raar probleem 4850, sommige games werken wel/niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackwidow998
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-07 13:10
hallo,

ik heb sinds een paar dagen een raar probleem. Dirt 2 werkt niet goed, krijg allemaal van die rare driehoeken. CODMW2 doet het wel goed. Napoleon total war werkt weer niet goed (zie foto). verder werkt windows prima.
heb driver al opnieuw geinstalleert/geupdate. computer ontstoft. en stabiliteitstest gedraaid in furmark, ook goed. tevens nog een benchmark in pcmark vantage pro, ook zonder problemen.

dus, is mij videokaart kapot? of moet ik het probleem toch ergens anders gaan zoeken?
alvast bedankt

specs:

asus q5pro
quad core 6600
asus ati radeon 4850
4x1GB OCZ
Windows 7 prof 64 bit

total war :
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v104/Mackk/IMG_0157.jpg

dirt 2:
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v104/Mackk/IMG_0160.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cayenne
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-11-2024
Wat je ziet zijn waarschijnlijk artifacten, en die kunnen door veel verschillende oorzaken 'gevormd worden'.
Mogelijke oorzaken zijn: een overleden videokaart, of in ieder geval eentje die daarmee bezig is. Of warmte kan een logische oorzaak zijn. Temps misschien eens meten? Of drivers, natuurlijk. Begin maar eens met posten van je temps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackwidow998
49 graden IDLE
76 graden max na zon 10 minuten furmark stability test op xtreme burning mode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchie79
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-06 06:02
mijn sapphre 4850 begon ook artifacten te vertonen, mijn achtergronden kreeg ik in mooie pastelkleuren te zien.
Ik heb de kaart terug gestuurd naar de leverancier en is defect bevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cayenne
76 graden voor onder load moet kunnen, GPU's kunnen prima 90 graden worden, dus warmte zal het probleem niet zijn. Driver 10.2 al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackwidow998
ja driver 10.2 ook al,

Ik ga er maar vanuit dat hij pannen is. volgende maand bestel ik wel een nieuwe. Kan deze terug voor garantie, heb ik een backup kaart, of update voor een andere computer. even wachten tot mn bestedingsbudget weer aangevult is.

alvast bedankt voor de hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cayenne
Ik ben verder ook niet echt thuis in artifacten, dus ik kan je niet verder helpen... Succes verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomskipsp
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-07 19:29
ik heb precies hetzelfde probleem gehad, maar dan alleen met Hawx. Ik het hoofdmenu, en ingame. Ik heb na dit gebeuren een nieuw mobo, cpu+ videokaart gehaald, en gelijk windows 7 erop. Nu nergens last van...wat je kunt proberen in je directx te updaten, of je OS opnieuw erop te zetten..
Pagina: 1