Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-05 13:58

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Topicstarter
Ik heb een HTC Touch HD en woon in het centrum van Alphen aan den Rijn.

Sinds kort heb ik een abbo bij Telfort met mobiel internet. Het viel me vandaag op dat de verbinding super traag is. Eerst dacht ik dat de instellingen niet correct stonden dus heb via de telfort site de juiste instellingen opgezocht en ingesteld.

Na de instellingen te hebben toegevoegd en de telefoon opnieuw te hebben opgestart is er niets veranderd. Ik zie bij verbindingen staat dat de telefoon de "Telfort Spot" verbinding gebruikt en in de display zie ik het G icoontje staan met 4 streepjes. Deze staat voor GPRS denk ik?

De verbinding is zo traag dat er zo goed als niets mee gedaan kan worden, een filmpje van youtube is na 2 minuten nog steeds aan het bufferen en zelfs google.com in de browser is een lijdensweg.

Nu blijkt het 1200 nummer niet meer te werken en moet je een duur 0900 nummer bellen. Een winkel hebben ze niet in Alphen en als je een email stuurd krijg je 'binnen 2 dagen' antwoord, schiet ook niet op dus,

Heeft iemand enig idee hoe dit kan? Heb ik toch iets verkeerd ingesteld misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-05 13:58

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Topicstarter
Toch maar even gebelt naar het 0900 nummer. (kosten... 7 x 0.30 euro)

Maargoed, werd toch goed geholpen (hoop ik iig) en het blijkt dat UMTS niet is geactiveerd voor mijn nummer, ik kan dus enkel via GPRS internetten. Ze gaan het activeren voor me zei de medewerken dus ik hoop dat het morgen is verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasium
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-04 18:47
En is het nu beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanv
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-01 13:35
Hoe is het bereik inmiddels?

Ik woon ook in Alphen en aangezien hier ook de zendmast van KPN staat zou je verwachten dat de verbinding heel goed moet zijn.

Nu zat ik zelf te kijken naar zo'n dongle van Telfort (heb nu een t-mobile dongle) maar die was vroeger sim-only al voor 23,- in de maand maar nu moet het een 39,95 kosten.. Extreme prijsverhoging als je het mij vraagt