MacBook aansluiten op een externe monitor

Pagina: 1
Acties:

• Uchiha1911
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-02 18:55
Evening! =)

Ik had een vraagje met betrekking tot het aansluiten van een MacBook (late 2009) op een externe monitor. Hoe zou dit in zijn werk gaan? MiniDisplayPort --> DVI op monitor?

Also.. hoe zit dit met de battery life van mijn MacBook? Zou ik deze gewoon in de netstroom moeten steken? Zou dit slecht zijn voor de batterij?

Nog een vraagje; zou ik mijn MacBook gewoon dicht kunnen klappen en dan verder werken op de monitor dmv wireless keyboard/muis?

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:38
Als je ook maar heel even de zoekfunctie had gebruikt had je antwoord gehad op al je vragen..
Even kort. -, Ja, -, Ja, Nee, Ja

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

• Uchiha1911
Denk dat dat inderdaad makkelijker was geweest =)

Dat laatste.. hoe werkt dat dan precies? Schakelt de MacBook dan niet over op sleep mode?

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:17

Umbrah

The Incredible MapMan

Wat voor scherm is het? DVI? Ja, MiniDisplayport > DVI werkt. Analoog/VGA? Dat is wat moeilijker; een wat duurder actief kastje wat de 100% digitale signalen omzet in een analoog beeld.

Netstroom: in theorie is het scherm uit van je macbook (als je een extern scherm gebruikt) zuiniger, aangezien je accu onder andere geen slurpende backlight hoeft aan te branden (ja, zelfs de LED's lusten wel wat). Een extern scherm heeft gewoon zijn eigen voedinkje, en een signaal is nou ook weer niet zo duur!.

Is je accu leeg? Ja, dan zal hij aan de netstroom moeten. Echter Lithium Ion accu's (en LiPo accu's) hebben een hele handleiding met "wat is goed, wat is niet goed". Altijd laden is niet goed. Vol bewaren? Ook niet goed. Leeg bewaren? Ook niet goed. Hoe warmer, hoe sneller ze slijten. In een laptop, ook de macbook, wordt een accu al snel zo'n 65 graden, een gemiddelde accu is dan bij normaal gebruik na een jaar al zo'n 50% van zijn maximale levensduur kwijt. Bij 40 graden is dit zo'n 20%. Het is een complex patroon van laden, laden tot hoeveel, leeg maken, leeg maken tot hoeveel, en gebruiks/bewaar temperatuur. Idealiter bewaar je accu's op kamer temperatuur/koeling terwijl ze zo'n 40% geladen zijn. Ideaal laat je de accu niet in een laptop zitten als hij vol is, en idealiter laad je alleen helemaal vol als je het ook echt nodig hebt.

Meer info: Wikipedia: Lithium-ion battery

• The Milkman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-01 16:50

The Milkman

█████░░░░░ 50%

Uchiha1911 schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 21:47:
Denk dat dat inderdaad makkelijker was geweest =)

Dat laatste.. hoe werkt dat dan precies? Schakelt de MacBook dan niet over op sleep mode?
Even met de muis klikken, dan schakelt ie weer aan.

𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑

• Uchiha1911
The Milkman schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 21:55:
[...]

Even met de muis klikken, dan schakelt ie weer aan.
Dus als ik mijn MacBook dicht zou klappen; met mijn muis zou bewegen zou hij uit de sleep stand moeten gaan als hij dichtgeklapt is en zou ik gewoon verder kunnen werken?

@ Umbrah: Net een stuk van dat artikel op Wikipedia gelezen; geeft toch een mooi inzicht over hoe alles in elkaar zit en wat wel/niet goed is. Maar hij zal dus in ieder geval voor een redelijke tijd meegaan op de batterij omdat het scherm geen backlight hoeft te geven?

[ Voor 28% gewijzigd door Uchiha1911 op 02-03-2010 22:08 ]

• lhoBas
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Draagbare Apple-computers: uw computer met de klep gesloten gebruiken met een extern beeldscherm

Artikel op de Apple Knowledge Base over een extern scherm aansluiten en dan de macbook gesloten gebruiken.

Mini DisplayPort-naar-VGA-adapter
Mini DisplayPort-naar-DVI-adapter

Verwijderd

Die dingen zijn zo enorm duur. Ik heb er zelf ook een.

Electronica zaak ELECTRA in Breda kan ze voor je bestellen voor 10 euro. Helaas woont niet iedereen in Breda, maar ik wil ermee zeggen dat het de moeite waard is even bij de lokale electronica boer binnen te lopen en vragen of ze die dingen kunnen bestellen. Scheelt toch weer 10 of 20 euro!
Pagina: 1