Geluid van pc boxen is omgedraaid?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-08-2021
Sinds een paar maanden heb ik een nieuwe computer met een keer een RMA voor het moederbord, maar het volgende is nu aan de hand. Voor configuratie van mijn computer zie mijn specs in profiel.
Heb alle drivers geïnstalleerd via de CD (VIA HD audio Codec Driver V710030090512), maar het volgende is nu zo (was ook voordat hij RMA ging):

Het is nu dat bijv. bij box links voor het geluid uit rechtsachter komt bij testen etc.

Box li voor --> li achter
Li achter --> re achter
Re achter --> li voor
Re voor --> re voor

De boxenset bedraagt een Logitech X-530 setje.
Nu vroeg ik me af hoe dit komt. Zijn mijn boxen nu helemaal in de war of ligt het aan de installatie?
Ik heb geen andere boxen om te testen, en dat is wel jammer vind ik :(

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swagger
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 17:31
draai de kabels om :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Precies... je kabels zitten wss verkeerd om in de sub ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
Die kabels van de subwoofer zitten er wel goed in, want die zijn aangegeven met kleurtjes :P

Het is zo dat als ik nu muziek af speel, het geluid uit 2 boxen komt.
Momenteel is het links achter en rechts voor, met de stekkers aangesloten op het moederbord zoals het hoort.
Als ik de front speaker stekker omwissel met de rear speaker stekker dan draait het geluid naar rechts achter en linksvoor.

Kortom, 2 van de 5 boxen spelen dus maar iets af en dan ook nog een gekruist. (dus altijd 1 achter en 1 voor ipv 2 voor of 2 achter).

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 20:35

Compizfox

Bait for wenchmarks

Nou dan draai je ze toch weer om, dan is het weer goed. Kleurtjes zullen wel verkeerd staan of je hebt de goede kleur stekkers wel goed, maar je hebt de boxen dan weer verkeerd opgesteld staan :P

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Hè, ik snap er niks meer van O-) Normaliter zou het probleem wel bij de kabels moeten liggen... Ik raad je nog wel aan om ze één keer allemaal los te halen en vervolgens goed na te kijken of het klopt ;) Achterin de sub heeft vaak een rare indeling, met een dikke kabel van rechtvoor bijvoorbeeld omdat daar de volume control zit, dat bepaalt gelijk waar je linksvoor moet zitten enzo ;)

* kijk het nog even 1 keer heel goed na! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
Zo alle boxen doen het nu! :)

Heb heel veel kabels gecheckt/veranderd en boxen beluisterd :P Nu spelen in ieder geval de 2 front speakers af als ik muziek afspeel. Nu ff uitvogelen hoe ik dat naar 5 boxen krijg! :+

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04:20

FeaR

In GoT we trust

Infinitytron schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 22:01:
Nu spelen in ieder geval de 2 front speakers af als ik muziek afspeel. Nu ff uitvogelen hoe ik dat naar 5 boxen krijg! :+
Gewoon meerkanaals stereo instellen en dan zal het werken. Zijn genoeg softwarematige toepassingen om van 2.0 geluid vijf (of meer) kanaals stereo te maken.

Overigens graag de specificaties volgende keer gewoon in de post erbij zetten. Verwijzen naar je profiel is sowieso niet echt gewenst, laat staan zonder enige vorm van linkjes er bij...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
FeaR1986 schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 22:43:
[...]

Gewoon meerkanaals stereo instellen en dan zal het werken. Zijn genoeg softwarematige toepassingen om van 2.0 geluid vijf (of meer) kanaals stereo te maken.

Overigens graag de specificaties volgende keer gewoon in de post erbij zetten. Verwijzen naar je profiel is sowieso niet echt gewenst, laat staan zonder enige vorm van linkjes er bij...
Het is nu helemaal goed gekomen. De rear speakers bleken iets hoger gezet te moeten worden en toen kwam het geluid uit alle vijf de boxen! :)
Iedereen bedankt voor de hulp

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy-91
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-09 21:55
Ik heb dit probleem ook (tenminste zo lijkt het als ik dit zo lees), wat bedoel je met "hoger gezet worden"? :P

[ Voor 24% gewijzigd door Roy-91 op 04-03-2010 13:28 ]

PSN: Roy-1991

Pagina: 1