Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:19

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Ik moet van een provinciekaart een imagemap maken. Nu kan ik met de 'Polygon Hotspot Tool' een selectie maken voor elke provincie.

Maar dit is erg veel werk omdat zoals jullie weten provincies niet echt bepaald recht zijn. Ook is het mogelijk dat er op termijn een andere afbeelding wordt gebruikt van een andere grootte bv.

Ik kan met de magic wand tool prima 1 provincie selecteren, en vervolgens converteer ik de selectie naar een path. Als ik dan vervolgens 'insert hotspot' kies maakt ik een nieuwe hotspot. Ik wil graag een hotspot met polygonen uit mijn magic wand selectie maken.

Iemand een idee hoe dit kan?

Samenvatting:
Ik wil de coordinaten van een selectie omzetten in poly coordinaten tbv een html imagemap

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Bij mijn weten, maar ik ben geen echte die-hard kenner, kan dat niet. Then again: waarom maak je het jezelf zo moeilijk en maak je de polygonen niet een stuk simpeler zodat je in grove lijnen de contour volgt. Alsof mensen gaan zitten klikken op de randjes als ze een provincie moeten selecteren...

[ Voor 7% gewijzigd door RobIII op 02-03-2010 16:27 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:19

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Ik denk dat je daar wel een goed punt hebt :D

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-09 21:12

Matis

Rubber Rocket

Je zou eventueel met een hover ook de kleur van de "te selecteren provincie" kunnen veranderen naar een pastel-teint.

Zo weet de gebruiker ook zeker dat hij/zij op de juiste provincie klikt, nadeel is dan alleen wel dat je allemaal losse afbeeldingen hebt in je webpagina.

Kijk anders hier eens: http://www.trouwenindeprovincie.nl/ hoe zij dat doen ;)

Doe maar niet :P

[ Voor 3% gewijzigd door Matis op 03-03-2010 17:51 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time