iPod Touch 3g 8gb of 32gb?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:57
Hey.

Ik ga een iPod touch aanschaffen (dit zal mijn allereerste Apple product worden :P). De reden dat ik een iTouch wil, is ter vervanging van mijn toestel die ik had (Samsung i8910 HD). Tot de tijd dat mijn nieuwe toestel ga halen (tot wanneer de Samsung Wave uitkomt), zal de iPod touch zorgen voor muziek, games en internet (wellicht ook video's).
Alleen ben ik er niet uit of ik de 8gb of 32gb wil nemen. Ik weet dat de 32 gb een snellere processor heeft, wat uiteraard erg aantrekkelijk is. Maar ik denk dat ik voldoende heb aan 8gb. Mijn doeleinden voor de iPod touch zijn dus gamen, surfen op het internet en muziek luisteren. De applicaties die ik erop ga zetten zullen alleen freeware apps worden (die hebben toch meestal niet zo'n grote processorkracht nodig?).

De 8gb versie is momenteel te verkrijgen voor 150 euro(aanbieding). De 32gb is volgens mij hier voor 270/280 euro. Het is toch weer 100 euro voor een processor upgrade en wat extra geheugen (die ik waarschijnlijk niet eens vol krijg).

Dus, is het waard om de 32gb versie te halen? Of is het beter om gewoon 8gb versie te halen afgaand op de doeleinden die ik ervoor ga gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geloof me, de 8GB heb je in mum van tijd helemaal vol. (Games en evt. films kost flink wat geheugen).
Heeft de 16GB niet dezelfde processorkracht als de 32Gig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasmac
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:44
Volgens mij is de 8GB helemaal geen 3G. alleen de 16 en 64 de ipod touch 8GB hebben ze nooit vernieuwd, die is gebleven bij wat het was. maar ik zou voor de 32GB gaan, Daar heb je langer plezier van. De 8GB raakt zo snel vol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
De 8gb is wel 3G. Het verschil tussen de 8gb versie 2G en 3G is de softwareversie (wellicht ook verschil in bijgeleverde hoofdtelefoon). Er is geen 16GB derde generatie versie meer. Alleen 8, 32 of 64 GB. De 32 en 64GB versie hebben een snellere processor.

Hoeveel (MB's) nemen (freeware) games over het algemeen in dan? Ik twijfel enig over of de extra processorkracht een 'must' is of niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Amps op 05-03-2010 23:29 . Reden: Zin niet afgemaakt :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:31
Meestal 10MB ofzo voor een klein programmaatje, maar grote willen nog wel eens 200+ MB zijn

En 8GB heb je inderdaad zo vol, zeker als je flink wat spelletjes en muziek erop zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leopod
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-05 11:19
met een goede game collectie zit je al gouw op de 4gig en zeker als je nog wat filmpjes wilt kijken ben je echt snel vol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
Nvm, ik ben er al uit :) Bedankt voor jullie inbreng en wat mij betreft kan deze ook op slot.

[ Voor 84% gewijzigd door Amps op 04-03-2010 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oentje13
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-04-2017
Amps schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 20:14:
De 8gb is wel 3G. Het verschil tussen de 8gb versie 2G en 3G is de softwareversie (wellicht ook verschil in bijgeleverde hoofdtelefoon). Er is geen 16GB derde generatie versie meer. Alleen 8, 32 of 64 GB. De 32 en 64GB versie.
In tegenstelling tot wat jij beweerd is de 8Gb versie niet de 3g. er zit hetzelfde hoofdtelefoontje bij, en verder is er ook geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
Zoals ik zei, het verschil bij de 8gb versie ligt in de software. De 2G 8gb versie is uitgerust met de oudere software, die je tegen betaling kan laten upgraden. De 3G 8gb versie heeft deze nieuwe software al bijgeleverd gekregen. Het verschil is klein, maar geloof me, het wordt wel aangeduid als de derde generatie.
Pagina: 1