Scythe Mugen 2 CPU-koeler past niet, komt tegen RAM aan

Pagina: 1
Acties:

• Dinnesch
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-01 20:21
Hallo,
ik heb zojuist een Scythe Mugen 2 koeler binnengekregen, om de stock koeler van mijn i7-860 te vervangen.
Maar toen ik deze wilde installeren kwam ik tot de ontdekking dat de fan tegen het RAM-geheugen aankomt, waardoor ik de koeler niet op de CPU kan plaatsen.
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/2vxm8ur.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/24orh41.jpg

Nu zou ik de koeler wel aan de andere kant van de heatsink kunnen plaatsen, maar dan blaast de lucht niet door de heatsink heen waardoor hij wss veel slechter koelt.
Mijn vraag: Hoe kan ik de fan/heatsink het beste plaatsen, of moet ik de koeler op Marktplaats zetten en een andere kopen?

Specs:
Asus P7P55D
Core i7-860 2.8GHz(wil hem over een paar jaar, als het nodig is, overklokken naar ongeveer 3.8GHz)
4GB Corsair XMS3 DDR3-1600
Powercolor Radeon HD 5850
Samsung Spinpoint F1 1TB
Antec Three Hundred(met 1 fan aan de achterkant en 1 aan de bovenkant om lucht van CPU-koeler af te voeren, en 2 intake-fans aan de voorkant)

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:04
Kun je de fan niet gewoon aan de onderkant van de CPU koeler vastmaken zodat deze naar boven blaast ?

• Dwarrelegel
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-01 10:26
Als je maar 1 geheugen reepje hebt, zou je die ook kunnen opschuiven naar links (gezien vanaf het plaatje).
Het maakt voor het ramgeheugen als je 1 reepje hebt niks uit in welke sleuf hij zit.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

De sleuf voor ram maakt wel degelijk uit.
Je kon bij de mugen dacht ik de fan iets omhoog schuiven. mischien helpt dat.
Ik weet het niet zeker, maar misschien kan je de cooler een kwart slag draaien

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-02 13:47

Fid3lity

Spectre X

Kwartslag draaien, fan aan de zijkant mounten... kan allebei ;) Mits je een fan aan de bovenkant hebt zou dit niet al teveel (geen) problemen moeten geven

• Whiskey103
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-05-2023
Gewoon fan laten blazen ipv zuigen. Ik heb hetzelfde probleem.

Werkt prima, Dat ding koelt sowisow zonder fan al goed mits je voor de rest een goede airflow in je kast heb.

ROM: Android Revolution HD www.androidrevolution.nl

• Whiskey103
Blue-Tiger schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 21:11:
Kwartslag draaien, fan aan de zijkant mounten... kan allebei ;) Mits je een fan aan de bovenkant hebt zou dit niet al teveel (geen) problemen moeten geven
fan aan zijkant mounten lukt niet,,aangezien er bij mij teminste geen inkepingen zitten voor dat gare verende stukje ijzer,,kwartslag draaien zou moeten gaan ja.

• MiQie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 04-10-2023
Ik ken het probleem, Ik heb de fan aan de zijkant geplaatst waardoor hij naar boven blaast. Dit heeft niet veel verschil gemaakt. (Ik gebruik m in combi met dominator geheugen met dezelfde heatsinks een c2d op 3,8 ghz of 4,18 ghz indien nodig :P en een antec 900 kast) en blijft op deze manier ook op acceptabele temperaturen (nooit boven de 55c).

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Of zet de zaag in de heatsink van je memory, heatsinks daarop zijn toch niet heel erg zinnig.

• Picaroon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 18:37
Zo, dat is geen kattenpis wat daar op de ram modules zit... wat heb je extra betaald voor die marketingstunt, maar het wordt verkocht als zijnde "die koelblokken heb je echt wel nodig" geheugen?

• Dinnesch
BastiaanCM schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 21:02:
Kun je de fan niet gewoon aan de onderkant van de CPU koeler vastmaken zodat deze naar boven blaast ?
Dan komt hij tegen de videokaart aan.
Dwarrelegel schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 21:03:
Als je maar 1 geheugen reepje hebt, zou je die ook kunnen opschuiven naar links (gezien vanaf het plaatje).
Het maakt voor het ramgeheugen als je 1 reepje hebt niks uit in welke sleuf hij zit.
Ik heb 2 reepjes(niet te zien op fotos), en dan maakt het wel uit in welk slot ze zitten.
brilsmurfffje schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 21:05:
De sleuf voor ram maakt wel degelijk uit.
Je kon bij de mugen dacht ik de fan iets omhoog schuiven. mischien helpt dat.
Ik weet het niet zeker, maar misschien kan je de cooler een kwart slag draaien
Heb hem omhoog geschoven, maar dit kan niet ver genoeg om hem niet tegen het RAM aan te laten komen.
Kwartslag draaien is ook geen optie omdat de fan dan tegen mijn videokaart aankomt.
W.Bakker schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 21:15:

