Toon posts:

Entourage 2008, compatible met alle exchange servers?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Hier op kantoor hebben wij sinds kort een Mac erbij. We maken hier gebruik van een Exchange 2003 server draaiende op Windows Server 2003 for Small Business.

Nu wil ik graag Entourage op de Mac synchroniseren met onze exchange server. Bij de mac zat Office for Mac 2008 bijgeleverd voor thuisgebruik, daardoor gebruik ik nu ook de Entourage 2008 voor thuisgebruik. Maar wil deze upgraden naar de kantoor editie zodat we hem kunnen syncen met Exchange. Nu heeft een collega mij verteld dat deze entourage 2008 niet kan communiceren met Exchange 2003 (wel met 2007).

Nu moet ik zeggen dat ik even heb zitten googlen, maar ik kan niets echt concreets over incompatibiliteiten vinden van Entourage 2008 met Exchange 2003. Toch wil ik graag even van ervaren gebruikers (jullie) het horen voordat ik de upgrade aanschaf. Gaat Entourage 2008 met Exchange 2003 praten?

Alvast bij voorbaat dank!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Dat kwam ik inderdaad ook tegen, wat mijn vermoeden al een stuk bevestigde dat het wel gewoon kan. Maar weet je zeker of dit ook echt werkt met Exchange 2003? (staat er wel boven, maar kan nergens een official pagina vinden over compatibiliteit problemen)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Verwijderd schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 11:24:
Dat kwam ik inderdaad ook tegen, wat mijn vermoeden al een stuk bevestigde dat het wel gewoon kan. Maar weet je zeker of dit ook echt werkt met Exchange 2003? (staat er wel boven, maar kan nergens een official pagina vinden over compatibiliteit problemen)
ja dat werkt

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Top bedankt voor de info!

• shytah
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-12-2025
Ik kan ook bevestigen dat dit gewoon werkt. Ik hoop echter wel dat Microsoft snel een betere versie van zijn e-mail software uitbrengt voor de mac, er zijn wel een paar dingen waar ik me groen en geel aan erger.

Verwijderd

In de MacTech van deze maand staat een heel uitgebreid artikel hierover.
Ook een mooie tabelletje wat exact laat zien welke exchange server welke opties heeft met welke client.
En ja 2008 moet gewoon met 2003 kunnen praten.

In de aankomende office voor mac versie wordt Entourage vervangen voor Outlook For Mac.
Aangezien Exchange Server helemaal over is op EWS i.p.v meerdere aparte protocollen is het een kwestie van tijd ( en geld offcourse) voordat ook niet microsoft programma's de (bijna) volledige feature set van exchange kunnen gaan gebruiken.
Met Snow Leopard heeft Apple al een stap in de goede richting gezet en ze zullen hier dus ook waarschijnlijk wel op voortbouwen door EWS in te gaan bouwen en voor de mobiele apparaten ActiveSync te blijven gebruiken. Mozilla zal ook wel snel volgen met een all-in-one applicatie.
Pagina: 1