Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbtje1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-12-2024
Hallo allemaal

Mijn systeem:
-MSI KA790GX mobo
-AMD Phenom II X4 940 @3Ghz
-CM realpower 520M (520W)
Verdere specs zijn denk ik niet belangrijk

Mijn PC geeft totaal geen kick meer, als ik de voeding aansluit op alleen de CPU connector en de Mobo connector en ik op de mobo-aanknop druk gebeurt er bijna niets, ook geen fans die heel even aan gaan, gewoon niets.
Ik krijg slechts een geluidje uit me voeding wanneer ik op het aanknopje druk, gepaard met het geluidje gaat me voeding lichtje heel even aan. Het geluidje kan ik het best beschrijven als zo'n scifi robot arm die draait maar het duurt een fractie van een seconde :9

Toen dacht ik dus dat het aan me voeding lag, ik heb mijn voeding toen getest op me broertjes pc (mobo connector en cpu connector aangesloten) en daar ging de pc gewoon aan, althans hij begon te draaien maar er stond voorderest niets op aangesloten ofzo
Ook werkte de voeding wel met die test met een paperclip in de 24pins
Overigens maakt hij een ratelend geluid als hij niet met de fan naar beneden staat

Ik ben nu aangekomen bij het moederbord, wat dus eigenlijk wel de schuldige moet zijn.

In mijn vorige topic dacht ik nog dat het de cpu was O-)
Hier mijn OP uit mijn vorige (achterhaalde) topic:

EDIT:
Het ligt toch niet aan me processor maar aan me voeding:

Mijn PC slaat nog steeds niet aan, als ik op de aan-knop druk geeft hij geen kick
Wat raar is, als ik mijn psu aanzet gaat daar het lichtje niet branden, maar op me moederbord wel
Ik heb nu me gpu al afgekoppeld
Ik heb een coolermaster 520W modulair

Ook als ik de voeding een tijdje uit zet, en dan aan
En dan probeer ik de pc aan te zetten via het moederbord, dan geeft hij een korte piepachtige toon
Ik ben bang dat me voeding (die op de bodem zit en dus lucht van onder de kast haalt) zichzelf volgezogen heeft met stof
Zou dit kunnen?
Hallo allemaal,

Ik heb de Phenom II X4 940 @ 3Ghz (stock) met een MSI KA790GX moederbord (socket AM2+)
Mijn pc startte niet meer op na ik distributed.net dingen ging doen/testen
Waarschijnlijk zat er dus al langer iets fout bij mijn processor anders zou hij het niet zomaar begeven onder de stress

Als dat kan dan kan ik denk ik het beste een 2e-hands/nieuwe cpu kopen.
Kan het niet dan heb ik de volgende opties;
-Nieuw AM2+ mobo en AM2+/AM3 cpu (voordeel is dan dat ik geen DDR3 RAM hoef te kopen)
-Nieuw AM3 mobo en AM3 cpu (ook nieuw RAM kopen)
-Intel-systeem

Bij voorbaat dank,

Ruben :+

[ Voor 11% gewijzigd door rbtje1 op 03-03-2010 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-09 19:41

Blord

Hello Kitty !

Volgens mij is je moederbord dood. Het geeft een kortsluiting waardoor je voeding meteen afslaat.
Je hoort een kleine klik ( dat is de beveiliging van de voeding ) en niets doet meer.

Ik had precies hetzelfde probleem, mijn moederbord was toen teruggestuurd voor de RMA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbtje1
Blord schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 23:22:
Volgens mij is je moederbord dood. Het geeft een kortsluiting waardoor je voeding meteen afslaat.
Je hoort een kleine klik ( dat is de beveiliging van de voeding ) en niets doet meer.

Ik had precies hetzelfde probleem, mijn moederbord was toen teruggestuurd voor de RMA.
Bedankt, is er een manier hoe ik kan testen dat het echt me mobo is? Want die computerzaak rekent 35euro als hij niet defect blijkt te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rbtje1 schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 10:25:
[...]

Bedankt, is er een manier hoe ik kan testen dat het echt me mobo is? Want die computerzaak rekent 35euro als hij niet defect blijkt te zien.
Voor dat geld is het mogelijk om een nieuw moederbord te kopen en de andere onderdelen te testen op het nieuwe moederbord.

