Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Patchkabels labelen.

Pagina: 1
Acties:
  • 3.507 views

Onderwerpen

• PeterPan
  • Registratie: oktober 2005
  • Nu online
Tja, ik weet niet waar ik anders met deze vraag terecht moet dus maar in PNS.
Al jaren gebruik ik een Dymo label maker met de standaard 45013 witte label cartridge om mijn UTP en glasvezel patches in de serverruimte en patchkasten te labelen.

Het probleem is dat deze labels al vrij snel rond de kabel los gaan laten, gaan schuiven en soms zelfs helemaal lost laten. Ik print altijd labels van minimaal een centimeter or 15 die ik dan zo goed als ik kan mikken samenvouw maar toch laat het label al snel los.

Iemand tips voor ander label materiaal of een andere methode om patches te labelen?

• Emmeau
  • Registratie: mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

If you choose to criticise you choose your enemies

• mookie
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 08-08-2020

mookie

Heerlijk Helder

Ik doe hetzelfde, alleen die labels plakken aan alles behalve aan zichzelf.
Daarom knip ik altijd een stuk papier van dezelfde breedte als het label.
Dan plaats ik dit papier voor 40% tot 45% op de label, vouw hem rond de kabel en terug op de andere zijde van het papier.
Daardoor zit het label niet meer op zichzelf bevestigd maar op een stukje papier wat er tussen in zit.
Zorg dat het papiertjedicht genoeg op de kabel zit, anders laat hij alsnog los bij de kabel en kan hij naar beneden schuiven.

mookie

• Freezerator
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 07:39
Wij hebben deze http://www.ncusa.com/labeling/main.htm

Stukje wit met transparant wat je er daarna nog overheen wikkeld. Werkt goed?

• djluc
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 04-05 19:55
Er zijn van die plastic clips die je op de kabel klikt. Daar past dan een label in of op.

• TrailBlazer
  • Registratie: oktober 2000
  • Nu online

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Tie wraps lijken me echt een drama dat blijft overal achter hangen. Bij ons op het DC gebruiken ze een soort vlaggetjes. Verschuiven nooit en kan redelijk wat info op.

Vrouwen kunnen twee dingen tegelijk.... zeuren en iets anders.

• The Realone
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 05-05 19:50
Freezerator schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 16:38:

Die dingen zijn inderdaad ideaal en gaan vele jaren mee, als je er niet te gek mee doet natuurlijk. ;)

• Vicarious
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 01-10-2020

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Ziet er goed uit, ga ik ook eens proberen. Loop wel eens tegen hetzelfde probleem aan.

Vicariously I live while the whole world dies

• snoer_nl
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 30-07-2018
Voor utp kabels gebruiken wij eenzelfde systeem als Freezerator. Alleen hebben wij een ander merk (geen idee wat het is, maar het is een groot en lomp apparaat ik denk dat het een brother is.). Voordeel is dat er meteen 2 labels uitkomen, voor de 2 uiteinden van de kabel ;)
Voor glasvezel gebruiken we meestal vlaggetjes. Misschien moet je eens naar dymo labelaars kijken. Niet duur en werken best goed voor kleine aantallen. :)

• Jorn
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 05-05 17:31
Deze ben ik erg over te spreken: http://www.nl.bradyeurope...d--en-Kabelmarkering.html

Kan ook goed tegen vuil e.d.
Moet wel geprint worden met een printer van hun, in stand alone of pc versie te krijgen.
Die rol je er omheen en dan gaat er op het laatst een stukje transparant omheen on het label te beschermen.
Als het je wat lijkt is er waarschijnlijk wel een demo bij hun te lenen.