Werkt prima, Dat ding koelt sowisow zonder fan al goed mits je voor de rest een goede airflow in je kast heb.
Kan iemand me vertellen hoeveel slechter hij hierdoor zou koelen? Wat ik aan airflow in mijn kast heb: 1 fan aan bovenkant, 1 aan achterkant, 1 aan zijkant(naast videokaart), 2 intake fans aan voorkant.
MiQie schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 21:24:
Ik ken het probleem, Ik heb de fan aan de zijkant geplaatst waardoor hij naar boven blaast. Dit heeft niet veel verschil gemaakt. (Ik gebruik m in combi met dominator geheugen met dezelfde heatsinks een c2d op 3,8 ghz of 4,18 ghz indien nodig :P en een antec 900 kast) en blijft op deze manier ook op acceptabele temperaturen (nooit boven de 55c).
Dan komt hij tegen mijn videokaart aan.
Picaroon schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 22:02:
Zo, dat is geen kattenpis wat daar op de ram modules zit... wat heb je extra betaald voor die marketingstunt, maar het wordt verkocht als zijnde "die koelblokken heb je echt wel nodig" geheugen?
Het waren de goedkoopste RAM modules die ik kon krijgen van een beetje bekend merk ^^

• Whiskey103
[/quote]
Kan iemand me vertellen hoeveel slechter hij hierdoor zou koelen? Wat ik aan airflow in mijn kast heb: 1 fan aan bovenkant, 1 aan achterkant, 1 aan zijkant(naast videokaart), 2 intake fans aan voorkant.
[quote]

Dat ga je niet merken, bij mij was het verschil 2 graden, tijdens prime 95 na 10 minuten.
Maar die 2 graden kan net zo goed goed een meetverschil zijn,dus ik zeg, het maakt niet uit.

edit: en dan bedoel ik als de fan blaast of zuigt huh.

Het geheel zonder fan scheelde bij mij stressed zo,n 15 graden, kwam ik op 67 graden uit.

het kan dus zonder fan,,maar das niet aan te raden uiteraard. Tenzij je natuurlijk onderclocked en de koeler als super stil laten fungeren in een kantoor pc oid.

Ik zeg,,gewoon de fan laten zuigen. je moet eens weten hoeveel mensen geen idee hebben welke kant de blaas en welke de zuig is..dat merken ze meestal niet eens, zeker met deze koeler niet.

Gewoon monteren,,beetje gamen en strestest doen met prime 95 oid ,als systeem niet hangt. nergens meer naar kijken. Als tie wel hangt,,dan temps checken...

[ Voor 43% gewijzigd door Whiskey103 op 03-03-2010 20:18 ]

• Dinnesch
Ik heb hem zojuist op de normale manier gemonteerd, met de geheugenreepjes helemaal naar links(op de foto)(op ongeveer 1-2 mm na!).
Al geeft het moederbord aan dat dit niet kan, mijn PC doet het zo wel!
Sorry voor het onnodige topic, maar ik wilde geen risico lopen.

• Whiskey103
Dinnesch schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 20:28:
Ik heb hem zojuist op de normale manier gemonteerd, met de geheugenreepjes helemaal naar links(op de foto)(op ongeveer 1-2 mm na!).
Al geeft het moederbord aan dat dit niet kan, mijn PC doet het zo wel!
Sorry voor het onnodige topic, maar ik wilde geen risico lopen.
Ach geen probleem,

Check wel effe je memspeed, sommige borden clocken memspeed terug bij gebruik van 4e slot,, meestal alleen bij 4 reepjes,,sommige ook bij gebruik van alleen het 3e en 4e slot.

• Murk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:08

Murk

Is this thing on?

W.Bakker schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 21:15:

Hm das alleen een kwestie van de fan omdraaien en niet van aan een andere kant bevestigen.. Je bedoelt dus de fan aan de andere kant bevestigen, dichtst bij de achterzijde van de kast?

@ts: wat een belachelijk grote heatsinks op je ram :P Zou niet weten of dat nou echt nodig is, lijkt me niet, zeker niet als het van corsair het goedkoopste was wat je kon vinden. Hoeveel voltage draaien de modules op weetje dat toevallig?

edit: is het dit geheugen? pricewatch: Corsair Phenom II TW3X2G1600C9D

[ Voor 10% gewijzigd door Murk op 04-03-2010 00:18 ]

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Pagina: 1