De MSI-K9N6PGM2-V kost 34,95 euro.

Als het originele moederbord niet kapot is kan het nieuwe moederbord waarschijnlijk voor 25 euro verkocht worden. Terugsturen binnen de bedenktijd van 7 dagen is ook mogelijk. :| Testkosten: 10 euro.

Het moederbord hoort waarschijnlijk te piepen als de geheugenmodules eruit zijn. Als het moederbord niet piept zonder geheugenmodules is de kans op een kapot moederbord vrij groot.

Of misschien is het een geschikt moment voor een AM3-moederbord. Het zou kunnen dat de processor met AM2+ werkt in een AM3-moederbord.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2010 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbtje1
Verwijderd schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 11:18:
[...]

Voor dat geld is het mogelijk om een nieuw moederbord te kopen en de andere onderdelen te testen op het nieuwe moederbord.

De MSI-K9N6PGM2-V kost 34,95 euro.

Als het originele moederbord niet kapot is kan het nieuwe moederbord waarschijnlijk voor 25 euro verkocht worden. Terugsturen binnen de bedenktijd van 7 dagen is ook mogelijk. :| Testkosten: 10 euro.

Het moederbord hoort waarschijnlijk te piepen als de geheugenmodules eruit zijn. Als het moederbord niet piept zonder geheugenmodules is de kans op een kapot moederbord vrij groot.

Of misschien is het een geschikt moment voor een AM3-moederbord. Het zou kunnen dat de processor met AM2+ werkt in een AM3-moederbord.
Ja me broertje heeft een AM3 en daar kan ik de mijne niet in stoppen 8)7
Ik ben er nu 90% zeker van dat het aan me moederbord ligt :P
Als mijn cpu kapot zou zijn, zou mijn pc dan wel aanslaan (fans aa n oid)?
Anders stuur ik me mobo op voor RMA en krijg ik hopelijk een zelfde soort terug *O*
Want bij AM3 gaat en me cpu niet passen en me RAM niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

rbtje1 schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 16:29:
[...]
Als mijn cpu kapot zou zijn, zou mijn pc dan wel aanslaan (fans aa n oid)?
De fans zouden moeten draaien en allicht geeft je moederbord een reeks piepjes.

Yes, but no.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbtje1
mieJas schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 16:36:
[...]

De fans zouden moeten draaien en allicht geeft je moederbord een reeks piepjes.
Ok dus met een niet kapotte cpu, en een voeding die het doet, kan ik er van uit gaan dat het me moederbord is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leetness
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:06
Ja, anders zou de computer wel aan gaan, of tenminste een teken van leven tonen.

Is er een manier om de 4-pins van je voeding naar je cpu (op moederbord) te testen?
Laatst had ik die verkeerd aangesloten en toen deed de computer ook helemaal niks, ook geen fans o.i.d.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het schijnt, dat sommige AM2+-processoren op sommige AM3-moederborden passen en andere niet.

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2010 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 10:04:
Volgens berichten op dit forum past een AM2-processor in een AM3-moederbord.
volgens mij niet hoor,

volgens mij is socket AM2+ forward en backward compatible met AM2 en AM3, maar op een AM3 moederbord kan alleen een AM3 processor

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amaterasu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 21:39

amaterasu

In memory of Cj

Ik heb een AM3 mobo waar opstaat AM2+ compatible. dus het is wel mogelijk.
verschilt per mobo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de website van amd staat in de lijst van aanbevolen moederborden voor de AMD Phenom II X4 940 geen enkel moederbord met AM3-socket.

Ook worden bij andere am2+-processoren, zoals bij deze geen moederborden met am3-socket aanbevolen.

Bij Asus staan in de lijst van aanbevolen processors bij een am3-moederbord alleen am3-processoren genoemd.

In een ander topic wordt gezegd, dat de Phenom II x4 940 niet werkt op een moederbord met am3-socket.

Citaat:

Bedoel je niet de Phenom II x4 940? Die is inderdaad alleen voor AM2(+) maar de 945 werkt gewoon met DDR3 en AM3 hoor.

Einde citaat.

[ Voor 206% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2010 11:41 ]

Pagina: 1