[C#] Linear Algebra

Pagina: 1
Acties:
  • 246 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik wil dus wat meer te weten komen over linear algebra.

ik weet hoe ik matrixen met elkaar kan vermenig vuldigen en wat andere basis shit, maar daar blijft het ook bij. we hebben de opdracht gekregen om de volgende methodes te schrijven.

zou iemand mij een voorbeeld kunnen geven hoe dit precies werkt? en heb ik een matrix nodig of en vector of wat heb ik precies nodig?

1. public static Matrix Scale( double x, double y, double z);
2. public static Matrix Translate( double x, double y, double z);
3. protected static Matrix RotateOverX( double alpha );
4. protected static Matrix RotateOverY( double alpha );
5. protected static Matrix RotateOverZ( double alpha );

ik moe tdie methodes dus zelfs chrijven

mvg

lat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coubertin119
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 17:06
Dat zijn op zich geen matrixbewerkingen pur sang, maar transformaties (in meetkunde) die je kan uitdrukken aan de hand van een matrix. Je gaat vectoren vermenigvuldigen met de resultaten die die methodes teruggeven. En Wikipedia: Transformation matrix kan een aanwijzing zijn hoe de vork in de steel zit, maar ik kan je aanraden om je wat in te lezen in de materie alvorens klakkeloos te implementeren.

Skat! Skat! Skat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 17:34:
we hebben de opdracht gekregen om de volgende methodes te schrijven.
En nu mogen wij je huiswerk gaan maken? :D

We zien hier graag wat je zelf al hebt geprobeerd, gezocht, gevonden, wat er niet werkt etc. etc. (zie onze Quickstart). Zolang ik dat niet in je topic terug zie is het misschien verstandiger eens met je groep te overleggen, je leraar te raadplegen of gewoon eens wat te proberen/googlen.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.