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

• LauPro
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 21:42

LauPro

Prof Mierenneuke®

Ik ben eigenlijk op zoek naar wat clipjes die je op de kabels zet en waar je een papiertje in kan schuiven. Beetje het hangmappensysteem achtig. Dit systeem gebruiken ze ook in schepen e.d. voor labeling.

edit:

Het Mekka van kabellabeling:
http://cableorganizer.com/label-printer/wire-markers.htm

Maar ik kan niet die clips vinden helaas. De vlaggen lijken mij de beste optie.

edit2:

Het meest voel ik voor deze:
http://www.etikettenworld...p?productid=16382&cat=305

Maar niet helemaal de sector :+ . Maar wel goedkoop met 1000 op een rol. Helaas wat hoge verzendkosten, inkoopactie?

[Voor 52% gewijzigd door LauPro op 03-03-2010 18:50]

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• TrailBlazer
  • Registratie: oktober 2000
  • Nu online

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Wat voor infra hebben jullei dat jullie die plastic dingen hebben. Als je een 1HE 48 poort switch hebt wordt je volgens mij helemaal gek van die harde platisc dingen. Omnog maar niet te spreken van onze datacentre switches waar er 5 x 48 poorten boven elkaar zitten.

Vrouwen kunnen twee dingen tegelijk.... zeuren en iets anders.

• LauPro
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 21:42

LauPro

Prof Mierenneuke®

Het gaat mij dan vooral om het labelen van enkele, belangrijke kabels. Zo heb ik bijv. klanten waar een patchkast in de kelder staat en waar dan 2 ADSL's en een paar telefoonlijnen in binnen komen. Ik wil gewoon dat het duidelijk is welke wat is. Zo kan er makkelijk een patch gebeuren als je even snel iets om moet zetten.

Dan praat je dus over maximaal 5-6 labels in zo'n kast. En een tijdje terug had ik van die plakkers maar dat vind ik toch niet zo handig. Vandaar dat mij een plastic clip mooi lijkt.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• pbarendse
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 11-07-2016
Bij mij op mn werk gebruiken we een Brady TLS PC-Link. Hiervoor kun je een sh*tload aan verschillende labels krijgen in verschillende materialen en kleuren. Een klant van ons gebruikt wel een dymo, maar dan de Rhino. Hiervoor kun je ook speciale labels krijgen. Je kunt de tekst overdwars zetten, en dan de label om de kabel heen rollen net zoals met de Brady labels. Zit ook als een huis, en is wat voordeliger dan de Brady.

[Voor 4% gewijzigd door pbarendse op 05-03-2010 01:13]

• DDX
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 07:33
Meest simpele oplossing; koop ipv standaard dymo labels, de nylon versie.
Die blijft gewoon zitten ipv dat het er na dag al afvalt.

https://www.strava.com/athletes/2323035

• pbarendse
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 11-07-2016
DDX schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 13:51:
Meest simpele oplossing; koop ipv standaard dymo labels, de nylon versie.
Die blijft gewoon zitten ipv dat het er na dag al afvalt.
Die nylon labels worden inderdaad ook in de Rhino gebruikt volgens mij.

• CyBeR
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Waar haal ik die in Nederland? Ah, ik zie dat die Brady toko ze heeft. Nu nog uitzoeken waar ik die dan vind :+

Conrad to the rescue: http://shop.conrad.nl/com...abeletiketten/608453.html

[Voor 25% gewijzigd door CyBeR op 08-03-2010 02:50]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• rjtuijnman
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 15-04 16:21
PeterPan schreef op dinsdag 2 maart 2010 @ 16:34:
Iemand tips voor ander label materiaal of een andere methode om patches te labelen?
...Simpel: label; dubbelvouwen om patchkabel, dan een nietje vlak achter de kabel...

• CyBeR
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

8 jaar later, komt rjtuijnman eindelijk met het verlossende antwoord.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Nu online

rens-br

Moderator Mobile & IN
@rjtuijnman bedankt voor je toevoeging, maar ik verwacht dat de TS na 8 jaar wel een oplossing gevonden heeft voor zijn probleem. Het kicken van topics is dan ook niet toegestaan.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True