Windows 7 start niet meer op en is niet te herstellen (BSOD)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Deze week is het stroom hier uitgevallen toen Windows-7 bezig was met opschermen, het Windows-logo was net 2 seconden naar voren gekomen en ik was over enkele seconden in het aanmeldscherm en ik was helemaal vergeten dat ik naar Ubuntu wilden booten, dus ik drukte nog snel op de reset knop.

En nu kan ik niet meer in Windows 7 komen, niet met veilige modi, de herstel-optie zegt dat ik via de DVD moet opstarten. Als ik via de DVD opstart zegt hij dat de de disc niet compatibel is met deze versie van Windows, terwijl ik 2 maanden nog deze exacte DVD heb gebruikt voor het installeren van Windows 7. Ik kan vervolgens wel in het venster komen met 5 extra opties:Afbeeldingslocatie: http://www.sevenforums.com/attachments/tutorials/2807d1231990641-system-repair-disc-create-system_recovery_options.jpg

De startup repair heeft gisteravond 15 minuten gedraaid, maar heeft niet geholpen.
De laatste weken ben ik erg druk geweest met het instellen van goede back-up methodes, zelfs tot paranoide aan toe. Het maken van volledige Windows-7 ging steeds met een foutmelding, dus dat moest ik nog fixen, maar ik had wel ingesteld dat er steeds recovery-points gemaakt moesten worden. Dat heb ik zelfs ook deze week nog gedaan, maar die worden ook niet gevonden blijkbaar. Vandaag is mijn externe harde schijf binnen gekomen, zodat ik van alle computers wekelijks uitgebreide back-ups kan maken en daarvoor voldoende ruimte heb (2TB), maar dat is nu sowieso te laat. Ik gebruik tevens MozyBackup (35GB geback-upped), maar deze maakt geen back-ups van Windows-bestanden.

Inmiddels heb ik een chkdsk /f via het command-prompt gedraaid, maar dat hielp ook niet. Ik zit dit nu op het Ubuntu-deel van het dual-boot systeem te typen, maar hoop wel snel weer Windows te kunnen gebruiken.

Als ik nu Windows opstart krijg ik 2 opties, 1) opstartherstel, 2) normaal opstarten. Als ik het eerste kies zegt hij alleen dat ik opnieuw moet opstarten met Windows DVD erin. Als ik de tweede kies, dan krijg ik na 2 seconden een BSOD zonder duidelijke uitgelegde foutmelding in het Engels

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/30vdpbk.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/2r6mdua.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/54659f.jpg
Als ik na het 1e venster op enter druk... dan gaat hij verder... windows laadt... BSOD. BSOD duurt 0.3 seconde, dus ik kon geen scherpere afbeelding maken, ik heb al 3x moeten herstarten om het blauw er überhaupt te hebben.

Ik heb bovenstaande melding tot en met de tekst: STOP en vervolgens herstart hij binnen een seconde, zonder het maken van een geheugendump dus. De laatste run in Windows heb ik ook vrij weinig gedaan en ik heb het gevoel dat het komt door mijn reset en misschien Windows naar de schijf aan het wegschrijven was.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2010 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 12:53

KatirZan

Wandelende orgaanzak

eventjes win32k.sys van de dvd kopieren naar de originele lokatie, je sys bestand is blijkbaar corrupt!

ofterwijl opstarten met win2k7 dvd, van daaruit naar recovery console en handmatig win32k.sys kopieren van de dvd naar je system map.

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit is niet de foutmelding die ik krijg! Ik zal er proberen een foto van te maken, maar ik weet niet of mijn telefoon zo snel een foto kan maken, het venster is misschien een halve seconde te typen.

Ik heb dus bovenstaande melding, maar dan is ***STOP de laatste regel, if I remember correctly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-09 23:49
Het bovenste stuk is altijd hetzelfde, het stuk na ***STOP is eigenlijk pas interessant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zoals je ziet op de bovenstaande foto's (nieuwe), heb ik daar niets onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren,
Iets andere situatie maar toch maar hieronder:
Heb een pc voor mn pa samengesteld met oude spullen van mezelf.
DualCore, videokaartje HD 2600 pro, 2gb geheugen, prima dus.
Windows7 geinstalleerd met upgrade cd, en geactiveerd, alle updates gedaan Pc opnieuw opstarten. Programma's erop gezet, office, acrobat, bittorent (ja het is een hippe vent!:P) en alles draait prima. Pc uit. Pc aan. Geen problemen.
Tot op een gegeven moment de pc wordt aangezet en hij vast blijft staan bij windows opstarten, geen vlaggen in beeld, gewoon de tekst. Herstellen geprobeerd, werkt niet.
Hele windows opnieuw geinstalleerd. Na elk programma installeren opnieuw aan om te testen, geen probleem. Nu draai ik er een dagje mee, zelfs filmpje gedownload en gekeken, zelfde probleem:S

Iemand enig idee??

In het kort: Pc blijft (zelfs na nieuwe install) hangen bij "windows wordt opgestart" scherm. Bios bereikbaar, windows heeft gewoon gedraaid.
Pagina: 1