Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bignose
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
Beste mensen,

Ik heb al een tijdje problemen met een Vista Laptop. Ik krijg namelijk de updates niet meer geinstalleerd sinds 29 december 2009. De foutcode is 800700C1. Ook krijg ik in het configuratiescherm bepaalde schermen niet meer. O.a. bij het netwerkcentrum geeft hij aan dat de pagina niet kan worden geopend.

Na wat speurwerk op internet, kreeg ik het vermoeden dat de adminrechten op de één of andere manier beschadigd zijn. Ik heb een SFC scan kunnen doen en daarbij geeft hij aan dat er één of meerdere systeembestanden die beschadigd waren zijn hersteld maar niet allemaal. Ik moet dus in het logboek kijken naar de resultaten. Maar helaas krijg ik het logboek ook niet geopend.

Dus wilde ik een nieuwe gebruik aanmaken met administrator rechten. Dat is gelukt maar bij het voor de eerste keer aanmelden krijg ik allerlei foutmeldingen over de 'ADVPACK.DLL' dat die niet geschikt zou zijn voor het systeem.

Kan iemand mij de goede richting op sturen waarin de oplossing kan zoeken?

Greetz, Bignose

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Bignose schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 23:03:
Ik heb een SFC scan kunnen doen en daarbij geeft hij aan dat er één of meerdere systeembestanden die beschadigd waren zijn hersteld maar niet allemaal. Ik moet dus in het logboek kijken naar de resultaten. Maar helaas krijg ik het logboek ook niet geopend.
SFC maakt een textlogfile aan. Lijkt me sterk dat je zelfs die niet kan openen, en als ook notepad al niet meer werkt zou ik al heel snel een Nuke & Pave scenario hanteren.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bignose
Dag Alt-92,

Bedankt voor je reactie. Notepad opent wel maar geeft dan de melding dat ik administratorrechten moet hebben om het bestand te kunnen openen.

Ik neem aan dat je met 'Nuke & Pave' bedoelt. Alle belangrijke bestanden veilig stellen. De boel formatteren, Vista weer installeren en de bestanden weer terugzetten?

Greetz, Bignose

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Kun je proberen om de built in Administrator account te activeren (want die staat default uit/disabled) en daarmee kijken of je je eventlogs e.d. kan inzien?

Desnoods kan je eerst proberen met een chkdsk de security descriptors op de disk te laten controleren.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bignose
Dag allemaal,

Vanmiddag heb ik het probleem op kunnen lossen maar het kostte wel even wat zoekwerk en veel tijd.
  1. Allereerst had ik een image gemaakt om ervoor te zorgen dat ik zeker weer terug kon naar de situatie van vanmiddag.
  2. Daarna heb ik de beveiligingssoftware (in dit geval Norman) eraf gehaald maar ook dat was geen oplossing.
  3. Daarna heb ik nog van alles geprobeerd totdat ik besefte dat er ooit Internet Explorer 8 op was geïnstalleerd. Niets mis mee zou je misschien denken maar...dit was de Engelstalige versie en die stond er al op sinds mei 2009!!!
  4. Die heb ik verwijderd. De laptop opnieuw opgestart en toen werkte alles weer.
  5. Daarna IE8 NL geïnstalleerd opnieuw opgestart en het probleem was weer terug.
  6. Toen IE8 weer verwijderd. Vervolgens alle updates van Microsoft geïnstalleerd en daarna pas weer Norman en IE 8 NL weer geinstalleerd en u werkt alles weer perfect!!!
Probleem opgelost, slotje erop en iedereen bedankt voor het meehelpen en denken. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Greetz, Bignose