[Win 7 HP 64 bit] ALLE services staan op "disabled"

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eedaan
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-05 03:01
Toen ik vanochtend mijn computer aanzette was er iets ontzettend geks gebeurd. In principe deed mijn windows helemaal niks meer behalve opstarten- bij ongeveer alles wat ik op probeerde te starten kreeg ik een error. Aero werkte niet meer, internet, audio en system restore ook niet. Uiteindelijk heb ik het probleem getraceerd; het bleek zo te zijn dat vrijwel alle services op "disabled" stonden in plaats van "automatic" of "manual". Nu ik alle services weer terug heb gezet naar de defaults werkt alles weer.

Mijn vraag is echter, hebben jullie enig idee wat dit kan hebben veroorzaakt? Is het waarschijnlijk dat het nog een keer gebeurt?

Spybot S&D en AVG vinden niks geks, van google word ik ook niet veel wijzer.

[ Voor 8% gewijzigd door eedaan op 02-03-2010 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Wat is het laatste dat je hebt geinstalleerd op je systeem voordat je hebt uit zette? Wellicht is daar de oorzaak te vinden.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06 15:52

JvW

On my way home...

Komt het probleem na een reboot weer terug?
Kun je iets vinden in de event-viewer?
En, zoals redfoxert shrijft, is het goed om na te gaan wat de laatste handelingen zijn geweest voordat het probleem de kop op stak

PS overigens kun je spelfouten in de titel melden middels een topicreport (Links boven te vinden)

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-09 09:37

ResuCigam

BOFH

Een 'grappige' huisgenoot misschien?

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eedaan
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-05 03:01
Ik heb eens rondgeneusd in de event-viewer. Zo op het eerste gezicht kan ik niks zorgwekkends vinden, behalve dan alle services die stuk voor stuk op disabled gingen ;)
Voor de fix bleef het probleem het zelfde na een reboot, na de fix blijft het gefixt.

Verder is het enige wat ik laatst heb geinstalleerd een update voor Adobe Air geweest. Lijkt me niet echt iets dat zoiets veroorzaakt?
ResuCigam schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 14:01:
Een 'grappige' huisgenoot misschien?
Nope, no way, geen huisgenoten hier die dat zouden kunnen verzinnen :)

Edit: Na nadere inspectie van de logs lijkt het er inderdaad op dat Adobe Air de boosdoener is, in zo verre dat de services allemaal stoppen vlak na een Adobe Air installatie.

[ Voor 34% gewijzigd door eedaan op 02-03-2010 14:29 . Reden: Extra info ]