Toon posts:

Nieuw moederbord start wel piept ook maar geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo heb een nieuw moederbord en processor gekocht
heb hem in elkaar gezet en wilde hem starten
ik krijg piep piep piep maar geen beeld
wat kan dat zijn???

specs

asus p5kpl/1600
intel core 2 duo E6600
2 x 1 gb dane elec 533Mhz
Asus 8400GS videokaart

:'(

Verwijderd

kijk eens in je handboek van de moederbord en zoek uit wat die piepjes betekenen

tevens wordt er verwacht dat je zelf al enigzins zelf onderzoek hebt gedaan en dat blijkt niet uit je verhaal en die piepjes staan gewoon in je handboek en zouden je waarschijnlijk al de oplossing of probleem duidelijk moeten maken waarom je geen beeld hebt

Er is een faq hier waar standaard problemen staan die je kunt nalopen heb effe geen linkje zo voor je helaas

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2010 22:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het geheugen eruit gehaald dan geeft hij exact dezelde piepjes weer
ik heb het boekje na gelezen maar staat niks in over piepjes
hoop eigenlijk dat iemand anders dit ook heeft mee gemaakt
en die mij kan vertellen wat er kan zijn
ik zal voor de zekerheid boekje nog maar eens doorlezen

Verwijderd

hmm in pdf van website staat helaas geen error biep lijst maar dacht dat ze daar nog steeds van gebruiken van error bieps maar als je al helemaal geen beeld krijgt en zelfs dus geen boot screen dan zou ik je videokaart testen bij iemand anders/of andere pc en de geheugen bankjes een voor een testen enzvoort zo door met andere componenten zo kaal mogelijk beginnen en kijken wat er gebeurt

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2010 22:14 ]

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Hierbij even de lijst die op de Asus site staan betreft de beepcodes

code:
1
2
3
4
One continuous beep followed by three short beeps No VGA detected
One continuous beep followed by two short beeps then a pause (repeated) No memory detected
One continuous beep followed by four short beeps Hardware component failure (AMI BIOS)
Four short beeps Hardware component failure (AWARD BIOS)

Kijk even welke overeenkomt met de piepjes die je krijgt en je kunt hierop gaan troubleshooten.
Heb je eventueel een andere CPU mocht de rest geen oorzaak zijn. Aangezien je voor de aanwezige CPU de eerste Bios versie nodig hebt deze dus wel aanwezig is.

Edit: Ik zie dat je geheugen niet op de QVL staat. Heb je toevallig het P/N: van het geheugen. Het kan zijn dat hij het geheugen niet slikt en daardoor niet werkt. Aangezien moederborden steeds kieskeuriger worden betreft het soort geheugen is dit goed mogelijk.

Edit 2: Chip No. is eventueel ook wel makkelijk op er ook even bij te zetten.

[ Voor 20% gewijzigd door bobsquad op 02-03-2010 22:37 ]

• Muerte.Diablo
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-02 10:06
Probeer anders deze site maar eens.
http://www.5starsupport.com/info/beep_codes.htm
of deze
http://www.pantherproducts.co.uk/Articles/Motherboard/BIOSbeep.shtml

Daar staat van bijna elk bios wat er is gemaakt de beschrijving van de codes.
Zal je vast wel kunnen helpen:)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb 2 x dane-elec geheugen D2D533-06428-R

ik heb nog even gekeken en geluisterd naar de beep's en het was nr: 2 geen geheugen gedetecterd

ik denk dat het nieuw geheugen kopen word :(

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Heb je eventueel ook ander geheugen wat er in past om te testen. Het kan eventueel ook in channels zitten van je mobo.

Betreft het type geheugen kan ik zo niet achterhalen wat de chipset is van dit geheugen.
Heb je ook al geprobeert het geheugen alleen een de zwarte of alleen in de gele bankjes te doen & eventueel 1 bankje te gebruiken?

• Dickster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-11-2025
Al geprobeerd met één geheugenbank.

En indien dit niet werkt met alleen de andere?

Verwijderd

Topicstarter
dat heb ik idd geprobeerd 1 bank in de zwarte ook beeps en 1 in de gele ook beeps omgewisseld met ander bankje ook het zelfde ik denk haast wel zeker dat het aan het geheugen ligt in het boekje staat namelijk alleen maar 667Mhz en niks over 533 nou weet ik dat mijn precessor het wel ondersteunt
in het boekje word ook geen enkele dane-elec in de lijsten van memory gepresenteerd
ik ga morgen even kijken naar nieuw geheugen hoop dan dat ik weer achter mijn eigen pc kan vermelden dat het probleem is opgelost

ik hou jullie op de hoogte en alvast bedankt voor de fijne hulp
hoop dat ik het kan oplossen.

Verwijderd

Topicstarter
hij doet het weer lag toch aan het geheugen heb nu geheugen van 667Mhz
ik denk dat het moederbord minimaal 667Mhz ondersteunt
en geen 533 maar goed ik ben allang blij dat hij werkt

fijne avond en nogmaals bedankt voor de hulp
Pagina: 1