IDE/AHCI optie nergens te bespeuren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhanToM__
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-04 15:45
Hallo,

Ik had graag op mijn laptop een Windows xp willen plaatsen, maar net voordat je je schijf kan selecteren krijg ik een opmerking dat er geen HDD bevindt in de laptop. Ik vermoed dat dit iets te maken heeft met dat IDE/AHCI gedoe? Oke dan, maar wat als die optie niet te bespeuren is in je bios?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

SATA drivers slipstreamen in je XP CD. Is al ontelbare malen langsgekomen.

Het zou trouwens helpen als je zou zeggen welk merk en welk type laptop het om gaat. Helderzienden zijn schaars hier :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhanToM__
Ik betwijfel dat je iets bent met de laptop gegevens :) maar bedankt voor de info! Ik zal is opzoeken hoe je dat moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

PhanToM__ schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 19:28:
Ik betwijfel dat je iets bent met de laptop gegevens :) maar bedankt voor de info! Ik zal is opzoeken hoe je dat moet doen.
Als jij die gegevens had bijgevoegd, dan had er veel sneller gezegd kunnen worden of je al dan niet een SATA harde schijf hebt. Zeg je bij de dokter ook alleen "mijn dinges doet pijn"? Oftewel: altijd zoveel mogelijk informatie geven. Het komt ook wat lui over als je zelf geen moeite doet voor de startpost :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhanToM__
Bwah, je hebt wel een punt hoor. Maar als WinXp geen HDD heeft kunnen vinden terwijl er eentje insteekt en ik heb het over AHCI, dan moet je wel weten dat het over SATA's gaat :) Correct me if i am wrong :)

En als resultaat wist je ook wel meteen dat het over sata ging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

PhanToM__ schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 19:39:
En als resultaat wist je ook wel meteen dat het over sata ging :)
Nee hoor, ik weet dat dit het meest gevonden probleem is met XP installaties, iets wat je met een beetje zoekinzet zelf zo had kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyvdHof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-04-2021
hey Phantom__

Als je windows xp wilt installeren en je hebt je HDD op AHCI hebt staan krijg je de bluescreen 7B.
Ga de BIOS in --> Advanced tab. daar zou je AHCI op IDE moeten kunnen zetten. of is het al gelukt? nouja in ieder geval succes ;)

AMD Phenom II X4 965BE - Sapphire HD6850 1GDDR5 - Kingston HyperX Gen 8GB DDR3 1600Mhz - ASrock 870 Extreme3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Ga idd alles eens na. Ik heb ook al eens een vage Windows XP compability optie gezien in de BIOS. Soms moet je ook de instelling voor SATA op Legacy of (PATA) oid zetten.

Misschien ook handig om te vermelden WELKE laptop je hebt?.....!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 348477

Met een foto van het biosscherm en de gegevens over de laptop kan gekeken worden wat er op het biosscherm staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhanToM__
Hallo,

De HDD zelf was al kapot, dus deze is reeds vervangen en ik heb er Win7 op gezet.
Wat betreft de IDE/AHCI geval: Die optie was nergens te bespeuren...

Hartelijk bedankt voor jullie inzet!
Pagina: 1