[windows 7] UAC makkelijker instellen?*

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djesko
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01-04 11:09
Beste tweakers,

graag jullie inzichten..

Ik heb het forum doorgenomen maar weinig hierover gevonden.

Probleem: bij de meest simpele taken, bijvoorbeeld een (non systeem) mapje verwijderen of iets installeren in Windows 7 word ik lastig gevallen door UAC (user account control).

Bij het verwijderen van een map: "U moet administratormachtingen opgeven om deze map te kunnen verwijderen"

Dit terwijl ik bij de instellingen onder account beheer de op één na laatste optie heb opgegeven (wel melden als programma's wijzigingen proberen aan te brengen, geen melding weergeven wanneer ik wijzigingen aanbreng). Ik gebruik een admin account.

Wat wil ik:
  • niet worden lastig gevallen door UAC als ik (simpele) wijzigingen uitvoer
  • wel worden lastig gevallen als programma's op de achtergrond proberen te installeren (malware e.d.)
  • gewoon admin rechten behouden
Heeft iemand een idee hoe dit aan te pakken? :/

Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobalt
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-08 14:11
Control Panel\User Accounts and Family Safety\User Accounts -> Change User Account Control settings en dan de een na laatste"notify only when programs try to changes things."

[ Voor 106% gewijzigd door Cobalt op 03-03-2010 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:55
Volgens mij is dat de engelse vertaling van iets wat Djesko juist al ingesteld heeft en niet tevreden over is.
Ik denk dat er niet veel meer te kiezen valt dan de laatste instelling.
"geen melding weergeven", maar of dat is wat je wil betwijfel ik.

[ Voor 9% gewijzigd door elinx op 03-03-2010 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Djesko schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 23:42:

Probleem: bij de meest simpele taken, bijvoorbeeld een (non systeem) mapje verwijderen of iets installeren in Windows 7 word ik lastig gevallen door UAC (user account control).
Welke map heb je het dan over? :)
En een installatie is een systeemwijziging, dus daar zul je dan wel een prompt bij houden.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans.Solo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09 13:00

Hans.Solo

Tank n00bje :P

Er is veel in te stellen in UAC maar installeren blijft installeren, of jij het nou doet of een stukje malware.
Het enige wat je dan in UAC kunt instellen is of hem helemaal uitzetten, geen meldingen meer bij installatie maar OOK niet in het geval van malware, of aanzetten en dan krijg je meldingen in het geval van malware, maar OOK bij installatie.

99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabolofan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:14
Hans.Solo schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 08:50:
Er is veel in te stellen in UAC maar installeren blijft installeren, of jij het nou doet of een stukje malware.
Het enige wat je dan in UAC kunt instellen is of hem helemaal uitzetten, geen meldingen meer bij installatie maar OOK niet in het geval van malware, of aanzetten en dan krijg je meldingen in het geval van malware, maar OOK bij installatie.
En dat is opzich ook niet zo heel vreemd, want anders zou de computer van te voren al weten of het malware is wat je gaat installeren of niet.

Maar ik had hem op mijn vorige installatie gewoon helemaal op het allerlaagste gezet, omdat ik bij elke opstart een automatische cleaner van CCleaner liet draaien. Als ik dat niet deed moest ik bij elke opstart op Ok (of iets dergelijks) drukken, voordat hij het ging doen.

Nu staat hij bij mij op de één na laagste stand, en nu moet ik dus wel die bevestiging geven, maar inmiddels ben ik hier aan gewend. Je moet er namelijk wel iets voor over hebben om je computer veilig te houden.. ;) (of is het niet zo heel gevaarlijk als je hem op de laagste stand zet, omdat je toch nog een virus/malwarscanner hebt?)

[ Voor 5% gewijzigd door diabolofan op 03-03-2010 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

diabolofan schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 09:51:

Maar ik had hem op mijn vorige installatie gewoon helemaal op het allerlaagste gezet, omdat ik bij elke opstart een automatische cleaner van CCleaner liet draaien. Als ik dat niet deed moest ik bij elke opstart op Ok (of iets dergelijks) drukken, voordat hij het ging doen.
mwa.

Gewoon een startup task in Task Scheduler van maken, die je elevated laat lopen. Hoef je ook geen UAC prompts meer weg te werken.
Kun je UAC weer fijn aanzetten :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djesko
Dank voor de reacties! :)
alt-92 schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 07:50:
[...]

Welke map heb je het dan over? :)
En een installatie is een systeemwijziging, dus daar zul je dan wel een prompt bij houden.
Even getest door gewoon een nieuwe map aan te maken en te verwijderen, zelfs dan moet ik toestemming geven. Of zelfs bij het verplaatsen van data van map naar map. Dat is storend.

@diablofan: heb jij hier geen last van...?

Bij het installeren van nieuwe software wil ik best even extra op ok klikken, dat komt niet vaak voor. :)

Het rare is dat UAC ingrijpt terwijl het zo is ingesteld dat hij dat niet zou doen als het door de gebruiker wordt geïnitieerd... of zou dat puur alleen met windows instellingen te maken hebben, configuratie e.d.?

Enfin, ik denk dat ik UAC maar uit zet en zo nu en dan een scan uitvoer op malware (hitman)..

Cheers all!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Djesko schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 17:42:
Dank voor de reacties! :)

[...]

Even getest door gewoon een nieuwe map aan te maken en te verwijderen, zelfs dan moet ik toestemming geven. Of zelfs bij het verplaatsen van data van map naar map. Dat is storend.
Nogmaals: welke map? In de root van de systeemschijf zul je sowieso met UAC geconfronteerd worden met default settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djesko
Een nieuwe map op een andere schijf dan waarop windows 7 is geïnstalleerd. Dus dat zou uitgesloten moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Depends als je rechten hebt of niet.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djesko
Ik heb een admin account, dan heb je alle rechten voor zover nodig me dunkt...
Pagina: 1