[Windows media center met anysee] geen beeld in media center

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Please please help me fix mijn ontzettend vage probleem waar ik tegen aan loop tijdens het opzetten van mijn nieuwe media center.

Situatie:
Shuttle pctje gekocht, USB Anysee Tuner met DVB-t en DVB-C gekocht, Windows 7 Ultimate erop, en last but not least een Ati Radeon kaartje 4350HD waarmee ik de verbinding hdmi tussen mijn shuttle en de tv heb gemaakt. So far so good, hd beeld op m'n tv, anysee geinstalleerd alles werkt..niets bijzonders.. DACHT ik..
zo spannend is dit niet.

Ik krijg namelijk met geen mogelijkheid beeld. Wel geluid, wel de epg, wel vol ontvangst en zelfs tv beeld in de anysee software. In media center helaas geen beeld maar een "zwartig scherm". Je ziet wel dat hij content wil tonen maar door onduidelijke redenen geen beeld. De previews van de scenes doen het wel!

Ik heb de nieuwste drivers geinstalleerd van de radeon kaart, en heb m'n anysee software ook al 3x opnieuw erop en eraf gehaald, net nog de laatste directx erop gezet.. Allemaal geen resultaat. Word 'n beetje radeloos.. Ook alle vinkjes al geprobeerd in ati control panel. Heb ook de anysee al op andere pc (laptop) geprobeerd en via extender (360) en dan werkt het allemaal wel. Alleen direct vanaf de shuttle naar de tv via hdmi via de radeon wil niet!

Opvallend is het dat de recorded tv bestanden ook in mediaplayer niet worden afgespeeld. Er is hier iets mis met drivers, codecs, hardware acc. .. u mag het zeggen..

Welke dappere tweaker heeft dit eerder meegemaakt?

Zie uit naar jullie slimme reacties! Alvast bedankt voor meedenken en jullie tijd.
Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizzing
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-05 11:19
a) wat voor shuttle pc heb je. > hardware
hdtv decoderen is zwaarder werk dan standaard hd-filmbestanden te decoderen.

b) misschien kun je eens kijken wat de Decoder Checkup Utility zegt. Moet je even op google naar zoeken, is een xp programma maar schijnt ook in W7 te werken.

Heeft je shuttle setup wel gewerkt met deze hardware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wizzing schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 15:38:
a) wat voor shuttle pc heb je. > hardware
hdtv decoderen is zwaarder werk dan standaard hd-filmbestanden te decoderen.

Sorry voor de trage reactie. M'n projectje lag even stil.
Ik heb een Shuttle K45 met een ATI Radeon HD 4350 kaart
2 GB RAM en een dual core 2.8 GHz Intel proc.

b) misschien kun je eens kijken wat de Decoder Checkup Utility zegt. Moet je even op google naar zoeken, is een xp programma maar schijnt ook in W7 te werken.

De Decoder check-up heb ik geprobeerd. Daar staat alleen de standaard decoder tussen en daarmee lijkt alles in orde.

Heeft je shuttle setup wel gewerkt met deze hardware?
Nee. Deze hardware setup heeft er nog nooit voor gezorgd dat ik in Media Center live of recorded tv kon zien.

Wat ik inmiddels heb gedaan is het volgende:
Caiway heeft geleverd en ik heb mijn kabelsignaal in de anysee gestopt. Na wat geklooi werkt alles redelijk en kan ik via mijn xbox als extender kijken naar de vele kanalen. Nog niet direct via HDMI dus.

Nu heb ik er alleen nog een nieuw en vaag probleem erbij gekregen!! De HD kanalen van 4,5,7,8 worden namelijk super vertraagd weergegeven. Geluid komt zonder onderbrekingen door, beeld gaat met 1 frame per 5 sec. Dezandere HD kanalen zoals 1,2,3 net5,.en zo nog 10 gaan als een gek. Snel en scherp. Alleen de RTL kanalen werken dus niet.

Voor de échte mediacenter kenners, wie o wie heeft tips. Alles al geprobeerd. Caiway roept iets over mogelijk geen goed signaal.. hmm.. nieuwe kabel getrokken, alle connectoren gecontroleerd en signaalkabel een meter of 15. (te lang?)

Twee probs dus nog:
1 geen beeld via HDMI zonder extender
2 trage RTL HD kanalen

Alvast weer enorm veel dank!
Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziona
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02:04
Ik had in eerste instantie ook geen beeld, toen bleek ik dat ik een smartcard had gebruikt die ik al een halfjaar niet meer had gebruikt en daarom niet meer werkte. Toen ik de smartcard uit mijn Humax decoder haalde en deze in de Anysee stopte, lukt het wel. (gewoon even een reactie voor iemand die wellicht ook teven dit probleem aanloopt).

WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz, EV: Nissan Leaf, ESS: Deye, Luyuan, 32kWh