usb stick onbruikbaar na diskpart [win7]

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmania
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22:44
Beste Tweakers,

Ik heb geprobeerd windows 7 te installeren via een usb stick,
deze stick zou volgens deze site opgeruimd moeten worden dmv het commando CLEAN in het programma DISKPART.
Nu kreeg ik een fout toen ik dit probeerde en nu is de usb stick onbruikbaar, grootte is 0Mb en niet toegankelijk.

Is er een manier om deze fout recht te zetten en de usb stick weer bruikbaar te maken ?

Alvast bedankt,
Mike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans.Solo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09 13:00

Hans.Solo

Tank n00bje :P

Dat klopt, diskpart clean gooit alle partities en info van die partities de deur uit.
Je zult dus van die site de stappen 3 tm 6 nogmaals moeten uitvoeren om een nieuwe partitie op die USB te krijgen.
Let wel, als je de USB weer wilt gebruiken voor normaal gebruik ipv bootable stickie formatteer dan de partitie als fat niet als ntfs.

Tevens: waarom zo moeilijk doen? Microsoft bied gewoon een gratis tool aan om USB sticks te prepareren voor windows 7 booten. Starten, stickie selecteren, en een bak koffie halen tot het balkje op 100% is :)

99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kauko12
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-05 10:10

kauko12

No risk, No fun

Hier kun je wat info vinden over die tool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmania
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22:44
Het probleem is dat ik ook geen nieuwe partities kan aanmaken op de usb stick omdat deze ineens een grootte had van 0Mb (normaal 8Gb) maar heb dit kunnen oplossen met schijfbeheer onder windows.

Ook bedankt voor de tool, daar is het nu inderdaad mee gelukt.
Windows 7 draait weer als een zonnetje.

Bedankt voor de hulp,
Mike