Hoi tweakers,
Ik ben voor een collega van mijn vader bezig met het samenstellen van een audioworkstation, maar ik mis de uitgebreide kennis over randapparatuur en en hardware wat betreft audiocreatie. Nu is het dan erg toevallig dat net deze maand de nieuwe BBG uit is en daar een digital audio workstation tussen staat (al moet mijne met analoge en digitale signalen om kunnen gaan). Kwa algemene hardware kwam ik uit op hetvolgende:
Initiële voorstel
Eisen
Rest
Voor de rest weet ik niet hoe het zit tussen interne of externe geluidskaarten kwa kwaliteit. Ik denk dat dat niet zoveel uitmaakt?
Totaalplaatje
Ik ben voor een collega van mijn vader bezig met het samenstellen van een audioworkstation, maar ik mis de uitgebreide kennis over randapparatuur en en hardware wat betreft audiocreatie. Nu is het dan erg toevallig dat net deze maand de nieuwe BBG uit is en daar een digital audio workstation tussen staat (al moet mijne met analoge en digitale signalen om kunnen gaan). Kwa algemene hardware kwam ik uit op hetvolgende:
Initiële voorstel
- AMD Phenom II X4 955
- Gigabyte GA-790XTA-UD4
- GeIL GV34GB1333C7DC
- XFX HD4870 512MB
- 2x Hitachi 2TB
- Sony AD-7240S DVD-RW
- Scythe Mugen 2 Rev. B
- Scythe Setsugen
- Seasonic S12 HT-500W
Eisen
- Moet snel audiogegevens kunnen 'renderen'
- Hij moet beschikken over een extreem laag ruis-signaal
- MIDI-aansluiting
- Zo goedkoop mogelijke actieve monitoren (set van 2 voor stereo van max. 250 euro)
- Input voor zo'n dikke analoge jack
Rest
- Fostex PM0.4 MKII (2 actieve monitoren)
- "M-Audio Fast Track Pro" of "Focusrite Saffire LE" (2e is misschien een overkill)
- LG W2343T
- Logitech G5
- Logitech G15
Totaalplaatje
- AMD Phenom II X4 955
- Gigabyte GA-790XTA-UD4
- GeIL GV34GB1333C7DC
- XFX HD4870 512MB
- 2x Hitachi 2TB
- Sony AD-7240S DVD-RW
- Scythe Mugen 2 Rev. B
- Scythe Setsugen
- Seasonic S12 HT-500W
- Fostex PM0.4 MKII (2 actieve monitoren)
- "M-Audio Fast Track Pro" of "Focusrite Saffire LE" (2e is misschien een overkill)
- LG W2343T
- Logitech G5
- Logitech G15
i7 8700K + Mugen 5 @ 4,6GHz // 16GB @ DDR4-3730 CL17 // AsRock Z370 Extreme 4 // GTX1060