Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gatygun
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-07 14:51
Mijn vraag is het volgende.

Ik heb op het moment het volgende systeem:

1x gtx 280 met twee uitgangen waar op het moment 2 tft 19inch schermen op aangesloten staan
mobo met sli en pci sloten.

Doordat ik een groter scherm aangeschaft heb 26 inch, wil ik proberen om een scherm die gaat vervallen door maar 2 aansluitingen gewoon erbij aangesloten te houden als een soort informatie scherm.

Ik wil het volgende dus:

eerste scherm 19 inch, linker kant voor msn, internet etc
tweede scherm 26 inch middelste ( waar games gewoon op af ga draaien)
derde scherm 19 inch, rechter kant voor dvd op af te spelen.

De mogelijkheid moet wel blijven dat ik een window over alle 3 schermen heen kan slepen.

Aangezien ik een 2e gtx280 beetje duur vindt op het moment voor sli (tevens de matrox oplossing vindt ik aardig aan de dure kant), wat mijn mobo wel overigens ondersteunt. wou ik het oplossen door een pci vga kaart in me pc te drukken :

Club3D Videokaart PCI GeForce 8400GS 256MB DDR2 1xDVI LP deze leek me wel wat voor 30 euries.

Nu mijn vraag wat ik wil, is dat mogelijk met 1x gtx280 en 1x pci kaart? of gaat dat helemaal fout? zoals met 2x verschillende sli kaarten.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powergrim
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:43
Of het werkt weet ik je zo niet te vertellen. Maar iets wat je meer gaat horen is dat je Eyefinity van ATI kan gebruiken. Dit kan met de goede aansluitingen op je scherm de perfecte oplossing zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasted247
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-12-2024
Dit gaat gewoon werken, helemaal gezien je gewoon 2 nvidia kaartjes gebruikt, wel wil ik je aanraden je grootste scherm als primair in te stellen. Voorkom je een hoop gedoe mee met fullscreen games ed.

dus:

scherm 2 - scherm 1 - scherm 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gatygun
wasted247 schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 14:47:
Dit gaat gewoon werken, helemaal gezien je gewoon 2 nvidia kaartjes gebruikt, wel wil ik je aanraden je grootste scherm als primair in te stellen. Voorkom je een hoop gedoe mee met fullscreen games ed.

dus:

scherm 2 - scherm 1 - scherm 3
Bedankt voor de reacties als eerst.

Wat ik mij wel afvraag is krijg je geen driver conflicten? doordat er 2 vga kaarten aanwezig zijn?

kan je gewoon 2 drivers naast elkaar installeren of door de setup van nvidia of moet je gewoon driver handmatig aan de kaart toevoegen, zodat je niet met 2 van die nvidia panels gaat zitten?.

bedankt voor de tip overigens.

over het eye gedeelte, ik kom hier nog niet echt uit en ben er wat mee aan het rond google, toch krijg ik niet erg duidelijk of het om een extern apparaat gaat zoals met met matrox of dat het een software tool is van ati serie kaarten. Zal er nog even op verder kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:32
Aangezien ik een 2e gtx280 beetje duur vindt op het moment voor sli (tevens de matrox oplossing vindt ik aardig aan de dure kant), wat mijn mobo wel overigens ondersteunt. wou ik het oplossen door een pci vga kaart in me pc te drukken
Volg je redenatie niet helemaal, je hebt al een sli bord, dus twee PCI-e 16x sloten, waarom wil je er dan een PCI kaartje bijkopen? Kun je er toch beter een goedkoop Nvidia PCI-e 16x kaartje bijkopen (en dan non-sli draaien)? Heb je veel meer keus, en mogelijk kun je deze kaart ook voor PhysX gebruiken oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-07 17:23
Gatygun schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 14:59:
[...]

Bedankt voor de reacties als eerst.

Wat ik mij wel afvraag is krijg je geen driver conflicten? doordat er 2 vga kaarten aanwezig zijn?

kan je gewoon 2 drivers naast elkaar installeren of door de setup van nvidia of moet je gewoon driver handmatig aan de kaart toevoegen, zodat je niet met 2 van die nvidia panels gaat zitten?.

bedankt voor de tip overigens.

over het eye gedeelte, ik kom hier nog niet echt uit en ben er wat mee aan het rond google, toch krijg ik niet erg duidelijk of het om een extern apparaat gaat zoals met met matrox of dat het een software tool is van ati serie kaarten. Zal er nog even op verder kijken
Waarom zou je 2 drivers installeren? :? Als je SLI draait heb je ook geen 2 drivers nodig, dus nu ook niet ;)

En Eyefinity gaat dmv een software (en hardware) truc. Eyefinity is alléén te gebruiken als je 1 monitor hebt met DP. De rest maakt niet uit, maar er moet er 1 DP hebben, anders gaat het niet. Verder heb je naast de graka geen andere apparaatjes nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:25

DefLite

Why so serious?

