TD2 device kapot?

Pagina: 1
Acties:

• esteis
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-04 13:46
Hai mensen,

ik heb ff twee probleempjes. Heb gister op m'n AMD TB 700 Mhz (slot A) een alpha koeler (P7125) gemonteerd. Ook meteen het prachtige en handige TD2 device erop gezet.
Dus ik zet vol goede moed m'n pc weer aan...*reutel reutel*....en verder ging ie niet.
Nah, toen maar het TD2 ding eraf gehaald...startte de pc normaal op. Ik denk, dan maar via de bios ff de snelheid van m'n dondervogel wat opvoeren. Zet de snelheid van de core dus op 101 Mhz....gaat nog goed...snelheid van de core op 103 Mhz...hele pc start niet meer op. Ook al verschillende voltages geprobeerd maar dat helpt ook geen klap...

HELP!!!! :'(

Owja ik heb een Asus K7V-T mammaplank...met de nieuwste bios...

edit:

extra info

Verwijderd

Je moet wel eerst je socket a cpu unlocken met de potlood methode, heb je dat al gedaan, anders kan de fsb niet hoger, de nieuwste bios wil ook helpen!!

Verwijderd

kommop man.. lees eens... tis een slot a proc...

hoe staan de voltages en multiplie'er's van het td2?

;)
mzzl

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:17

mvds

Totally awesome!

Op donderdag 08 maart 2001 09:05 schreef esteis het volgende:
Hai mensen,

ik heb ff twee probleempjes. Heb gister op m'n AMD TB 700 Mhz (slot A) een alpha koeler (P7125) gemonteerd. Ook meteen het prachtige en handige TD2 device erop gezet.
Dus ik zet vol goede moed m'n pc weer aan...*reutel reutel*....en verder ging ie niet.
Nah, toen maar het TD2 ding eraf gehaald...startte de pc normaal op. Ik denk, dan maar via de bios ff de snelheid van m'n dondervogel wat opvoeren. Zet de snelheid van de core dus op 101 Mhz....gaat nog goed...snelheid van de core op 103 Mhz...hele pc start niet meer op. Ook al verschillende voltages geprobeerd maar dat helpt ook geen klap...

HELP!!!! :'(

Owja ik heb een Asus K7V-T mammaplank...met de nieuwste bios...

edit:

extra info
Bedoel je niet dat je de fsb op 101 en 103 zet?

Verwijderd

Waarschijnlijk is het geheugen de oorzaak..
(FSB100/101=ok, FSB103 en meer niet ok -> Geheugen kan het niet aan.)

• Orbit
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-07 10:26
Ik ken je mobo niet, maar als je in je bios de voltages en de multiplier kunt aanpassen (wat dus onnuttig is met een athlon slot A) zola op mijn abit moet je daar exact hetzelfde instellen als op je TD2.

Dat zou dan moeten werken.

• MJC
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-05-2024

MJC

Ik had hetzelfde probleem, oplossing:
- TD2 instellen (bijv 8x en 1,75 volt)
- in je athlon pluggen
- jumpertje van CMOS (clear bios) effe omzetten (en eventueel even de aan knop indrukken)
- jumper terugzetten
- pc opnieuw opstarten
- gelijk naar de bios (met del) en daar alles goed instellen
Na de bios reset staan namelijk de multiplier en fsb in de bios niet vast, je kunt dan zelf het aantal mhz goed zetten (800 mhz in dit geval)

Zo moet het werken, succes!

• esteis
Op donderdag 08 maart 2001 10:12 schreef MJC het volgende:
Ik had hetzelfde probleem, oplossing:
- TD2 instellen (bijv 8x en 1,75 volt)
- in je athlon pluggen
- jumpertje van CMOS (clear bios) effe omzetten (en eventueel even de aan knop indrukken)
- jumper terugzetten
- pc opnieuw opstarten
- gelijk naar de bios (met del) en daar alles goed instellen
Na de bios reset staan namelijk de multiplier en fsb in de bios niet vast, je kunt dan zelf het aantal mhz goed zetten (800 mhz in dit geval)

Zo moet het werken, succes!
Ok thanx, dit zal ik eens uitproberen!!

