Toon posts:

Hulp bij kiezen moederbord/processor/geheugen

Pagina: 1
Acties:
  • 176 views

Verwijderd

Topicstarter
Goedeavond luitjes,

Ik zit met het volgende;

Een vriend van mij wil een pc samenstellen voor zo'n 400 a 500 euro. Nu heeft ie wel al een kast enzo (mid-tower) als et goed is. Nu was het alleen wel de bedoeling dat we voor hem een:

-Moederbord
-Processor
-Geheugen
-Voeding
-Geluidskaart

aanschaffen.

Hardeschijven heeft ie nog 2 liggen die voldoen en een videokaartje kom ik zelf wel uit. Nu hebben wij er vrij weinig verstand van op de manier van; Wat is er beschikbaar op de markt? Waar moet ik opletten? Wat is het beste voor het minste etc. We hoeven geen 1337 pc maar moet wel zo snel mogelijk zijn.

De pc is niet bedoeld voor Gamen / Video. Slechts voor audio (hij is DJ).

Nu hoorde ik graag wat jullie mij zouden kunnen aanraden in de buurt van 500€. Ik weet het budget is niet super groot maar toch..

Alvast hardstikke bedankt.

Mvg,

Rik Manders

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:33

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Verwijderd

Topicstarter
Mmm weet je wat het is, voor mijn ogen ziet er zoiets netjes uit enzo.. Maar hoe zit het met zo'n systeem qua prestaties op het gebied van nongaming.. Veel eisende programma's die geen/weinig gebruik maken van visuele effecten? Ik moet gewoon een super snel systeem hebben, dat ook genoeg werkgeheugen heeft en daar mag de videokaart zeker onder lijden. (kan ik later alsnog een betere aanschaffen natuurlijk.)
Beeldscherm muis keyboard heb ik sowieso al niet nodig..
500euro slechts voor een mooie, voor dit bedrag, goedgevulde kast.

Kan iemand me nog een goede geluidskaart aanbevelen die op het systeem (van 500euro) op het bovenstaande bericht past? Paar jaar geleden was Soundblaster of iets nog zo in.. Weet niet hoe dat nu precies zit?
En wat voor voeding moet ik hier bij pakken? (of zit deze al bij de kast inbegrepen??)

Hoop dat jullie hier wat mee kunnen. Er is tegenwoordig zoveel beschikbaar.. En meestal moet et ook nog allemaal op elkaar werken en al.. En heb hier gewoon echt bar weinig verstand van (A).

Het in elkaar zetten van het systeem is dan weer geen probleem, dat weet ik wel zo ongeveer.

Mvg,

Rik

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2010 00:04 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:08

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit (Processors, Moederborden & Geheugen) is niet de plek voor vragen over Complete Systemen, daarnaast is er geen reden om het wiel opnieuw uit te vinden - de BBG-topic heeft zat discussie hierover:

[BBG aanschaf] Budget- en basissysteem januari 2010

Sowieso, verdiep je zelf even in de materie voordat je vragen gaat stellen. Zo kun je je afvragen of je überhaupt een losse geluidskaart nodig hebt (tip: het hangt doorgaans af van of je analoog of digitaal aansluit), en voor (nongaming) programma's zijn ook benchmarks te vinden.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.