Slownera datalimiet

Pagina: 1
Acties:

• Kool
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Kreeg gisteravond een mailtje van Slownera waarin stond dat ze binnenkort een harde limiet gaan stellen voor dataverkeer per maand. De angst sloeg mij om het hart lieve kijkbuiskindertjes. Nu wil ik alvast uitzoeken of er manieren zijn om dit te omzeilen? Bepaalde software, kabelmodem tweaks of iets anders.

Bvd voor eventuele tips.

• kareltje21
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-10-2025
heel snel adsl nemen

• maartena
  • Laatst online: 08-09-2025
Kan je niet omzeilen. De teller begint gewoon te tellen.... Het upgraden/aanpassen van kabelmodems is niet mogelijk. De enige (zeer tijdelijke) uitzondering waren de LANCity modems van UPC, maar ook dat werkt niet meer. Bovendien kan de kabelprovider alles zien op afstand, dus je bent binnen no-time je abbo kwijt als je ook maar IETS lukt.

Er is maar 1 oplossing: Sonera opzeggen, en overstappen op ADSL. Of een huurlijn als dat nog niet beschikbaar is, maar dan moet je een flinke duit meenemen.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

waarom hebben ze bij de kabel zoveel last van die grote downloaders? als dat zo ook bij adsl gebeurd hebben ze daar toch binnenkort ook een datalimiet? :?

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:39
Op donderdag 08 maart 2001 12:18 schreef achappey het volgende:
waarom hebben ze bij de kabel zoveel last van die grote downloaders? als dat zo ook bij adsl gebeurd hebben ze daar toch binnenkort ook een datalimiet? :?
ADSL werkt niet hetzelfde als kabel. Bij kabel zit je gedeeld over een stuk bandbreedte, bij ADSL heb je je eigen stuk bandbreedte, en als er nu 2 man op zitten of 250, maakt niet uit, jouw stuk is en bijft jouw stuk.

I want to live forever, so far.. so good.

Verwijderd

3. Evenwichtige verdeling van de beschikbare bandbreedte over alle
abonnees

Op alle door Sonera Plaza aangeboden abonnementsvarianten is de
zogeheten Acceptable Use Policy van kracht. Door deze maximale download
afname wordt de totale capaciteit beter verdeeld over alle gebruikers.
Hiermee wordt voorkomen dat een klein deel van de gebruikers het
grootste deel van de beschikbare bandbreedte opslokt. Voor de 'doorsnee'
internetter heeft deze beperking absoluut geen gevolgen. Binnenkort komt
Sonera Plaza met meer informatie over de invoering van een maximum
datalimiet. Om alle abonnees een gelijkwaardig en kwalitatief goed
product te kunnen aanbieden is Sonera Plaza gedurende het afgelopen jaar
overgestapt op andere technologieën, waaronder een platform en een modem
dat voldoet aan de DOCSIS standaard. Deze standaard maakt het mogelijk
om het dataverkeer beter te managen. Hierdoor kan de abonnee snelheid,
stabiliteit en veiligheid worden geboden.

Heb het bovenstaande bericht ook gelezen als het een limiet wordt die lager wordt dan 30 GB :( per maand dan zeg ik ook per direct mijn abbonement op.
En neem ik een Adsl pakket.

Verwijderd

Op donderdag 08 maart 2001 12:36 schreef Warbringer het volgende:

[..]

ADSL werkt niet hetzelfde als kabel. Bij kabel zit je gedeeld over een stuk bandbreedte, bij ADSL heb je je eigen stuk bandbreedte, en als er nu 2 man op zitten of 250, maakt niet uit, jouw stuk is en bijft jouw stuk.
dat snap ik, maar de servers van de provider hebben toch wel nog steeds last van de heavy users? of is dat niet de bottleneck?