• esteis
Nah, is ook niet gelukt....:( iemand nog andere slimme ideeen??

• esteis
Niemand?? :'(

• Koekie007
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 12:13

Koekie007

Soms maar niet altijd ....

Jawel ... koek heeft ook een K7V je moet dus ff. je fsb laten voor wat ie is ... wat je moet doen is op je gfd de jumpers op 1.8v zetten anders boot ie niet. Als je dan hoger wilt moet je dat in je bios doen die overruled de gfd als je iets niet snapt ICQ je me maar

Koek

Member of QU|CCC Sub team Lilacgrazer&K03(K)

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07 16:21
Ha dat is zo ongeveer wat ik ook heb!
Eindelijk, nog een Innovatek Victim. (Innovictim, red.)
Ik heb ook van die wreed vage dingen met die td2 hier een voorbeeld:
Zonder td2 @ 800 (standaard) op 1.65 volt
Met td2 @ 800 (voltage via td2 en via bios)
boot pas bij 1.95 volt!!! (afschuwelijk!)
Met td2 op 1.65 pas een boot op 3.0x 100 (300, belachelijk!).

Die td2 is iig goed fout. Ik tik af ende toe
de 1120 aan maar het voltage schijnt te schommelen waardoor 1050 echt het maximum is. 10.5 multiplier schijnt ook niet te werken, met geen enkel voltage.
10.0x105 werkt flawlessly, 10.5x100 werkt niet.

Ik wordt hier echt gek van, ontzettend raar.
Het lijkt wel alsof die td2 .2 tot .3 volt vcore wegsnoept.

Edit:

Oh jah en een hogere mplr vereiste een hoger TD2 voltage. De ext. speed blijft constant hezelfde, ik morrel alleen wat met de mplr&fsb maar toch heb ik een hogere vcore nodig bij hogere mplrs.

Edit...

Ik ben nog met OC-shop in gesprek hierover...

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

Verwijderd

Probeer eens wat kaarten uit je pc te halen die je niet perse nodig hebt. Mijn td2 had ruzie met een van mn netwerkkaartjes. Met kaartje en td2 tegelijk nada, nic eruit en het werkte wel (500@750*D)

• Koekie007
  • Laatst online: 13-08 12:13

Koekie007

Soms maar niet altijd ....

Je moet dat ding gewoon op een K7V op 1.8 zetten dan werkt ie staat op de site van innovatec :)

Member of QU|CCC Sub team Lilacgrazer&K03(K)

• Dr.Q
en waarom moet ie bij mij dan op 1.95 koekie?
en hoe verklaar je dan mijn probjes als ik alleen een videokaart erin heb zitten tijdens mijn TD2 Ach en wee sessie?

Koekie, hoe verklaar je dan dat ik .3 volt meer nodig heb als ik dat ding inschakel?
en dat ie pas boot op standaard voltage op
3.0x100?

Als jij of jullie dat kunnen dan weten jullie meer dan Innovatek... want die weten het niet. (geen gezeik over mijn proc, want de kans dat die debug poort fout is lijkt me wel heel erg klein...)

alsvast bedankt...!

Verwijderd

Kijk daarom heb ik nou GEEN gfd gekocht want dat levert alleen maar problemen. Ik ga gewoon een Socket-A kopen :)

• Dr.Q
iefje... Koop een GOEDE gfd

check deze url voor een paar GOEDE gfd's
http://www.neoseeker.com/resourcelink.html?rlid=9600

of bouw er zelf een!

http://www4.tomshardware.com/cpu/99q4/991113/index.html

nou ik ben nog steeds met OC-shop aan het worstelen over die td2 gfd, ik houdt jullie op de hoogte. (alhoewel, het schiet niet echt op...)

