Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343062

Topicstarter
Hallo!

mn Canon mp510 printer heb ik 2 maanden in de zomer niet gebruikt en daarna deed hij het niet goed meer. hij print alleen nog zwart, de andere kleuren verschijnen helemaal niet meer. Ook zitten er horizontale strepen overal als je print. Ik heb die reiniging en diepte reiniging gedaan, hielp niets. er kwam uit dat printkop verstopt zit want er zaten witte blokjes overal op het testpapier. alle inkt ziet er nog vloeibaar uit in de cartridges.

Na gegoogled te hebben kwam ik erachter dat mn printkop waarschijnlijk verstopt zit. ik heb met vodka en wattenstaafje in die kleine gleufjes wat schoongemaakt en daarna 10 min in water met sop laten weken. dit hielp niks. toen naar de inktwinkel gegaan die heeft reinigingsvloeistof erop gedaan en die liepen wel goed door. hij gaf als tip dat ik cartridge in kop moest doen en dan blazen, dan kan je zien of het doorloopt. echter kwam alle inkt niet eronder bij de kop eruit maar bij de mond van de cartridge, is hij dan toch verstopt>? of heb ik de cartridge niet goed aangedrukt?

iemand enig idee wat het probleem is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antiekeradio
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
(overleden)
als de inkt er tussen de cartridge en de printkop uit komt lekken, zit die cartridge inderdaad niet goed vast.

het lijkt me dat als de printshop je printkoppen gereinigd heeft, verder reinigen op die plaats niet veel zin gaat hebben.

Ik heb zelf veel soortgelijke problemen gehad na gebruik van hervul inkt. Dit was wel in een cartridge van HP, met ingebouwde printkop. Altijd gelazer als je hem een tijdje niet gebruikt hebt.

Er zijn ook printers die de printkop tijdens lange standby perioden af en toe heel kort activeren. Dan heb je dus niet het probleem dat je kop verstopt zit, maar dat de inkt op gaat terwijl je er amper nut van hebt.

Er is eigenlijk maar 1 oplossing; een laserprinter kopen :)

Petrolhead en draadjesnerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:55

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Zoiets had ik ook een keer...
Er werd aangeraden door de winkel om de spuitkoppen van de HP-cartridge in een klein laagje lauw water te leggen, en droog te deppen na na 10 minuten.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-05 20:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Als je een oplos middel gebruikt dat de inkt oplost (sipel te testen op papier dat je net geprint hebt) komt je een heel eind, meeste guides raden schoonmaakalcohol aan..

kortom:

[google=clean inkjet printer head]

Besef dat de contacten die de inkt door de kop zuigen heel fijn en gevoelig zijn. Te agressief, en je kop is definitef kapot. (maar je hebt toch niks te verliezen, nu doet hij het niet, repareren is duurder dan een nieuwe printer)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.