Audiocreatie/Producing Systeem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrono Trigger
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-05 09:41
Hoi tweakers,

Ik ben voor een collega van mijn vader bezig met het samenstellen van een audioworkstation, maar ik mis de uitgebreide kennis over randapparatuur en en hardware wat betreft audiocreatie. Nu is het dan erg toevallig dat net deze maand de nieuwe BBG uit is en daar een digital audio workstation tussen staat (al moet mijne met analoge en digitale signalen om kunnen gaan). Kwa algemene hardware kwam ik uit op hetvolgende:

Initiële voorstel
  • AMD Phenom II X4 955
  • Gigabyte GA-790XTA-UD4
  • GeIL GV34GB1333C7DC
  • XFX HD4870 512MB
  • 2x Hitachi 2TB
  • Sony AD-7240S DVD-RW
  • Scythe Mugen 2 Rev. B
  • Scythe Setsugen
  • Seasonic S12 HT-500W
De videokaart, voeding en harde schrijven staan vast, want die neemt hij mee van zijn eigen systeem. Dan ga ik nu verder met de eisen van het systeem. Net zoals elke audioworkstation moet hij aan een aantal standaard eisen voldoen maar meneer had er zelf ook een paar. De bedoeling is dat hij met dit systeem kan opnemen en producen voor niet al te veel geld. Zelf speelt hij en wat mensen van de buurtvereniging instrumenten die ze stuk voor stuk willen gaan sampelen en afmixen met hun apparatuur. En hij wil zo nu en dan kunnen internetten en filmpjes kijken, maar dat is niet echt een eis. Dat kan elke pc :)

Eisen
  • Moet snel audiogegevens kunnen 'renderen'
  • Hij moet beschikken over een extreem laag ruis-signaal
  • MIDI-aansluiting
  • Zo goedkoop mogelijke actieve monitoren (set van 2 voor stereo van max. 250 euro)
  • Input voor zo'n dikke analoge jack
Voor de rest heeft hij het meeste instrumentarium al. Software wil hij zelf regelen via werk o.i.d. Dus voor de rest had ik zelf nog in gedachte om het volgende erbij te kiezen.

Rest
  • Fostex PM0.4 MKII (2 actieve monitoren)
  • "M-Audio Fast Track Pro" of "Focusrite Saffire LE" (2e is misschien een overkill)
  • LG W2343T
  • Logitech G5
  • Logitech G15
Laatste 2 staan ook vast, omdat hij het comfort erg goed vond XD Stiekem denk ik dat hij misschien C&C gaat doen, maar dat terzijde. Voor het scherm was er niet echt een eis dus koos ik deze. De BBG raadde hem namelijk ook aan. Voor de rest heb ik gehoord dat de Fostex PM0.4 MKII een zeer goeie weergave heeft (voor zijn geld) en intern versterkt is. De Fast Track Pro leek me ook een goeie keuze, want hij voldoet aan alle eisen en de kwaliteit zal M-Audio kennende wel hoogwaardig zijn. De focusrite heb ik erbij gezet vanwege zijn uitgebreide opties en aansluitingen, maar die is wel 80 euro duurder dus als je die zeker aanraad mag je dat graag motiveren :) Voor de rest weet ik niet hoe het zit tussen interne of externe geluidskaarten kwa kwaliteit. Ik denk dat dat niet zoveel uitmaakt?

Totaalplaatje
  • AMD Phenom II X4 955
  • Gigabyte GA-790XTA-UD4
  • GeIL GV34GB1333C7DC
  • XFX HD4870 512MB
  • 2x Hitachi 2TB
  • Sony AD-7240S DVD-RW
  • Scythe Mugen 2 Rev. B
  • Scythe Setsugen
  • Seasonic S12 HT-500W
  • Fostex PM0.4 MKII (2 actieve monitoren)
  • "M-Audio Fast Track Pro" of "Focusrite Saffire LE" (2e is misschien een overkill)
  • LG W2343T
  • Logitech G5
  • Logitech G15
Wat zeggen jullie? Win of faal?

