Windows 7 stuurprogramma's ?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb vandaag windows7 gebrand op een DVD met een snelheid van x4. Nadat het brandproces klaar was heb ik de DVD in mijn computer gestopt en vervolgens opnieuw gestart. Het ging helemaal vlotjes nadat er een melding kwam met geen stuurprogramma's zo ziet het melding er ongeveer uit.

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/ibyvtg.jpg

Toen ik mijn computer had gekocht zaten er al stuurprogramma's in mijn D schijf geïnstalleerd dit zijn ze
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/mrebdl.jpg

Ik heb toen mijn computer weer opnieuw gestart om de stuurprogramma's aan te vinken. Hij had er toen 2 gevonden ik had erop geklikt, maar paar seconden later kwam er weer een foutmelding?
Ik heb heel lang op internet gezocht maar zonder resultaat
Weet iemand toevallig hoe ik dit kan oplossen?

Ik heb zelf Windows Vista Home Premium 32-bit
Intel Core2 Duo CPU E7400
4GB RAM
NVIDIA GeForce GT 230
Moederbord: MSI MS-7358
DVD : HL-DT-ST DVDRAM GH22NS40

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2010 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoewel ik niet met CD branden en opstarten vanaf een (zelfgebrande CD) heb gedaan, had ik ook last van dit soort dingen. Mogelijk kan je wat met mijn bevindingen.

Ik kreeg de melding (vrij plotseling) dat er geen Bootrecord kon worden gevonden. Ik heb hierdoor verschillende keren de PC totaal opnieuw geïnstalleerd. Tot ik erachter kwam dat Vista erg 'lokatie gevoelig' is.

Op mijn moederbord zitten 4 sata connectors. Ik had bij het inelkaar zetten van de PC helemaal niet gelet op welke schijf waar ingeplugd was, toen ik er een nieuwe harddisks bij plaatste kreeg ik opeens fout meldingen. Als de programmaschijf (C-schijf) niet als eerste werd gevonden kreeg ik dus zo'n melding. Sinds ik de C:-schijf op de eerste socket plaatste heb ik nooit meer die melding gehad.

Dat 'lokatie gevoelig' had ik overigens ook met usb apparaten zoals toetsenbord en muis. Als ik die niet in dezelfde socket terug stopte als waarop die 'geïnstalleerd' was, werd die vaak niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:52

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je zelf een Windows DVD moet branden, controleer dan voor het branden de checksum van het ISO bestand. Ik heb al verschillende keren gezien dat de ISO corrupt was en deze driver melding naar voren kwam. Dit was dan met de MSDN download, maar anderen kunnen hetzelfde geintje vertonen. Controleer dus eerst of je bron wel goed is.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhanssen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:43

nhanssen

QVL is non-tweakers

Ik had dit laatst ook met een PC van een familielid, wordt niks gevonden, zelfs geen echte foutmelding. HDD niet gevonden, maar als je dan naar drivers gaan zoeken staat de HDD er doodleuk bij :S

Ik heb het opgelost door de HDD volumes te verwijderen.

Succes

Spec's PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hero Of Time schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 09:44:
Als je zelf een Windows DVD moet branden, controleer dan voor het branden de checksum van het ISO bestand. Ik heb al verschillende keren gezien dat de ISO corrupt was en deze driver melding naar voren kwam. Dit was dan met de MSDN download, maar anderen kunnen hetzelfde geintje vertonen. Controleer dus eerst of je bron wel goed is.
Jaa het windows7 is inderdaad gedownload van MSDN, en heb hem opgeslagen op mijn C schijf. Waar zal het aan liggen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Four
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Four

I void warranty

zoals hierboven al beschreven, 9 v.d. 10 keer is er iets fout met het iso bestand. Daarom is het aan te raden om de checksum te controleren. Tevens kan het handig zijn om een installl op een usb te maken ipv cd. Ook zo kun je fouten op de cd uitsluiten.

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Four schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 14:54:
zoals hierboven al beschreven, 9 v.d. 10 keer is er iets fout met het iso bestand. Daarom is het aan te raden om de checksum te controleren. Tevens kan het handig zijn om een installl op een usb te maken ipv cd. Ook zo kun je fouten op de cd uitsluiten.
Hoe kan ik het controleren met checksum ? Want ik weet niet hoe het moet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

dat leggen ze zelfs op de MSDN en Technet sites uit.

Kom, kom. Beetje eigen inzet mag wel: http://social.technet.mic...45-4c49-830a-3ea2f0a11ad5

[ Voor 37% gewijzigd door alt-92 op 03-03-2010 16:30 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1