Beste,
Sinds een paar weken ben ik bezig met het voortijdig ontbinden van mijn overeenkomst met T-mobile. Ikzelf woon in Utrecht, en de netwerkdekking (2G, 3G én H) is daar dusdanig onder de maat, dat voor mij de maat vol is.
Talloze keren heb ik naar de klantenservice gebeld, om na te vragen of er misschien sprake is van een storing, van onderhoud, of andere niet-aan-T-Mobile te wijten oorzaken van slecht ontvangst. Het standaard rideltje ken ik al wel zo'n beetje uit m'n hoofd, menig tweaker zal deze zelf ook kunnen bedenken:
"Probeer de GSM in- en uit te schakelen", "Haal de SIMkaart uit je telefoon", "Plaats uw simkaart in een andere telefoon", "Vraag een nieuwe SIMkaart aan", etc.
Gisteren had ik het er helemaal mee geschoten, en heb een poging gewaagd eens daadwerkelijk druk te zetten op die lui. Daar ik het één en ander heb geleerd in mijn twee jaar rechten studeie, heb ik gestuurd naar T-mobile:
Ik vraag mij echter het volgende af. Naar mijn weten (als ik de fora van T-mobile zelf en tweakers.net doorploeg) ben ik één van velen (lees: honderden) die dezelfde problemen ervaren met T-mobile. Ik ben van mening dat dit niet kan en mag.
Mijn vraag aan jullie: zit ik juist met mijn visie op de dekking van T-mobile, de vele gedupeerde klanten, en de structurele niet-nakoming van T-mobile's zijde v.w.b. de overeengekomen diensten?\
Mocht dit zo zijn, samen sta je veel sterker. Alleen is ook maar zo alleen, als helemaal tegen een multinational als T-mobile...
Sinds een paar weken ben ik bezig met het voortijdig ontbinden van mijn overeenkomst met T-mobile. Ikzelf woon in Utrecht, en de netwerkdekking (2G, 3G én H) is daar dusdanig onder de maat, dat voor mij de maat vol is.
Talloze keren heb ik naar de klantenservice gebeld, om na te vragen of er misschien sprake is van een storing, van onderhoud, of andere niet-aan-T-Mobile te wijten oorzaken van slecht ontvangst. Het standaard rideltje ken ik al wel zo'n beetje uit m'n hoofd, menig tweaker zal deze zelf ook kunnen bedenken:
"Probeer de GSM in- en uit te schakelen", "Haal de SIMkaart uit je telefoon", "Plaats uw simkaart in een andere telefoon", "Vraag een nieuwe SIMkaart aan", etc.
Gisteren had ik het er helemaal mee geschoten, en heb een poging gewaagd eens daadwerkelijk druk te zetten op die lui. Daar ik het één en ander heb geleerd in mijn twee jaar rechten studeie, heb ik gestuurd naar T-mobile:
Hierop heb ik gelijk vandaag een mail terug ontvangen, met aanvullende gegevens die T-mobile van mij verlangd.Bij deze wil u informeren over het feit dat T-mobile mijns inziens niet de voorwaarden nakomt, overeengekomen in mijn contract.
Krachtens art. 6:74 jo. 6:265 BW is niet-nakoming een reden voor ontbinding. Wettelijk heb ik mijns inziens dus recht op opzegging van mijn contract, zónder opzegtermijn. Bij deze stel ik u dus ook in gebreke ingevolge art. 6:82 BW.
Bellen en gebeld worden is vaak niet mogelijk;
SMS-berichten komen niet of laat aan; internetsnelheid is ver beneden de maat, of totaal afwezig. Het laden van www.nu.nl duurt met een Nokia E71 i.c.m. Web'n'Walk standaard meer dan een minuut in hartje Utrecht. Zoals u weet is dat absurd.
Hieromtrent heb ik al meerdere malen contact opgenomen met de klantenservice, zonder resultaat.
Samengevat ben ik van mening dat er elke maand onrechtmatig abbonementskosten worden geïncasseerd, daar ik de aangeboden diensten niet (volledig) ontvang.
Daarbij ben ik op diverse fora talloze lotgenoten tegen gekomen met dezelfde problemen aangaande uw netwerk. Ik lees dusdanig veel klachten dat ik overtuigd ben van het feit dat u níet binnen de zeven maanden (resterend voor mijn contract) mijn euvel op kunt lossen. We hebben te maken met een structureel probleem in het T-mobile netwerk. Een termijn, als vereist in art. 6:82 BW kan mijns inziens dus ook achterwege blijven.
Gelieve mij z.s.m te informeren over de mogelijkheden.
Gegroet,
Ze vragen exact naar de bekende weg, en mijns inziens wéten ze ook al dat ik over "the worst case scenario" ervaar. Vanmiddag kruistest doen, morgen eens filmpjes uploaden van vol bereik, en tóch geen internet-acces.Wanneer de nieuwe simkaart geen verbetering oplevert, laten wij uw melding graag voor u onderzoeken. Hiervoor verzoeken wij u allereerst de volgende vraag te beantwoorden:
- Ervaart u deze slechte dekking overal of op slechts bepaalde locaties?
Indien u het overal ervaart, adviseren wij u allereerst een kruistest uit te voeren. De kans dat er een probleem is met uw simkaart of toestel, is dan namelijk vrij groot. Bij een kruistest test u uw simkaart in een ander toestel en test u een andere T-Mobile simkaart in uw eigen toestel. Als uw simkaart in een ander toestel wel werkt, vertoont uw toestel een defect. Als een andere simkaart in uw toestel wel werkt, dan vertoont uw simkaart een defect.
Als er met zowel uw simkaart als uw toestel niets mis lijkt te zijn, ontvangen wij graag ook een antwoord op de volgende vragen:
- Sinds wanneer (welke datum) ervaart u deze slechte dekking?
- Gaat het hier om de 2G- of de 3G-dekking?
- Is de dekking altijd slecht geweest of is deze plotseling verslechterd?
- Op welke locatie (postcode en huisnummer) ervaart u de slechte dekking?
- Welk merk en type toestel heeft u?
- Wat ervaart u als u een gesprek wilt opzetten?
- Is het probleem er continu?
- Zijn de gesprekken die wel doorkomen van goede kwaliteit? Zo nee, wat scheelt eraan?
- Zijn er in uw omgeving grootschalige bouwwerkzaamheden, veel hoge gebouwen of veel bebossing?
- Ervaren personen uit uw omgeving hetzelfde probleem met hun T-Mobile aansluiting en toestel?
- Ervaart u het probleem vooral binnenshuis of ook buitenshuis?
- Komt het voor dat gesprekken direct worden doorgeschakeld naar uw T-Mobile Voicemail, terwijl uw toestel voldoende bereik aangeeft?
- Op welk alternatief telefoonnummer bent u overdag bereikbaar, mocht onze technische dienst contact met u willen zoeken?
We vertrouwen erop u hiermee naar uiterste tevredenheid te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
T-Mobile Klantenservice BV
Ik vraag mij echter het volgende af. Naar mijn weten (als ik de fora van T-mobile zelf en tweakers.net doorploeg) ben ik één van velen (lees: honderden) die dezelfde problemen ervaren met T-mobile. Ik ben van mening dat dit niet kan en mag.
Mijn vraag aan jullie: zit ik juist met mijn visie op de dekking van T-mobile, de vele gedupeerde klanten, en de structurele niet-nakoming van T-mobile's zijde v.w.b. de overeengekomen diensten?\
Mocht dit zo zijn, samen sta je veel sterker. Alleen is ook maar zo alleen, als helemaal tegen een multinational als T-mobile...