i7 8700K + Mugen 5 @ 4,6GHz // 16GB @ DDR4-3730 CL17 // AsRock Z370 Extreme 4 // GTX1060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik raad aan om bij www.dealextreme.com even te zoeken naar de Midi to Usb connectorkabel. Rond de 13 dollar. Aangezien er instrumenten (midi) aan te pas komen wel van nut bij opnames met je pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie de reden niet in om de UD4 te nemen, wat is er mis met het mobo uit de BBG? Vanwaar de dure gamer keyboard en muis? Ik zou kijken of je nog een Zipang 1 kan krijgen. Ik mis de kast.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2010 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrono Trigger
Verwijderd schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 16:34:
Ik zie de reden niet in om de UD4 te nemen, wat is er mis met het mobo uit de BBG? Vanwaar de dure gamer keyboard en muis? Ik zou kijken of je nog een Zipang 1 kan krijgen. Ik mis de kast.
Vanwege de lay-out. Hij moet genoeg sloten hebben voor in de toekomst ;) De toetsenbord en muis zijn zoals in de TO verteld een kwestie van zijn voorkeur. Ik weet niet hoe goed de Zipang 1 verkrijgbaar is, maar als het om enkele graden verschil gaat in de koeling is dit wel voldoende. De kast heeft gebruikt hij van zijn oude pc evenals de videokaart, harde schijven en voeding. Ben het even vergeten te melden :)

Nog meer kritiek/tips?

i7 8700K + Mugen 5 @ 4,6GHz // 16GB @ DDR4-3730 CL17 // AsRock Z370 Extreme 4 // GTX1060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alsof de TA-UD3 niet genoeg sloten heeft. Er zijn net zulke goeie goedkopere tobo's en muizen te krijgen. Ik vind het gewoon overdreven duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrono Trigger
Verwijderd schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 17:25:
Alsof de TA-UD3 niet genoeg sloten heeft. Er zijn net zulke goeie goedkopere tobo's en muizen te krijgen. Ik vind het gewoon overdreven duur.
Ik vind dat hij zelf moet weten of hij 120 euro betaald voor een toetsenbord en muis, mijn zaken niet. De UD3 heeft dat niet btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chrono Trigger schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 18:35:
[...]

Ik vind dat hij zelf moet weten of hij 120 euro betaald voor een toetsenbord en muis, mijn zaken niet. De UD3 heeft dat niet btw.
Hij vraagt toch advies? Dan zeg je: Joh, je kan met een goedkopere set ook makkelijk af. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrono Trigger
Dat had ik natuurlijk allang voorgesteld, heb al met hem gediscussieerd over zijn nieuwe rig natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouterkaas
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-09 20:48
Waarom zo goedkoop mogelijke monitoren? Bespaar 100 euro op je toetsenbord en muis en koop daar tenminste een setje KRK's ofzo van (Daar weet ik toevallig van dat ze degelijk zijn en dat je er een setje van hebt voor 350 euro). Als je bij een 'audiocreatie'-systeem ergens niet op moet bezuinigen zijn het wel de monitoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrono Trigger
Wouterkaas schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 00:25:
Waarom zo goedkoop mogelijke monitoren? Bespaar 100 euro op je toetsenbord en muis en koop daar tenminste een setje KRK's ofzo van (Daar weet ik toevallig van dat ze degelijk zijn en dat je er een setje van hebt voor 350 euro). Als je bij een 'audiocreatie'-systeem ergens niet op moet bezuinigen zijn het wel de monitoren.
De fostex monitoren die ik heb besteld kreeg een zeer goeie waardering. Zeker voor zijn prijs denk ik zeker niet dat ze een miskoop zullen zijn voor hem. Het gaat hier niet om een workstation + setup voor een groot bedrijf maar voor een huis en -tuin, misschien een mid-range studio. Ik hoor het vanzelf. Als ik of meneer niet tevreden is met de fostexjes dan ruilen we ze in voor wellicht KRK's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ik mis nog wat informatie: muziek 'producen' is nog niet specifiek genoeg, praten we over veel virtuele instrumenten(VST's), of voornamelijk over opgenomen(evt) gesamplede instrumenten? Voor het eerste is een snelle CPU meer van belang, en bij het tweede ben je beter af als je iets meer uitgeeft aan een snelle HD(of RAID).
Pagina: 1