Ik heb gister m'n 9800GTX uit elkaar gehaald en zo zit het dus echt niet
Eerst aan de achterkant van de kaart alle schroeven losmaken, incl. de 2 zwarte bij de DVI aansluitingen. Daarna het koelblok met plastic kap van de videokaart tillen. Nu kom je op het plaatje dat Malantur laat zien. Hier zitten 5 kleine zilveren schroefjes (let op: eentje op het zwarte plastic bij de fan, deze is ook iets langer). Als je deze 5 schroefjes losmaakt kun je het koelblok pas uit de plastic kap halen en kun je bij de koelvinnen en de heatpipes om deze uit te blazen
Ik heb deze tutorial gebruikt om een begin te maken, was namelijk ook mijn eerste keer dat ik een videokaart van deze afmetingen uit elkaar had gehaald:
http://www.overclock.net/...e-clean-your-9800gtx.html
Ik heb bij mijn videokaart gewoon koelpasta op de ram chips en GPU gedaan, Nexus TMP-1000 om precies te zijn (zilverbasis koelpasta, net als Arctic Silver 5).
De reden waarom je voorzichtig moet zijn met Arctic Silver 5 op videokaarten is omdat zilver stroom kan geleiden, dus als de koelpasta in contact komt met contactpunten, transistors of iets anders dat stroom geleidt kan er kortsluiting ontstaan en daarmee is je kaart gefrituurd en mag je een nieuwe gaan kopen
Als je koelpasta op zilverbasis gebruikt, gebruik dan niet teveel op de ram chips zodat het er niet vanaf druipt als je de koeler er weer op zet, dan kan er dus koelpasta in contact komen met stroom als je de computer inschakelt.
[
Voor 20% gewijzigd door
FastFred op 04-03-2010 14:39
]