Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb vorige week nieuwe componenten voor mijn pc gekocht (een moederbord, processor en geheugen)
allen heb ik nu een probleem (Ik heb al een paar systemen in elkaar gezet maar dit ben ik nog niet tegen gekomen) : Als ik het systeem opstart gebeurt dit - continue korte piepen of (een paar keer) 2 korte piepen
MAAR 2 keer heeft ie opgestart en kon ik in de bios komen :? (heb ik het tijd verzet en opgeslagen) maar daarna was het weer hetzelfde verhaal - NU piep die ook niet meer bij opstarten. Het gaat om deze componenten -
Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/2G - pricewatch: Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/2G
AMD Phenom II X2 550 Black Edition - pricewatch: AMD Phenom II X2 550 Black Edition
MSI 770-G45 - pricewatch: MSI 770-G45
XFX Radeon HD 4870 512 MB DDR5 - pricewatch: XFX Radeon HD 4870 512 MB DDR5
Spire SP-ATX-500W RockeTeer III - pricewatch: Spire SP-ATX-500W RockeTeer III

(kon in de bios gewoon alle componenten zien)

iemand een idee?

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:08

Pixeltje

Woo-woohoo!

Ja. Lees het boekje van het moederbord, en kijk wat de piepjes betekenen. Als ze daar niet instaan dan vind je de betekenis wel op de website van de fabrikant, of van de bios-fabrikant.

Het is wel de bedoeling dat je een beetje onderzoek doet voordat je een topic opent. Overigens is er ook nog altijd de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter, waar je even doorheen kunt lopen om te kijken of je probleem (en de oplossing?) beschreven worden.

Succes!

And if this doesn't make us motionless, I do not know what can.

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik al gedaan, en die piep nu niet meer, maar omdat ie wel 2 keer heeft opgestart vind ik raar

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Wat is dan precies het probleem? Werkte het bord niet toen het piepte? Of ben je gewoon benieuwd naar waar die piepjes vandaan kwamen? In dat geval zul je toch echt de handleiding in moeten duiken, of op internet moeten zoeken naar de betekenis ervan. Als je weet wat 'piep-piep' betekend, kun je ze herleiden naar een component, bijvoorbeeld, je geheugen. Dat kun je vervolgens testen om zeker te zijn dat het goed zit.

Verwijderd

Topicstarter
Hij start niet op en die piept niet meer - scherm blijft gewoon zwart(krijgt geen signaal) heb ook al een andere grafischekaart geprobeert, maar ie doet hetzelfde ( alle fans draaien , lampjes van toetsenbord knipperen gewoon)

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Heb je al eens geprobeerd wat er gebeurd als je alle onderdelen weer loshaalt, en de computer opnieuw opbouwt? Wie weet het je iets knulligs verkeerd gedaan wat je nu over het hoofd ziet?

Van tevoren jezelf ontladen aan een verwarming oid, beter is natuurlijk een antistatisch polsbandje.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, Ik heb intussen tijd weer van alles geprobeert - als volgt-

andere ram gekocht - pricewatch: OCZ Platinum Low Voltage OCZ3P1333LV4GK

probleem niet verholpen.

andere moederbord gekocht - pricewatch: Gigabyte GA-MA785GT-UD3H

zelfde verhaal.

andere voeding gekocht - pricewatch: Corsair TX650W

geen verschil.

andere processor gekocht - pricewatch: AMD Athlon II X2 240

en ja hoor - hij doet het!!! :)

Nu ben ik wel een "paar" euro verder, maar nu weet ik wel wat het was

- ik draai nu met -
- moederbord - gigabyte-ga-ma785gt-ud3h
- cpu - amd-athlon-ii-x2-240
- ram - Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/2G
- voeding - Spire SP-ATX-500W RockeTeer III

dus ga ik nu eerst de andere processor opsturen.

Update:
Ik heb ondertussen al het processor opgestuurd (alternate) en zij zeiden ook dat ie defect is.
Alleen kan het 4 tot 8 weken duren dat ze iets van de fabrikant terug krijgen :-( dus wacht ik het wel af.

Update2: (16-07-2010)
Heb vandaag mijn nieuwe AMD Phenom II X2 550 Black Edition binnen gekregen. doet het prima - ook heb ik de extra cores geunlocked 8)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2010 14:25 ]

Pagina: 1