ip adressen spiltsen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

ik heb bij UPC fiber power 25 met 8 IP adressen besteld.
Nu wil ik een netwerk met 1 van de 8 IP adressen gaan maken en de andere 7 verdelen onder de servers die ik heb.
Wie kan mij vertellen welke opstelling ik moet maken en wat ik nodig heb?
Alvast bedankt

gr Freek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Hier past een simpele wedervraag bij: In hoeverre heb jij dit zelf al onderzocht? Welke informatie heb je gevonden? Welke richting denk je zelf op te moeten gaan?

Zie ook: NT Beleid

[ Voor 12% gewijzigd door saviour op 02-03-2010 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0m0r3
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 12:37
Op het moment dat alle 8 publieke IP's door je router gelaten worden, dus zonder PAT of NAT dan is het volgens mij een kwestie van het toekennen van de IP's aan je servers en je default GW instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 13:19
Je wil 1 ip voor je thuisnetwerk met meerdere computers? Zeg maar met een router en NAT, zoals de meesten thuis hebben? En daarnaast heb je nog een aantal andere computers die als server dienen die ook 1 of meerdere IP adressen moeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 09:08

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Wil je een afgescheiden netwerk, of wil je gewoon die 8 dingen aansluiten? Als ze afgescheiden moeten zijn lukt het niet zoals je wilt, en kun je enkel door een transparent bridge/firewall ertussen te hangen, of als je router dat ondersteund en de poorten ervoor heeft de communicatie tussen de 2 delen van elkaar afschermen.

Als je 1 systeem een apart netwerk wilt geven heb je daarvoor *4* adressen nodig:
-netwerkadres
-adres gateway/router
-adres systeem
-broadcast-adres

Alternatief, wederom als je router dit ondersteund is om bijvoorbeeld de 7 servers 'direct' een IP te geven en het losse systeem middels NAT toe te wijzen via een private range. Dan stel je in dat het 1e externe IP alle poorten forward naar het 1e IP in de losse NAT range, zo scheid je de 2 alsnog indirect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je hebt een router nodig met NAT functionaliteit.

Je verdeelt het verkeer wat van buiten komt naar binnen, je kan bij bv een Cisco ASA zeggen:

extern ip 1 > intern ip 1 > port 80
extern ip 2 > intern ip 2 > port 80

Zo kan je meerdere externe ip adressen toewijzen verdeeld door je LAN vanaf 1 centrale router.

Ik weet dus niet of een simpel linksys huis/tuin keuken dit ook kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnimmeL_kraD
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
(overleden)
Waarom zou je gewoon geen routed subnet inzetten in plaats van NAT?

Xbox360 gamerprofile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik wil is 1 ip adres gebruiken voor een draadloos netwerk voor internet met 8 pc's.
De andere 7 ip's onderverdelen aan de 7 servers.

Heb zelf nog weinig verstand van al dit vandaar dat ik het hier vraag heb al op internet gezocht onder verschillende zoektermen maar geen voorbeelden kunnen vinden wat het beste is en wat nodig is te kopen.

gr Freek alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joosd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 14:21
7 webservers, of je servers voor in het netwerk zoals file, print, apps, database, mail etc,
als het webservers zijn kan het me voorstellen dat je die aan het internet wilt hangen ;) maar die overige zou ik geen internet ip geven. (en zeker zakelijk niet!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d1ng
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-05-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 16:03:
Wat ik wil is 1 ip adres gebruiken voor een draadloos netwerk voor internet met 8 pc's.
De andere 7 ip's onderverdelen aan de 7 servers.

Heb zelf nog weinig verstand van al dit vandaar dat ik het hier vraag heb al op internet gezocht onder verschillende zoektermen maar geen voorbeelden kunnen vinden wat het beste is en wat nodig is te kopen.

gr Freek alvast bedankt!!
Lees je de reacties eigenlijk wel ?
En heb je al wat geprobeerd aan de hand van de reacties ?
Het is eigenlijk heel simpel, maar het lukt pas als je er eenmaal mee bezig gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 14:53

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Dat lijkt me dan duidelijk: Je zorgt ervoor dat de servers, en de draadloze router een ip opvragen van je UPC modem/router, de draadloze router geeft zelf ip's uit aan de desktops.