Gatygun schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 14:59:
[...]
Alleen de 5xxx serie van Ati ondersteund nog Eyefinity, hiermee kan je inderdaad meer dan 2 beeldschermen op 1 kaart aansluiten. Maar er moet als je er meer dan 2 monitoren hebt 1 op de display port worden aangesloten.
Ik weet niet of jouw monitoren dat ondersteunen, anders heb je ook nog display > hdmi/vga/dvi converters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gatygun
Nielson schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 15:03:
[...]
Volg je redenatie niet helemaal, je hebt al een sli bord, dus twee PCI-e 16x sloten, waarom wil je er dan een PCI kaartje bijkopen? Kun je er toch beter een goedkoop Nvidia PCI-e 16x kaartje bijkopen (en dan non-sli draaien)? Heb je veel meer keus, en mogelijk kun je deze kaart ook voor PhysX gebruiken oid.
bedankt voor alle bovenstaande reacties.

Nooit aan gedacht dat je de 2e kaart op pci-e niet altijd in sli moet zetten, dan kan ik inderdaad beter voor een pci-e kaartje gaan.

over eye gebeuren, ik heb geen scherm met die ondersteuning dus ik laat dat gewoon varen zo te zien.

bedankt voor de reacties, ik ga dus een pci-e kaartje halen waar ik me eerste scherm op zal ( linker ) aansluiten voor internet etc :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexV
Little_captain schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 15:05:
[...]

Alleen de 5xxx serie van Ati ondersteund nog Eyefinity, hiermee kan je inderdaad meer dan 2 beeldschermen op 1 kaart aansluiten. Maar er moet als je er meer dan 2 monitoren hebt 1 op de display port worden aangesloten.
Ik weet niet of jouw monitoren dat ondersteunen, anders heb je ook nog display > hdmi/vga/dvi converters.
Alleen actieve converters werken he, passieve converters doen 't niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fasster
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-02-2023

fasster

splitter your brain

ik heb een 5970 voor mijn hoofdschermen en een 6700gt voor het info scherm, win 7 instaleerde de driver automatich voor de 6700gt en het instellen was een makkie.
conclusie het gaat prima ongeacht welk merk video kaart je gebruikt.

i7 920@4.2, ek supreme HF full copper, ek spinbay res, mcp 650 met ek top, rx240,gchanger 360, sapphire 5970oc ek full cover block, cosmos s, nexus tranculity 850, ocz paltinum xtc 6gb artic cooling heatspredder, ek south bridge waterblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexV
fasster schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 06:47:
ik heb een 5970 voor mijn hoofdschermen en een 6700gt voor het info scherm, win 7 instaleerde de driver automatich voor de 6700gt en het instellen was een makkie.
conclusie het gaat prima ongeacht welk merk video kaart je gebruikt.
2 Drivers (die van ATi en nVidia) naast elkaar laten draaien kan alleen in W7. In andere OSen kan dit niet. Ook heeft nVidia in nieuwe drivers uitgezet dat de nVidia kaart het nog doet als er een ATi kaart ontdekt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gatygun
bedankt nogmaals voor de informatie.

Ik heb nu 3 schermen aangesloten staan, nadat ik de 8400 gs voor 35 euro op de kop kon tikken.
In windows vista 64 ultimate zocht hij hem automatisch en gooide hij hem bij mijn nvidia console of hoe dat precies heet er bij. ( kaart is een pci-e )

Nu heb ik echter een vraag:
gtx 280 : scherm 1 = 26 inch ( middelste scherm )
gtx 280 : scherm 2 = 19 inch ( rechter scherm )
8400gs : scherm 3 = 19 inch ( linker scherm ).

Nu kan ik echter alleen me scherm slepen over scherm 1 en 2, scherm 3 daarin tegen kom ik niet eens met mijn muis op.

hij staat wel aan en geeft gewoon de achtergrond weer van de overige 2 schermen ( die aan me gtx 280 zitten ). Maar ik kan er echter niks mee.