• Dr.Q
ow jah, valt het jullie niet op dat veel
GFD's een externe power conn. hebben?
en dus geen stroom wegzuipen uit je Athlon?

zou hier het probleem liggen?

TIP: lees dat toms's hware stukkie ff, is alles veel duidelijker.

• jotheman
  • Laatst online: 11-08 21:43

jotheman

Was like that when I got here!

da ding heeft geen aparte powersupply nodig omda da alleen maar un stelletje schakelaartjes zijn (nog geen fl 5,- bijelkaar) maar laten de athlon zelf meer stroom zuipen....
en leuwk altijd de links naar "fatsoenlijke" GFD's maar hij heeft deze al en die doet ut bij de rest van de wereld oowk goed dus die zouw hier oowk moete werke...
ennuh, voor zover ik weet heeft da ding wellus conflicten met bepaalde RealTek netwerkkaarten, kweenie of da je helpt....
ennuh, ik zouw um eerst gwoon op un (vrij veel) hoger voltage probere ofzow, misschien helpt da?....

Suck6 ermeej nog! :)

I see dead pixels...

• Dr.Q
jotheman... 2.05 volt! doet niets op 10.5 mplr x 100 fsb
2.00 td2 volt doet het wel met 10.0 keer 105
dat ding werkt gewoon niet

icq maar als je verder vragen heb

Verwijderd

Op donderdag 08 maart 2001 09:49 schreef wolsinknick het volgende:
Je moet wel eerst je socket a cpu unlocken met de potlood methode, heb je dat al gedaan, anders kan de fsb niet hoger, de nieuwste bios wil ook helpen!!
mmmmmmmmmmmmm? er staat toch echt dat hij een SLOT A cpu heeft.

Heb je je TD2 wel goed ingesteld? voltage en multiplier eerst op standaard settings, dus 7,5 1.7 volt? daarna ga je pas overclocken!

• Dr.Q
had ik ook gedaan...
1.65-1.70 volt draait mijn 800 standaard
zet ik die td2 op 8.0 en 1.70 geen boot van 350 tot 800, (dus 3.5-8.0 x 100) pas op 3.0x100 een boot op 1.7 volt (vaaaaaaaag).

anywayz ik heb 1.90 ipv 1.80 volt nodig op mijn asus k7v-t. Kijk nu zeg ik het zelf al, die asus schijnt een beetje te rammelen met de td2, nogmaals schijnt, volgens innovatek.
dus als je geen asus hebt zou je super kunnen oc'en.

Noot: 2.05 volt geeft geen problemen als je goede koeling hebt. Mijn proc draait nu 1080 (experimental dus geen stats update) op 2.05 volt. en slechts 47 graden stressed.

suc6 ermee

Verwijderd

De rede dat bij sommige mensen de computer pas boot bij een core voltage van 1,9 Volt en bij anderen al op 1,8 Volt, is dat bij de eerst genoemden de I/O voltage hoger dan 3,3 volt staat ( dit is in iedergeval bij mij het geval). De core en I/O komen allebij van de 5 volt van je voeding vandaan. Er is dus kans dat je voeding niet sterk genoeg is, dit is bij mij dus ook het geval mijn 5 volt zakt dan tot 4,6 volt en dat loopt niet stabiel. Op de handleiding staat ook dat er minimaal 350 watt word geadviseerd, en dit is zeker wel nodig bij mensen die een geforce 2 kaart hebben. Maar goed, ik krijg nu een voeding van 400 Watt en als dat KUT Tweaker Device 2 dan nog niet goed werkt (ik kan zonder tot hogere waarden overclocken) dan ruil ik hem accuut om voor een soldeerbout en dan soldeer ik de weerstandjes wel om, dan is het probleem ook opgelost.

• Dr.Q
jah, ik heb precies hetzelfde met die td2,ik ben er goed ziek van, ga een enermax 431 regelen en als ie het dan niet doet dan steek ik die gasten van Innovatek in de fik,
en kijken hoe hard ze dan gaan!.

>:)

Pagina: 1