Vragen:
- Hoe krijg je op dit moment een IP-adres aan een server/router gekoppelt?
- Heb je een draadloze router die aan de 'buitenkant' een UPC-IP kan krijgen, en aan de binnenkant via NAT en DHCP private IP adressen kan toekennen en werkt dat al?
- Wat moet er specifiek in je situatie veranderen?

Als je zelf adressen moet toekennen is het makkelijk, dan stel je op de servers een extern IP in en ook de router geef je een extern ip, vervolgens geef je de router ook een intern private ip, en stel je op de desktops een private intern ip op en geef je als gateway de router op.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op dit moment nog helemaal niks alleen de aanvraag voor de internetverbinding met de ip adressen en de servers.

wat ik denk is
op de modem van upc sluit ik een router/switch aan daar sluit ik een draadloze router op aan voor het pc netwerk en voor de servers een andere niet draadloze router?

Afbeeldingslocatie: http://www.pmasoft.net/englisch/html_help/screenshots/snmp/router.png

Zoals hier alleen de netwerk hub is dan een router/switch en de pc's de servers
dan geef ik de wireless router een vast ip en de servers ook.

is dit goed?

bedankt Freek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 14:53

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Dat is prima, en ook mogelijk.

Ik denk dat je nu eerst het beste de installatie kan afwachten, en het dan op deze manier probeert in te stellen, en als je dan tegen problemen aanloopt je die hier post, want nu lopen we hypothetische problemen te bedenken waar jij tegenaan zou kunnen lopen, en daar wordt het verhaal voor beide kanten allleen maar onduidelijker van ;)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinooo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:16
kijk anders eens naar DMZ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Laatst online: 00:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ho ff... 8IP :?

Dat klinkt verdacht als een /29 range, als dat zo is kun je er sowieso maar 5 van effectief gebruiken (Network address, gateway address, 5 bruikbare IPs en dan een broadcast address).

Even los daarvan, makkelijkste manier om dit te doen is om gewoon een NAT-routertje (al dan niet met WiFi) aan een van de poorten van je modem te hangen, en de overige poorten voor je servers te gebruiken.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wetlips
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-09 22:41
8 ip adressen, is dat duurder als 25 fiberpower met 1 ip zoals normaal ?

wetlips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Laatst online: 00:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Duurder dan... :z

On-topic:
http://business.upc.nl/internet/small-business/

Ja dus, het is een fixed-IP product met een strakkere SLA dan "normaal" 25Mb internet van UPC.

Het kostenplaatje is trouwens onduidelijk als wat... de prijzen zijn ex BTW maar incl kabeltelevisie. Als je al TV hebt kost het EUR 14.12 ex BTW minder, maar moet je er weer EUR 19 BTW overheen gooien. Dat betekent dus dat 25Mb met 8 IP EUR (56-12.4)X1.19=49.84/maand kost. Dat is dus het dubbele van 25Mb met één dynamisch IP adres.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wetlips
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-09 22:41
ik heb op mijnbedrijf een fixed ip via adsl enmijn nevenvestigingen dhcp van kabelmaatschappijen, geen last an wisselende ip door vpn verindingen, het lijkt wel als je een vpn verbinding aan hebt dat ze je ip niet verwisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:25

samo

yo/wassup

wetlips schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 19:38:
ik heb op mijnbedrijf een fixed ip via adsl enmijn nevenvestigingen dhcp van kabelmaatschappijen, geen last an wisselende ip door vpn verindingen, het lijkt wel als je een vpn verbinding aan hebt dat ze je ip niet verwisselen.
Veel ISP's wisselen alleen jouw IP als jij van modem/router wisselt of bij onderhoud. Maar als je IP dan een keer wijzigt heb je geen poot om op te staan als je rekent op een vast adres.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Pagina: 1