfde manier verbonden als bij de andere?

Gaat het toevallig om dynamic volumes? (Ik had een keer ongeveer hetzelfde probleem en toen kwam het doordat de schijf een dynamic volumes was) dynamic is volgens mij een groen-achtige kleur in schijfbeheer.

Heb je op je nieuwe pc drivers geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 344680

Opties:

1. Bekijken wat HlpDsK voor suggestie gaf.
2. De externe harde schijf opnieuw formatteren met de nieuwe computer.
3. De usbdrivers verwijderen en opnieuw in laten stellen door Windows XP na een herstart.
4. Meer informatie geven over de grootte en de merken van de externe harde schijven, de computers en de moederborden.
5. Foto's en screenshots van beide schijfbeheren geven.

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 344680 op 02-03-2010 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://img10.imageshack.us/img10/620/pc1b.jpg
Dit is PC 1

het gaat om schijf 7, 8 en 9
Ik heb het precies het zelfde aangesloten
Natuurlijk zit de externe stroom er in, anders deed hij het ook niet in pc1
Ik kan niet zien of het dynamic volumes is omdat ze NIET te zien zijn in schijfbeheer. Op pc 1 zijn ze niet groen in ieder geval. Dit heb ik ook ooit eens gehad dus had ik al naar gekeken.
ik heb drivers al opnieuw geinstalleerd.
formateren gaat niet want ze zijn niet zichtbaar

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 319363 op 03-03-2010 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://img132.imageshack.us/img132/6853/pc2cz.jpg

en dit is pc2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het zijn verschillende merken
mobo is assus bij alle 2. bij pc 2 waar het niet werkt is het een P7P55D
de hardeschijven zijn:
Verbatim van 1,5 TB
Samsung sata in een behuizing van 750 GB
Op die andere staat helemaal niks. Die is wel in 2en gesplitst 436GB en 30GB-Fat32 (zodat ik muziek op ps3 kan luisteren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-06 17:13

Edd

Komen de schijven wel naar voren in je apparatenbeheer?
Heb je de schijven op PC 2 aangesloten toen deze al draaide?
Probeer anders eens of ze het wel doen als je ze aansluit wanneer de PC nog uitstaat en zet daarna de PC eens aan.

Weet niet zeker of dit gaat helpen, maar zijn even wat ideeetjes.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
heb ik ook al geprobeerd, en nee komen niet naar voren in apparatenbeheer(zie foto's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-06 14:53

KoffieNT

banaan

Kun je eens een andere schijf loskoppelen (zodat er een driveletter 'beschikbaar' is)? En dan de externe hdd aansluiten.

Op mn oude schoolnetwerk hadden we (vooral ik, om de een of andere reden) wel eens last dat de driveletters 'op' waren. (hdd-drives/dvd-drive/cardreader)
(waarom hij het dan in een andere pc, exact dezelfde qua hard/sofware, wel deed is ons nog steeds een raadsel :D.)

Hele kleine kans dat dit het is, maar het is de moeite waard om effe te proberen.

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb het geprobeerd, maar werkte niet.
Ik heb nog met wat USB poorten zitten proberen maar dat maakt ook niet uit. Als ik de schijf die ROSE(hij is rose) heet in PC2 doe werkt hij gelijk. En als ik een andere schijf in de zelfde usb poort doe, of in een andere geeft hij weer aan dat het niet word herkend.

die ROSE schijf is met mini USB en zonder externe stroon, en die andere 3 met van die vierkante usb stekkers en wel externe stroom(staat spanning op)

usb stick pakt hij trouwens wel zonder problemen

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 319363 op 03-03-2010 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-05 13:35
Een pc heeft 2 aansluitingen voor usb, achter(dit zit direct op het moederbord), en via kabels op een aparte aansluiting meestal naar voorkant van de pc, probeer alle 2 de aansluitingen.

Zoek eens met google op je, moederbord naam+usb+problem

[ Voor 14% gewijzigd door jan99999 op 03-03-2010 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-05 23:04
Probeer eens uit wat Jan9999 zegt. Een externe HD niet via een hub aansluiten.

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Microsoft geeft informatie over de maximale grootte van een harde schijf onder Windows XP.

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 344680 op 03-03-2010 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb ALLE usb poorten geprobeerd, zonder enige progressie.
Ik heb SP3 geinstalleerd via windows update, maar ik denk niet dat SP2 er op staat, zou je die als nog er op moeten zetten ook al heb je SP3?

want het werkt gewoon op PC1 maar niet op PC2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

3 Externe schijven werken op computer 1. Ze werken niet op computer 2. Dat hangt waarschijnlijk af van een instelling in computer 2 of in de externe schijven.

Via de command prompt zijn interne schijven zichtbaar te maken. Misschien werkt dat ook bij een externe harde schijf.
http://forum.fok.nl/topic/1152340

Op het screenshot van de tweede computer staan 3 dvd-schrijvers aangegeven. Het is onduidelijk wat dit zijn. En er lijken nog dvd's in de dvd-schrijvers te zitten.

Het is wel van belang om alle andere usb-schijven en eventuele usb-dvd-schrijvers uit de tweede computer te halen.

[ Voor 64% gewijzigd door Anoniem: 344680 op 03-03-2010 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-05 13:35
Opstarten van een livecd, bijv ubuntu, dan weet je of het hardware of software is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 344680 schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 13:26:
3 Externe schijven werken op computer 1. Ze werken niet op computer 2. Dat hangt waarschijnlijk af van een instelling in computer 2 of in de externe schijven.

Via de command prompt zijn interne schijven zichtbaar te maken. Misschien werkt dat ook bij een externe harde schijf.
http://forum.fok.nl/topic/1152340

Op het screenshot van de tweede computer staan 3 dvd-schrijvers aangegeven. Het is onduidelijk wat dit zijn. En er lijken nog dvd's in de dvd-schrijvers te zitten.

Het is wel van belang om alle andere usb-schijven en eventuele usb-dvd-schrijvers uit de tweede computer te halen.
Ik heb 2 dvd branders in PC2 zitten, en daar zat in dit geval wat in ja. Als ik de dvd's er uit haal heeft dit geen effect, de 3de dvdstation is een virtuele met daemon tools, zodat ik gemakkelijk iso-films kan bekijken

Ik heb ook geprobeerd via command prompt de schijf te zien, maar dit werkt ook niet. hij ziet de andere schijven wel goed. ook de rose ext. (zonder ext. stroom) die het wel doet.

Ik ga nu die livecd proberen en hopen dat daar wat uit komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb nu ubuntu op cd gezet, en dan geeft hij aan dat dat geinstald moet worden, en dat het zo iets is als bv linux. klopt dit? want ik wil gewoon mijn window's XP behouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4629

Je hebt waarschijnlijk gewoon Ubuntu gedownloadt en niet een live-cd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja daar heb je gelijk in, toch heb ik dit maar gebrobeerd. Werkte het ook niet bij.

Het is opgelost.

Nu ik al zoveel geprobeerd had, dat ik er gek van werd, heb ik toch nog maar een keer een andere kabel gebruikt, en nu werkt het wel. Dus de kabel werkt wel op PC1 maar niet op PC2 :S

Deze kabel was 2,5meter lang, zou dat dan te lang zijn voor sommige pc's?
Echt heel vreemd.

Maar allemaal bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-05 23:04
Dat kan goed. Maar dit is een mooie om te onthouden. Heel appart.....

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Pagina: 1