op zoek naar flexibele PCI riser voor WLAN kaartje

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaViDoViTsCh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-09 17:18

DaViDoViTsCh

Frans-Nederlandse Duitser

Topicstarter
Ik weet niet precies in welke sectie dit moet, vandaar hier mijn vraag bij overige hardware.

Ik heb een micro ATX moederbordje (Gigabyte MA785GMT-UD2H) met een Club3d HD4890 videokaart.
Nu is het zo dat deze videokaart het laatste PCI-slot blokkeert (vanwege de grote koeler) en ik deze niet kan gebruiken, maar ik heb nog een PCI-kaartje voor WLAN die in deze computer moet. Een kabel is geen optie helaas...
Nu heb ik dus gezocht naar een PCI-riser, maar moet dus zo'n flexibel ding hebben. Ik heb deze gevonden. Al om al lijkt me dit de goede, maar nu wil ik toch een 'second opinion' en eventuele tips (aangezien de winkel niet reageert) of een alternatief of misschien goedkopere variant.

Ici kann uw Werbung staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-09 19:07
Lijkt mij een prima ding, kan eigenlijk nooit zoveel mis mee gaan. Als alternatief zou je naar een andere koeler op de kaart kunnen zoeken, neem bijvoorbeeld de koeler die ik gebruik, die loopt om de kaart heen, het grootste gedeelte zit dus 'bovenop' de kaart waardoor alle sloten gewoon vrij zijn bij mij. Thermaltake heeft dacht ik dergelijke koelers...

Dit is mijn koeler, zoals je ziet loopt die om de kaart heen: http://www.hardware.info/...3870_Ultimate_Card_02.jpg

Deze koeler van thermaltake kan volgens mij hetzelfde: http://www.thermalright.c...t_vga_cooler_hr03reva.htm

Die koeler heeft meerdere voordelen, warmte gaat omhoog... aangezien de meeste koelers onder de kaart hangen krijgt de kaart ook blootstelling van warmte vanaf de koeler. Als je koeler zogezegd 'bovenop' zit, dan blijft de kaart zelf ook een paar graden koeler omdat de warmte er niet langsloopt. Het model is standaard wel passief, maar daar kan je zo een fan opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaViDoViTsCh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-09 17:18

DaViDoViTsCh

Frans-Nederlandse Duitser

Topicstarter
@ MicGlou:
Kijk dat is natuurlijk ook een idee, een andere koeler op de videokaart, maar aangezien dit systeem niet voor mezelf is en ik al over het budget heen zit, zoek ik andere oplossing. Mits het niet anders kan, is dit zeker bespreekbaar! Thnx voor de tip!

Wat ik zelf wel heb gevonden is de volgende PCI Riser. Deze is wat goedkoper en geniet dus mijn voorkeur.
Iemand ervaringen met deze?

Edit:
@ MicGlou:
ik zie net in dit lijstje dat de koeler niet bestaat voor 4890. Wel staat er 'coming soon'. :)

[ Voor 19% gewijzigd door DaViDoViTsCh op 02-03-2010 14:40 ]

Ici kann uw Werbung staan