Subwoofer opnieuw bekleden?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:00

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Topicstarter
Heb zojuist van een vriend van me zijn homecinema inclusief speakers overgenomen. Helaas had hij wat overijverige danwel verveelde katten rondlopen, waardoor het speakerdoek van de subwoofer op zijn zachts gezegd nogal stuk is :(
Dat zou ik dus willen vernieuwen :Y)

Het gaat om deze sub:
Afbeeldingslocatie: http://www.hifi.nl/gfx/pd_pioneer_sw110sk_240106.jpg
Een Pioneer S-W110S-K

Ik moet eerlijk bekennen dat ik het ding nog niet opengeschroef heb, maar heb inmiddels wel gezien dat het front er niet direct af kan. Iemand die dit ding toevallig zelf opengeschroefd heeft en weet hoe alles intern zit, voordat ik de boel straks per ongeluk sloop:?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
Schop :Y)

Anyone? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistacal
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 22:46
Gewoon voorzichtig proberen met veel beleid dan kan je ook niets slopen. Als het gelijmd zit heb je een wat lastigere taak. Dat betekend openmaken, doek verlijmen en weer dicht lijmen.

__/`\__/`\__

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-07 16:31

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

Kan je wat detail foto;s maken van de randen?
Front is waarschijnlijk gelijmd, eraf wrikken met een plat voorwerp(plamuurmes oid) is dan de mogelijkheid. Vervolgens het oude doek verwijderen en de randen van het frame ontdoen van lijm. Nieuwe speakerdoek weer vast lijmen en nadat de lijm droog is overtollig doek wegknippen/snijden. Daarna het hele frame terug plakken op de speaker.
Als je netjes werkt en voorzichtig bent met de drivers kan er weinig fout gaan.

In andere woorden: kijk hoe het één en ander vast zit en maak het los. doek vervangen en terug plaatsen.

[ Voor 19% gewijzigd door Firestorm op 04-03-2010 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
Zit nu op mijn werk, vanavond beetje druk maar met wat geluk kan ik wat foto's maken :)
Zal hem vandaag of morgen idd eerst maar eens openmaken, kan sowieso wel een schoonmaakbeurt gebruiken namelijk :X