• Kool
  • Niet online
ADSL is geen optie, want is niet beschikbaar in mijn gebied. Het schijnt wel dat v.d. zomer het contract v.d. gemeente met Blownera afloopt zodat er meerdere kabelaanbieders toegelaten mogen worden. Dat kon dan wel eens de nekslag van Slownera worden.

Ik hoop dat het zo wordt dat wat je s'nachts binnenhaalt niet meetelt. Downloaden doe ik toch altijd s'nachts (m'n pc tenminste... terwijl ik slaap)
Hoe zit dat over het algemeen bij providers?

Verwijderd

Op donderdag 08 maart 2001 12:44 schreef The_one_and_Only het volgende:Heb het bovenstaande bericht ook gelezen als het een limiet wordt die lager wordt dan 30 GB :( per maand dan zeg ik ook per direct mijn abbonement op.
En neem ik een Adsl pakket.
Prima, dan hoop ik dat voor normale downloaders internet weer een beetje begaanbaar wordt ;)

Limiet zal wel rond de 5 gig liggen denk ik zo.

R@b (ook onteverden sonera gebruiker)

Verwijderd

Op vrijdag 09 maart 2001 03:10 schreef R@b het volgende:

[..]

Limiet zal wel rond de 5 gig liggen denk ik zo.
SHIT man, moet ik nog gaan opletten hoeveel ik down :( Gisterennacht ook al een gig gedownd, ik vind dit echt ronduit K U T :( Als het inderdaad niet genoeg ik laat ik het ook per direct afsluiten hoor.

stelletje naaiers!

Verwijderd

Dem.:(

Nu maar hopen dan het b.v. alleen geldt van 12:00 tot 0:00 of zoiets en je 's nachts lekker kunt downloaden. Anders komen er treurige maanden aan.:(

• maartena
Op donderdag 08 maart 2001 12:18 schreef achappey het volgende:
Vanwege de onvoorkomelijke opzet van een TV Kabelnetwerk. Je moet altijd bandbreedte delen met je buren, en als er dus een paar mega-downloaders in je buurt zitten, dan heb jij een tragere verbinding. Dit is dus een EXTRA deling t.o.v. een telefoonprovider of ADSL, waar je een gegarandeerde lijn naar de centrale krijgt, en vanaf daar het internet opgaat.

Een kabelmaatschappij heeft dus een limiet om de "druk" van de kabel af te halen, niet zozeer om de backbone te verlichten. (alhoewel dit in sommige gevallen wel meespeeld, zeker bij KLEINE providers)

Jammer dus voor de mega downloaders, maar je komt er niet onderuit.

Nog ff een toevoeging: De reden dat veel providers nu kiezen voor een datalimiet is omdat het aanbod veel groter van formaat is.

Een paar jaar geleden was "warez" veel kleiner van formaat, en doordat er weinig branders waren werden er nauwelijks ISO's etc. online gezet. Daarnaast heeft MP3 een flinke opkomst gehad.... Waar je 3 jaar geleden mischien 1 Gb per maand binnenhaalde, kun je nu makkelijk vele Gb's binnenhalen, en daar is het kabelnetwerk niet goed op berekend :(

Ikzelf heb een limiet van 5 Gb en kan daar goed mee leven. Als ik meer wil betaal ik 15 piek per Gb bij....

Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Ja dit is zwaar klote..

Ik download ook enorm veel, maar heb nog nooit een waarschuwing of iets dergelijks gezien. Ik denk niet dat die limiet op 5 Gig komt te zitten want dan loopt iedereen weg, dat snappen ze zelf toch ook wel? :?

En als het lager is dan 20Gig stap ik ook op.

Ik wacht de hoeveelheden en de voorwaarden nog wel even af.

Downloadlimiet :r :r :r :r :r :r

Bovendien ze hebben al veel te lang die uploadlimiet van 8Kb door onze strot geduwd. Ronduit belachelijk!

En downloaden met 60Kb is acceptabel maar zeker niet goed meer. Chello is in dezelfde regio ook stabiel (Regio Dordrecht) en veel sneller!