Hoe kan ik dit oplossen. moet dit via een andere software tooltje of zit ik gewoon de boel te vernaggellen?

alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343079

Nu heb ik echter een vraag:
gtx 280 : scherm 1 = 26 inch ( middelste scherm )
gtx 280 : scherm 2 = 19 inch ( rechter scherm )
8400gs : scherm 3 = 19 inch ( linker scherm ).
Antwoord op je vraag weet ik niet,
Kun je misschien een klein fototje hier op zetten,
Lijkt me leuk om te zien 3 schermen naast elkaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacklam
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:31
Ik vermoed dat je de volgorde van schermen nog verkeerd hebt staan. Ga vanaf je middelste scherm met je muis eens over de rechterrand heen, en kijk eens of je dan in je linker scherm uitkomt? Zo ja, dan moet je de volgorde even veranderen in de eigenschappen van je desktop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:32

Sorbo

Uw hulp in huis!

Probeer eens Ultramon te installeren. De multi-monitor support onder windows is nog steeds niet helemaal optimaal, maar Ultramon maakt een hoop goed :)

http://www.realtimesoft.com/ultramon/

Edit: als de tip hierboven werkt: zeker gebruiken. Hoe minder 3rd party software, hoe beter :P

[ Voor 20% gewijzigd door Sorbo op 03-03-2010 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gatygun
Anoniem: 343079 schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 22:02:
[...]

Antwoord op je vraag weet ik niet,
Kun je misschien een klein fototje hier op zetten,
Lijkt me leuk om te zien 3 schermen naast elkaar
heb zo even geen digitale camera bij de hand ik zal morgen een fototje maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gatygun
jacklam schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 22:18:
Ik vermoed dat je de volgorde van schermen nog verkeerd hebt staan. Ga vanaf je middelste scherm met je muis eens over de rechterrand heen, en kijk eens of je dan in je linker scherm uitkomt? Zo ja, dan moet je de volgorde even veranderen in de eigenschappen van je desktop...
ah dat is het inderdaad. ik had hem als volgt staan:

1 ( middelste )
2 ( rechter )
3 ( linker)

dan stond hij 123 wat natuurlijk niet gaat werken dan.

3 1 2 is het nu, wat het gewoon perfect doet.

Bedankt voor de hulp.

Ik zal als ik nog meer kleine probleempjes krijg die ultramon is bekijken, bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasted247
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-12-2024
Ultramon is sowieso fijn met meerdere schermen, kun je je startbalk bvb op ieder scherm hebben. Dus hoe dan ook even bekijken ;)

Overigens is ultramon niet de enige die dat kan, je hebt bvb ook display fusion.

[ Voor 8% gewijzigd door wasted247 op 04-03-2010 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

AlexV schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 07:48:
[...]

2 Drivers (die van ATi en nVidia) naast elkaar laten draaien kan alleen in W7. In andere OSen kan dit niet. Ook heeft nVidia in nieuwe drivers uitgezet dat de nVidia kaart het nog doet als er een ATi kaart ontdekt wordt.
Nee hoor, onder Win2000 gaat dit prima, zelf lang genoeg met een ti4200 en een radeon 9250 naast elkaar gedraaid. Onder XP is het ook nog wel mogelijk. Alleen Vista geeft er door het nieuwe drivermodel problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

overigens kan je met softth (software tripple head) een scherm uitrekken over 3 monitoren, maar niet alle games ondersteunen het, en het is echt een onwijs gekloot om het fatsoenlijk te laten werken, maar maybe (lees je eens in, zou ik zeggen) want het is wel onwijs gaaf, vlieg of racing games op 3 schermen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:25

DefLite

Why so serious?

AlexV schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 15:35:
[...]

Alleen actieve converters werken he, passieve converters doen 't niet ;)
Daar hoor/lees ik verschillende ervaringen over, wat ik o.a. heb gehoord is dat displayport > vga wel passief zou zijn maar displayport > dvi moet actief zijn.
Is dit waar? Of moet er in alle gevallen een actieve worden gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Terw_Dan schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 18:26:
[...]

Nee hoor, onder Win2000 gaat dit prima, zelf lang genoeg met een ti4200 en een radeon 9250 naast elkaar gedraaid. Onder XP is het ook nog wel mogelijk. Alleen Vista geeft er door het nieuwe drivermodel problemen mee.
En in Windows 7 kan het weer. Vista is de eerste en enige OS sinds Windows 95 dat dit niet kon. Het is de afwijking, niet de regel :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1