Op nu.nl kwam ik het volgende bericht tegen:
Ik vond bovenstaande wel vreemd, T-mobile hanteert binnen de EU toch een maximum-tarief van 5 tot 15 euro afhankelijk van de abonnementsvorm?
bron: http://www.nu.nl/internet...k-regels-datagebruik.html'T-Mobile overtreedt mogelijk regels datagebruik'
AMSTERDAM – Telecomwaakhond OPTA bekijkt of T-Mobile zich aan de nieuwe regels houdt, die sinds maandag gelden over datagebruik in het buitenland. © ANP
Vanaf 1 maart moeten providers het datagebruik in Europa begrenzen als de consument daar om vraagt. Dat heeft de Europese Commissie in 2009 besloten.
KPN en Vodafone maakten maandag bekend, in navolging van de nieuwe regels, dat klanten een limiet van 50 euro (exclusief btw) kunnen instellen. T-Mobile doet dit nog niet; op de site staat te lezen dat zij deze optie vanaf 3 mei gaat bieden.
OPTA
De woordvoerder van OPTA bevestigt signalen te hebben opgevangen dat T-Mobile zich niet aan de regels houdt. OPTA gaat de zaak bekijken.
Mocht T-Mobile de regels hebben overtreden, kan OPTA een boete opleggen die kan oplopen tot 450.000 euro.
Ik vond bovenstaande wel vreemd, T-mobile hanteert binnen de EU toch een maximum-tarief van 5 tot 15 euro afhankelijk van de abonnementsvorm?