Hallo allemaal
Mijn systeem:
-MSI KA790GX mobo
-AMD Phenom II X4 940 @3Ghz
-CM realpower 520M (520W)
Verdere specs zijn denk ik niet belangrijk
Mijn PC geeft totaal geen kick meer, als ik de voeding aansluit op alleen de CPU connector en de Mobo connector en ik op de mobo-aanknop druk gebeurt er bijna niets, ook geen fans die heel even aan gaan, gewoon niets.
Ik krijg slechts een geluidje uit me voeding wanneer ik op het aanknopje druk, gepaard met het geluidje gaat me voeding lichtje heel even aan. Het geluidje kan ik het best beschrijven als zo'n scifi robot arm die draait maar het duurt een fractie van een seconde
Toen dacht ik dus dat het aan me voeding lag, ik heb mijn voeding toen getest op me broertjes pc (mobo connector en cpu connector aangesloten) en daar ging de pc gewoon aan, althans hij begon te draaien maar er stond voorderest niets op aangesloten ofzo
Ook werkte de voeding wel met die test met een paperclip in de 24pins
Overigens maakt hij een ratelend geluid als hij niet met de fan naar beneden staat
Ik ben nu aangekomen bij het moederbord, wat dus eigenlijk wel de schuldige moet zijn.
In mijn vorige topic dacht ik nog dat het de cpu was
Hier mijn OP uit mijn vorige (achterhaalde) topic:
EDIT:
Het ligt toch niet aan me processor maar aan me voeding:
Mijn PC slaat nog steeds niet aan, als ik op de aan-knop druk geeft hij geen kick
Wat raar is, als ik mijn psu aanzet gaat daar het lichtje niet branden, maar op me moederbord wel
Ik heb nu me gpu al afgekoppeld
Ik heb een coolermaster 520W modulair
Ook als ik de voeding een tijdje uit zet, en dan aan
En dan probeer ik de pc aan te zetten via het moederbord, dan geeft hij een korte piepachtige toon
Ik ben bang dat me voeding (die op de bodem zit en dus lucht van onder de kast haalt) zichzelf volgezogen heeft met stof
Zou dit kunnen?
Hallo allemaal,
Ik heb de Phenom II X4 940 @ 3Ghz (stock) met een MSI KA790GX moederbord (socket AM2+)
Mijn pc startte niet meer op na ik distributed.net dingen ging doen/testen
Waarschijnlijk zat er dus al langer iets fout bij mijn processor anders zou hij het niet zomaar begeven onder de stress
Als dat kan dan kan ik denk ik het beste een 2e-hands/nieuwe cpu kopen.
Kan het niet dan heb ik de volgende opties;
-Nieuw AM2+ mobo en AM2+/AM3 cpu (voordeel is dan dat ik geen DDR3 RAM hoef te kopen)
-Nieuw AM3 mobo en AM3 cpu (ook nieuw RAM kopen)
-Intel-systeem
Bij voorbaat dank,
Ruben
Mijn systeem:
-MSI KA790GX mobo
-AMD Phenom II X4 940 @3Ghz
-CM realpower 520M (520W)
Verdere specs zijn denk ik niet belangrijk
Mijn PC geeft totaal geen kick meer, als ik de voeding aansluit op alleen de CPU connector en de Mobo connector en ik op de mobo-aanknop druk gebeurt er bijna niets, ook geen fans die heel even aan gaan, gewoon niets.
Ik krijg slechts een geluidje uit me voeding wanneer ik op het aanknopje druk, gepaard met het geluidje gaat me voeding lichtje heel even aan. Het geluidje kan ik het best beschrijven als zo'n scifi robot arm die draait maar het duurt een fractie van een seconde
Toen dacht ik dus dat het aan me voeding lag, ik heb mijn voeding toen getest op me broertjes pc (mobo connector en cpu connector aangesloten) en daar ging de pc gewoon aan, althans hij begon te draaien maar er stond voorderest niets op aangesloten ofzo
Ook werkte de voeding wel met die test met een paperclip in de 24pins
Overigens maakt hij een ratelend geluid als hij niet met de fan naar beneden staat
Ik ben nu aangekomen bij het moederbord, wat dus eigenlijk wel de schuldige moet zijn.
In mijn vorige topic dacht ik nog dat het de cpu was

Hier mijn OP uit mijn vorige (achterhaalde) topic:
EDIT:
Het ligt toch niet aan me processor maar aan me voeding:
Mijn PC slaat nog steeds niet aan, als ik op de aan-knop druk geeft hij geen kick
Wat raar is, als ik mijn psu aanzet gaat daar het lichtje niet branden, maar op me moederbord wel
Ik heb nu me gpu al afgekoppeld
Ik heb een coolermaster 520W modulair
Ook als ik de voeding een tijdje uit zet, en dan aan
En dan probeer ik de pc aan te zetten via het moederbord, dan geeft hij een korte piepachtige toon
Ik ben bang dat me voeding (die op de bodem zit en dus lucht van onder de kast haalt) zichzelf volgezogen heeft met stof
Zou dit kunnen?
Hallo allemaal,
Ik heb de Phenom II X4 940 @ 3Ghz (stock) met een MSI KA790GX moederbord (socket AM2+)
Mijn pc startte niet meer op na ik distributed.net dingen ging doen/testen
Waarschijnlijk zat er dus al langer iets fout bij mijn processor anders zou hij het niet zomaar begeven onder de stress
Als dat kan dan kan ik denk ik het beste een 2e-hands/nieuwe cpu kopen.
Kan het niet dan heb ik de volgende opties;
-Nieuw AM2+ mobo en AM2+/AM3 cpu (voordeel is dan dat ik geen DDR3 RAM hoef te kopen)
-Nieuw AM3 mobo en AM3 cpu (ook nieuw RAM kopen)
-Intel-systeem
Bij voorbaat dank,
Ruben
[ Voor 11% gewijzigd door rbtje1 op 03-03-2010 18:59 ]