• TutanRamon
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 07:08
OPLOSSING!!!!:

Je hebt een contract getekend waar niet in staat dat er een limiet is! Dat betekent dat ze het niet mogen doen (zo'n limiet). En anders stap ik ook op. Sonera krijgt in de zomer een concurrent in Noord-Holland... dus mogelijkheden genoeg... :-)

We see things as we are, not as they are

• Shadowtje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:20

Shadowtje

Shadow

in de voorwaarden staat dat sonera het contract mag aanpassen.
maarre, als je nou meer providers krijgt, wat verbeterd er dan aan de verbinding. kabel is kabel, en upc gaat over dezelfde kabel lijkt mij, en chello kan weer sneller (nog meer data over de brakke kabel).
als je bij andere provider zit gaat et nog steeds over dezelfde 'overbelaste' kabel.
wat is hier het voordeel dan van qua snelheid/verbinding...

dit is geen link

• Shadowtje

Shadowtje

Shadow

niemand?

dit is geen link

• Kool
  • Niet online
Volgens mij hebben de kabels die nu in de grond liggen meer dan genoeg bandbreedte om alle kabelaars van een megje per seconde te voorzien. Het probleem ligt volgens mij bij het serverpark van Slownera. En de verbinding die ZIJ weer hebben met de "provider voor providers".

• Orcie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-08 22:12
Sonera krijgt in de zomer een concurrent in Noord-Holland... dus mogelijkheden genoeg... :-)

welke dan ?

• maartena
Op Saturday 10 March 2001 09:48 schreef TutanRamon het volgende:
OPLOSSING!!!!:

Je hebt een contract getekend waar niet in staat dat er een limiet is! Dat betekent dat ze het niet mogen doen (zo'n limiet)
Weer iemand die de algemene voorwaarden niet gelezen heeft en blindelings tekende met glinsterende oogjes en "geen telefoonkosten meer! geen telefoonkosten meer!" in zijn dromende gedachten....

Lees ze nog maar eens goed door zou ik zeggen :( Een provider mag ten alle tijden de voorwaarden veranderen.

Proud to be an American.
Hier woon ik

• Mike78
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:18

Mike78

Always

Op Thursday 15 March 2001 10:44 schreef Orcie het volgende:

welke dan ?
Chello

24 uur per dag, 24 biertjes in een krat. Toeval?

Verwijderd

Yeah...right!

[topic=139872]

• Kool
  • Niet online
Op Thursday 15 March 2001 10:52 schreef maartena het volgende:

[..]
Lees ze nog maar eens goed door zou ik zeggen :( Een provider mag ten alle tijden de voorwaarden veranderen.
Klopt. Maar jij hebt bij een contractwijziging het recht om akkuut je abo op te zeggen.

• Shadowtje

Shadowtje

Shadow

Op Thursday 15 March 2001 16:23 schreef Kool het volgende:

[..]

Klopt. Maar jij hebt bij een contractwijziging het recht om akkuut je abo op te zeggen.
hehe, nog eentje die slim is :)

dit is geen link

Verwijderd

Op Thursday 08 March 2001 13:11 schreef achappey het volgende:

[..]

dat snap ik, maar de servers van de provider hebben toch wel nog steeds last van de heavy users? of is dat niet de bottleneck?
Bij ADSL krijg je een vaste bandbreedte

Mxstream

basic:
512 kbit/s downstream - 64 (!) kbit/s upstream

fast:
1024 kbit/s downstream - 128 (!) kbit/s upstream

Cistron:

1,5 Mbit/s downstream - ? upstream

BaByXL: (of hoe je die naam ook schrijft)

2,3 Mbit/s downstream - 2,3 Mbit/s upstream (SDSL dus)

Door die vaste maximale bandbreedte snij je alleen jezelf in de vingers als je het over veel computers verdeelt, KPN heeft er in ieder geval weinig last van, en je buurman 3 huizen verder al helemaal niet.
Pagina: 1